کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دوشنبه‌های گردشگری در شیراز کلید خورد

18 مرداد 1397 ساعت 12:50

گردشگری دامنه وسیعی دارد و بسیاری از دانشجویان و نوآوران هستند که ایده و طرح خوبی برای توسعه گردشگری دارند اما تریبونی برای عنوان کردن این ایده‌ها ندارند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف روزهایی از هفته برای ترویج یک فرهنگ خوب و مناسب در شیراز در نظر گرفته شده است که از نمونه‌های آن می‌توان به سه‌شنبه‌های بدون خودرو که فرهنگ استفاده از دوچرخه و تحرک برای تردد را اشاعه می‌دهد اشاره کرد. این بار نیز دوشنبه‌های گردشگری در شیراز کلید می‌خورد تا فرصتی برای افراد صاحب نظر در هر سن و سال و جایگاهی که در گردشگری ایده‌ای دارند فراهم شود.

مسؤول دبیرخانه منطقه جنوب انجمن علوم گردشگری ایران با اشاره به برگزاری نخستین جلسه دوشنبه‌های گردشگری در شیراز به خبرنگار فارس می‌گوید: اولین جلسه این برنامه در سالن همایش معاونت فرهنگی شهرداری شیراز برگزار شد.

محسن عامری ادامه می‌دهد: برای در نظر گرفتن مکانی برای برگزاری نخستین برنامه تنها 2 روز فرصت داشتیم که با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز این مکان به دوشنبه گردشگری 15 مردادماه اختصاص داده شد.

وی با تاکید بر اهدافی که برای برگزاری این برنامه در شیراز در نظر گرفته شده است، می‌گوید: ترویج گفتمان علمی و تخصصی گردشگری برای عموم مردم، دانش‌آموختگان و دانشجویان و اساتید مرتبط با گردشگری و فعالان و منابع انسانی شاغل در کسب و کارهای مرتبط با گردشگری نخستین هدف این طرح است.

عامری می‌افزاید: شناسایی افراد صاحب نظر و افراد دارای دانش و تجربه که فرصت کمتری برای عرضه اندیشه‌ها و تجارب خود دارند دومین هدف دوشنبه‌های گردشگری شیراز است.
رویداد مفید و تریبون مناسب

این استاد دانشگاه در حوزه گردشگری با تاکید بر تشکیل دبیرخانه این رویداد اعلام می‌کند: تمامی شهروندان عزیز می‌توانند از طریق هشتک #دوشنبه_ های _گردشگری از برنامه و موضوع هرهفته کسب اطلاع کنند و یا با ارائه مطالب مورد نظر خود برای صحبت کردن در این برنامه فرصتی کسب کنند.

عامری می‌افزاید: مطالب ارسالی بررسی می‌شود و پس از اطمینان از کیفیت آنها توسط دبیرخانه این طرح به ایده‌پرداز فرصتی برای ارانه آن از تریبون دوشنبه‌های گردشگری در اختیار وی قرار داده می‌شود.

وی اضافه می‌کند: لازم است تا مطالب در نظر گرفته شده با تاکید بر حوزه گردشگری فارس و شیراز در نظر گرفته شوند و از تمامی فعالان صنعت گردشگری در بخش خصوصی و دولتی برای حضور در این برنامه استقبال می‌کنیم.

ترویج فرهنگ گردشگری مسوولانه

مسوول دبیرخانه منطقه جنوب انجمن علوم گردشگری ایران با اشاره به زمان بندی این برنامه اظهار می‌کند:  برای برگزاری دوشنبه‌های گردشگری تا آخر سال 97 برنامه‌ریزی شده است.

عامری ادامه می‌دهد: امیدواریم این طرح فرصتی برای ترویج فرهنگ گردشگری مسوولانه و توسعه پایدار گردشگری فراهم کند و از هتل‌ها و مراکز فعال گردشگری دعوت می‌کنیم تا در تحقق این افق با ما همراه شوند.

وی تاکید می‌کند: در این طرح، مطرح شدن جاذبه‌ها و گونه‌شناسی گردشگری نیز در نظر گرفته شده است که گردشگری خوراک، ادبی و ... از نمونه‌های آن است.

عامری معتقد است: توسعه گردشگری خلاق در شیراز و سایر نقاط استان فارس از ظرفیت مطلوبی برخوردار است و با کار کردن و گفت‌وگو و بحث در مورد پرونده‌های مربوط به انواع حوزه‌های گردشگری در دوشنبه‌های گردشگری فرصتی برای توسعه هر چه بیشتر گردشگری پایدار ایجاد می‌شود.  


کد مطلب: 632983

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632983/دوشنبه-های-گردشگری-شیراز-کلید-خورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com