جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۱۰ هزار قلم دارو از یک درمانگاه زیرزمینی کشف شد

پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 632883
مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کشف یک درمانگاه غیرمجاز زیرزمینی و توقیف بیش از 10 هزار قلم دارو و تجهیزات پزشکی در آن خبر داد.
۱۰ هزار قلم دارو از یک درمانگاه زیرزمینی کشف شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، دکتر کیومرث رحیمی گفت: در بازرسی کارشناسان این مدیریت از یک منزل مسکونی در یکی از محله های شهر کرمانشاه، که بخشی از آن به صورت درمانگاه زیرزمینی فعالیت داشت بیش از 10 هزار قلم دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی کشف و توقیف شد.

وی افزود: در این درمانگاه علاوه بر اینکه اعمال پزشکی از جمله سقط جنین، انواع جراحی و تزریقات صورت می گرفته است، انواع داروهای مختلف از جمله داروهای خاص و کمیاب و داروهایی که نیاز به نگهداری دقیق و خاصی دارند در شرایط بسیار نامطلوب و کاملا غیراستاندارد نگهداری می شده است.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه متولی این مکان هیچ گونه تحصیلاتی در زمینه پزشکی و یا پرستاری و مامایی ندارد تجهیزات جراحی از قبیل انواع قیچی، نخ جراحی، تیغ جراحی و انواع پنس و حتی پلاتین در این درمانگاه کشف شد.

رحیمی گفت: این مکان با گزارش شهروندان به معاونت غذا و دارو شناسایی شد و پس از اخذ دستور قضایی به همراه ماموران پلیس این مکان توقیف شد و پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی با تأکید بر اینکه مردم برای اعمال درمانی خود از مراجعه به مراکز درمانی غیرمجاز خودداری کنند ، گفت: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی مورد را به شماره 34278541 دفتر بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گزارش دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *