کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار شریف:

هدف دشمن ترویج ناامیدی در جامعه است

18 مرداد 1397 ساعت 12:26

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ رسانه‌ای گسترده دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: هدف رسانه‌ای غرب ایجاد ناامیدی در جامعه و در بین مردم است.


به گزارش جهان نیوز، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ رسانه‌ای گسترده دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: هدف رسانه‌ای غرب ایجاد ناامیدی در جامعه و در بین مردم است.

سردار رمضان شریف شامگاه چهارشنبه در مراسم روز خبرنگار در اردبیل با اشاره به اهمیت رسانه در شرایط کنونی افزود: فعالیت‌های رسانه‌ای دشمنان علیه ایران بعد از مأیوس شدن از جنگ سخت شدت بیشتری گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید قبول کنیم که در حوزه رسانه و مقابله با جنگ نرم در کشور مشکل داریم، ولی دشمن بسیار قدرتمند و دارای ابزار‌های رسانه‌ای قوی در این حوزه می‌باشد، تاکید کرد که باید موقعیت خود در دنیای رسانه را مورد سنجش قرار دهیم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: اگر قرار بر این است که صادقانه و واقع‌بینانه در مسیر کار رسانه‌ای فعالیت کنیم، باید اطلاعات دقیقی از گذشته خود و گذشته و حال دشمنان داشته باشیم و باید بتوانیم تشخیص بدهیم که دشمن از کجا به کجا رسیده و چه اهدافی در سر دارد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که رسانه‌ای مانند بی‌بی سی فرماندهی جنگ رسانه‌ای را علیه ایران عهده‌دار بوده و سایر شبکه‌های و گروه‌های رسانه‌ای زیر مجموعه این رسانه فعالیت می‌کنند و دلیل قدرت این رسانه، داشتن آرشیو ۳۵۰ ساله به روز شده از اتفاقات گذشته کشور است.

شریف تصریح کرد: این رسانه قادر است که تحولات و نابه‌سامانی‌های داخلی را برای خود تبدیل به هدف برای جنگ رسانه‌ای و ایجاد بی‌نظمی و هرج و مرج در داخل کشور قرار دهد و مهم‌ترین هدف آنها، ایجاد تردید در بین مردم نسبت به نظام و مسئولان است.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی ایران اعتماد مردم به نظام و انقلاب است، ادامه داد: همین اعتماد سبب سرنگونی رژیم پهلوی در ایران شد و امروز نیز بعد از گذشت ۴۰ سال شاهد حضور فعال مردم در رویداد‌های اجتماعی از جمله راهپیمایی‌ها و انتخابات هستیم که دشمن به دنبال نابودی این سرمایه اجتماعی در ایران است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: هیچ فردی منکر وجود مشکلات در کشور نیست، ولی ملت ایران در صحنه‌های حساس‌تر از این هم از نظام خود ایستادگی کردند و قطعا این مشکلات اقتصادی نیز با تلاش دوچندان مسئولان کشور و نیز همراهی و همکاری مردم برطرف شده و تهدیدات دشمن تبدیل به فرصت بزرگ برای نظام می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف دشمن ایجاد نا امیدی بین مردم نسبت به مسئولان است و کوچکترین مشکلات اقتصادی در برخی نهاد‌ها را به گونه‌ای بزرگ جلوه می‌دهند که گویا تمامی مسئولان در کشور ناکارآمد هستند و این در حالی بوده که ۱۵۰ هزار نفر در سطح مدیریتی کشور فعال بوده و هرکدام خدمات شایانی به نظام و مردم انجام دادند.

شریف ایجاد تفرقه در جامعه و کشور را یکی از محور‌های عملیات روانی دشمن برشمررد و متذکر شد: این شرایط جنگ نرم بسیار پیچیده و سخت بوده که خبرنگاران و اصحاب رسانه در خط مقدم مقابله با جنگ نرم قرار دارند.

وی اضافه کرد: در طول چهل ساله گذشته آمریکا تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به ایران انجام داده چرا که خود را صاحب این کشور می‌دانستند و به اذعان خوشان ۱۳۰ هزار مستشار آمریکایی پیش از پیروزی انقلاب در ایران حضور داشته و دنبال منافع آمریکا بودند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکا در تلاش برای برگرداندن قدرت خود در ایران بوده و جریان رسانه‌ای و جنگ نرم بر علیه ایران در طول ۴۰ سال گذشته هیچ تغییری نکرده و با توجه به اینکه در طول این سال‌ها چندین رئیس جمهور در آمریکا بر روی کارآمدند، ولی این کشور هیچ گاه ایران را به رسمیت نشناخته است.

وی بیان کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون، انواع تهدیدات و تحریم‌ها را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کردند، ولی همیشه این تحریم‌ها فرصتی برای پیشرفت و یک سکوی پرتاب برای ملت ایران شده و و اخیرا نیز یکی از برجسته‌ترین تئوریسین‌های آمریکا به این موضوع اذعان داشته است.

منبع:مهر


کد مطلب: 632974

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632974/هدف-دشمن-ترویج-ناامیدی-جامعه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com