پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۲۲
بعد از وزیر کار نوبت استیضاح کیست؟

چرا وزیر برند روحانی و ژنرال زنگنه حاشیه امن دارند؟

شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 632927
دیگر مطالبه بعد از برکناری ربیعی به سمت وزرای که به طور جدی منفعل و بی کفایت هستند، گرایش یافته است.
چرا وزیر برند روحانی و ژنرال زنگنه حاشیه امن دارند؟
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه‌نژاد: مجلس دهم «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را با 129 رای از سمت خود برکنار کرد تا در این برهه اقتصادی که مردم بخصوص کارگران با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، طعم تغییرات دولت را آنهم نه از سوی پاستورنشینان بلکه از سوی بهارستانی‌ها بچشیم.

وعده‌های دولتی با تشدید بحران اقتصادی و بالارفتن قیمت ارز و طلا و متعاقب آن التهابات بازار برای تغییر در ساختار اقتصادی خود چندین بار از سوی «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور تکرار شد. اما کمی پس از پایین آمدن این التهابات شاهد آن هستیم که دولت چندان تمایلی برای تغییر از خود نشان نمی دهد و حتی رئیس جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی در مقابل مردم از وزرای خود تمجید و تعریف می کند.

در این عرصه استیضاح علی ربیعی واکنش‌های بسیاری را در پی خود داشت. در جلسه استیضاح «حسین مقصودی» نماینده سبزوار به نکته کلیدی اشاره کرد. این نماینده مجلس پشت تریبون در موافقت با استیضاح وزیر کار روایت کرد: «چند روز پیش با آقای امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور صحبت کردم که بین ربیعی و کرباسیان چه کنیم؟ به من گفت از کرباسیان دفاع کنید اما ربیعی را خودتان می‌دانید!»

درواقع آنچه برای بسیاری سئوال شده این است که چرا مجلس به مهره‌های اصلی اقتصادی دولت برای استیضاح نرسیده است و ربیعی را برکنار کرده است. درحالی که غیر از وزیر اقتصاد، وزرای نفت و راه و شهرسازی نیز در این میان از جمله اعضای کابینه روحانی هستند که انتقادات بسیاری به نحوه فعالیت آنان در دولت وجود دارد.

در این میان «علیرضا زاکانی»، نماینده ادوار گذشته مجلس در توئیتی اشاره کرد: «ربیعی از وزارت کار رفت تا آخوندی، زنگنه و کرباسیان بمانند. ربیعی بی‌اشکال نبود ولی منشاء مشکلات کشور هنوز در وزارتخانه‌ها مشغول بی‌تدبیری و بی‌عملی‌اند. مجلس به ریشه‌ها بپردازد نه شاخه‌ها، آنچه مهم است جایگزین ربیعی است و این که با بی‌عملی و بدعملی وزرای اقتصادی چه باید کرد؟»

برخی دیگر نیز این موضوع را تسویه حسابی برای اینکه دولت و مجلس در بده بستان‌های نظارتی خود بی حساب شوند و همچنین مجلس از فشار اتهامات و انتقاداتی که به آن وارد است، خارج شود می دانند. در همین رابطه ربیعی حرفی کلیدی در دفاع از خود در جلسه استیضاح زد و بیان کرد که «افراد دیگر نیز برای چرایی نابه سامانی اقتصادی کشور بایستی جوابگو باشند.»

اما سوال اساسی دیگری که در این رابطه مطرح می شود، حضور تضمین شده برخی از وزرا مانند زنگنه و آخوندی در دولت است. سئوال اینجاست که چرا وزرایی در حاشیه امن قرار می گیرند که تا به امروز کارنامه کاری آنها پر از اشکال و  انفعال بوده است. عجیب اینجاست که برخی دیگر بایستی بروند یا به عبارت دیگر قربانی شوند تا این حاشیه امن برای این وزرا امن‌تر شود؛ وزرایی که در عین این که مدعی هستند، دست گل‎های بسیاری هم به آب داده‌اند.

البته در این راستا بسیاری بر این باورند که با عزل یک وزیر نمی‌توان انتظار داشت که تغییر شگرفی در کار دولت ایجاد شود. هر چند که اگر به نظرات کارشناسان و همچنین برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی رجوع کنیم، مشاهده می کنیم که بسیاری بر این باورند که ربیعی نه تنها مشکل اصلی دولت نبود بلکه در برخی از امور نیز عملکرد بدی نداشت.

از سوی دیگر مطالبه بعد از برکناری ربیعی به سمت وزرای که به طور جدی منفعل و بدعمل هستند، گرایش یافته است. هنوز مهر برکناری ربیعی از سوی مجلس خشک نشده که بسیاری این مطالبه را دارند که بعد از وی بایستی به استیضاح وزرایی مانند آخوندی و زنگنه پرداخته شود.

درواقع پس از عزل ربیعی نه تنها مشکلات اقتصادی دولت حل نمی‌شود بلکه این مطالبه مهم نیز پیش روی دولت و بخصوص مجلس قرار می گیرد که وزرای منفعل را نیز استیضاح کند تا راسخ بودن خانه ملت برای اصلاح دولت را به خوبی نشان دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در كابينه واقعي يك دولت اين دو باعث نا كارامد ي دولت ميشوند و در هر كشورديگري حداكثر شش ماه بركنار و عمر حرفه اي انها به پايان ميرسد . اما در كابينه بابايييها و شركا نقش اينها براي باباييها بسيار مهم و كليدي است .چراكه سود هنگفتي را نصيب اقازاده و باباييها در انور مرزميكنند
مجید
Iran, Islamic Republic of
اصلا با روحانی تا 1500 فقط این آخوندی نباشه....
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز و جهان نیوزیان در رویا بسر میبرند و با تیله بازی سرگرمند و عده ای ساده هم دلخوش به این تحلیلهای آبکی
هادی
Russian Federation
کی تو این مملکت میتونست ظرف شش ماه برای نفت مشتری پیدا کنه و فروش رو به روزی 2 میلیون بشکه برسونه؟! نکنه وزیر قبلی!
اینقدر مقتدر بود که از مجلس مخالفش هم رای آورد...
Iran, Islamic Republic of
مفت فروشی وخام فروشی هنر نیست !مسکن اجتماعی اون یکی هم تو مریخ می سازند.
هادی
Iran, Islamic Republic of
مگه از قرارداد خبر داری که میگی مفت فروشی!
اینهمه دستگاه نظارتی...
یکم فکر کنم و قبول کن...
Iran, Islamic Republic of
...
نا امید از هر گونه تدبیر و امید
Italy
گاهی اوقات که گفتار و رفتار و کردار این دوستان به اصطلاح اصلاح طلب را می بینم یاد سکانسی از مجموعه هزاردستان زنده یاد علی حاتمی می افتم، آن جا که مفتش تامینات در یک جایی مثل دیزی سراهای امروزی، این گونه می گفت:
جماعت خواب، اجتماع خواب زده و خیلی چیزهای دیگر.
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اگر مجلس عصاره ملت است و به کسی وابسته نیست باید بعد از ربیعی چون که روحانی وامدار برخی ها است این دو وزیر نالایق مثل زنگنه و اخوندی را با رای قاطع بر کنار نماید و نشان دهد وقتی وحانی توان برخورد را ندارد مجلس خود راسا اقدام می نماید تا هم درسی باشد برای ایندگان و دولت های بعداز روحانی
Iran, Islamic Republic of
همه این افرادی که نامبردید و همه مخالفین این افراد در حذب اصولگرا همه به مانند مهره های یک صفحه شطرنج یار همدیگر هستند...
عمار
Iran, Islamic Republic of
وزیر راه با تعطیل کردن پروژه های مسکن مهر تعدا بسیار زیادی بیکار به جامعه تحویل داد.
با فعالیت ساخت وساز (نقشه کشی،مصالح،عمله ،بنا،شیرآلات سازی ،صنایع تولید سیم ،لامپ،فولاد ،سیمان،حمل ونقل،و.......فعال میشود )که درد ولت 11و12با تعطیل کردن پروژه های مسکن عملا به رکود وبیکاری دامن زده شد.
درحالی که میشد با برطرف کردن ایرادات مسکن مهر وتقویت نقاط مثبت هم جلوی تورم مسکن راگرفت وهم اشتغال ورونق ایجاد کرد.
همچنین میشد با ایجاد مراکز رفاهی وامنیتی وبهداشتی در این مناطق شغلهای جدیدی ایجاد کرد (مثلا ایجاد مدرسه ودرمانگاه و......) میشد زمینه اشتغال برای خیلی از بیکاران را فراهم کرد.
اما متاسفانه دولت با بغض نابجا آنرا به معضل تبدیل کرد وبا این کار خود اشتغال بسیاری از صنایع وابسته به ساختمان که باتوجه به اینکه همه مواد اولیه آن داخلی است ومیشد در شرایط تحریمی رونق ایجاد کرد را تعطیل کرد ونوعی تحریم داخلی علیه ملت انجام شد!
عاشق وطن
Iran, Islamic Republic of
شب گذشته درخبرها بود این وزیر راه سفارش200لوکوموتیو به هند داده وقتی خبرنگار ازش سئوال کرد ما خودمان توان تولید لوکوموتیو وواگن را داریم چرا سفارش خارجی دادی خبرنگار را تمسخر کرد!!!!!!!!!!!
متاسفانه ایشان یکی از عوامل اصلی رکود وبیکاری هستند ودولت ومجلس هم بیخیال این حرکات مخالف اقتصاد مقاومتی ایشان هستند!!!!!
درحالی که ما یکی از کارخانه های تولید واگن ولوکوموتیو با کیفیت خوب داریم سفارش خارجی میدهند .به گفته یکی از مسئولین واگن سازی با این کار حدود500نفر بیکار میشوند!!!!!!!
پیدا کنید پرتغال فروش را
آنتی اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
این ها از وزرای خوب و کاردان دولت روحانی هستند، چرا سعی دارید تخریبشون کنید.
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
مهمترین وزیری که باید استیضاح بشه شریعتمداریه جهان عزیز که بعید میدونم قدرت استیضاحشو داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
جهان توام اگر واقعا به فکر کشور بودی عوض پیله کردنهای سیاسی اصلیترین وزیری که باید استیضاح میشد و مطرح میکردی حجتی وزیر جهاد کشاورزی با اون سابقه درخشانش با افزایش تولید هندوانه هندوانه هم که در ایران بیشتر در هرمزگان و خوزستان تولید میشه و با این کمبود آب هزاران تن هندوانه کشت و به کشورهای عربی صادر میشه کشور دوست و برادر افغانستان هم که آب هیرمند رو بست اما هنوز بهش برق صادر میکنیمو...
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
البته سناریواستیضاح ربیعی خوب اجراشد به نظرم زورشون به آخوندی که نمیرسه بالاخره باجناقه ناطقه
سید
Iran, Islamic Republic of
این دو ژنرال مسئله دار ! عامل اصلی بسیاری از مشکلات کشور بوده و هستند !!
حبیب
Iran, Islamic Republic of
...