پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کلمبیا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 633030
دفتر نمایندگی دیپلماتیک تشکیلات خودگردان در کلمبیا اعلام کرد: کلمبیا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت.
کلمبیا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت
به گزارش جهان نيوز، دفتر نمایندگی دیپلماتیک تشکیلات خودگردان فلسطین در کلمبیا امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: کلمبیا فلسطین را به عنوان دولتی مستقل، آزاد و دارای حاکمیت به رسمیت شناخته است.

در بیانیه مذکور در این باره آمده است: این تصمیم در راستای تقویت و تحکیم روابط دوجانبه دیپلماتیک میان دو طرف به شمار می آید. این اقدام قطعاً در آینده تقویت نیز خواهد شد.

لازم به ذکر است، پس از اقدام مذکور توسط این کشور در آمریکای جنوبی، اکنون ۱۴۰ کشور فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت شناخته اند.این درحالی است که «تیسیر جرادات» معاون وزیر خارجه فلسطین نیز ساعاتی پیش در گفتگو با خبرنگار آناتولی اعلام کرد که دولت کلمبیا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخته است.

جرادات در این باره گفت: «مانوئل سانتوس» رئیس جمهوری پیشین کلمبیا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود، نامه ای را به ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین ارسال کرده که طی آن کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخته است.جرادات افزود که پیش بینی می‌شود در سفر ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین طی روزهای آینده به پاراگوئه، این کشور نیز فلسطین را به رسمیت بشناسد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *