کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موبایل ارزان می‌شود مگر اینکه دلار گران شود

18 مرداد 1397 ساعت 10:21

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه می‌گوید که با ادامه‌دار بودن شرایط و ثبات مولفه نرخ ارز قیمت‌ها در ماه‌های آتی روند کاهشی خواهد داشت؛ این درحالی است که چنانچه نرخ ارز افزایش یابد مجدد روند قیمتی بازار نیز صعودی خواهد شد.


به گزارش جهان نیوز، پس از اعلام بسته جدید ارزی دولت، بازار گوشی تلفن همراه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان داد و التهاب قیمت برخی برندها فروکش کرد.

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه کشور درباره علت کاهش قیمت تلفن همراه به تجارت‌نیوز گفت: بررسی‌های انجام شده در سطخ بازار نشان می‌دهد که تب قیمت تلفن همراه به دلیل تصمیم‌های جدید دولت در راستای نرخ ارز کاهش یافت؛ این در حالی است که با اجرای این بسته جدید اقتصادی ورود تلفن همراه به بخش توزیع امکان‌پذیر نبوده یعنی گوشی‌های تلفن همراه به میزان کافی از انبار یا گمرک‌ها ترخیص نشده است. بنابراین درصد کاهش قیمت در برندهای مختلف نیز متعدد بوده است.

افشار فروتن لاریجانی افزود: تلفن همراه‌هایی که موجودی آن در بخش واحدهای صنفی کمتر دیده می‌شود، درصد کاهش قیمت‌ها نیز کمتر بوده اما بالعکس این موضوع گوشی‌هایی که نمونه آن در بازار به وفور یافت می‌شود نیز افت قیمتی بیشتری داشته است.

او تصریح کرد: سیاست‌های اخیر دولت در راستای تنظیم بازار ارز ارتباط مستقیمی به کاهش قیمت گوشی‌های تلفن همراه دارد.

طی دو روز گذشته و با رونمایی شدن از بسته جدید ارزی تاثیر مستقیمی بر کاهش قیمت کالاها داشته است. به هرحال در شرایط مختلف زمانی با افزایش قیمت ارز قیمت کالاهای مصرفی از جمله تلفن همراه رشد کرده و با ثبات این مولفه مهم اقتصادی قیمت‌ها کاهش یا روند ثبات را طی کرده است.

منبع: تجارت نیوز


کد مطلب: 632930

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632930/موبایل-ارزان-می-شود-مگر-اینکه-دلار-گران-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com