سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۷۵

کیهان: وضع فعلی دست‌پخت اصلاح‌طلبان است/ خاتمی فرار نکند

پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 632874
مدعیان اصلاحات در به وجود آمدن وضعیت فعلی و مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی نقش فعالی داشته و همچنان دارند. در روزها و ماه‌های گذشته با مشخص شدن نشانه‌ها و شکست سیاست‌ها، خود را به کناری کشیده و سعی دارند حساب و سفره خود را از دولت جدا سازند. درواقع وضعیت موجود دستپخت اصلاح‌طلبان بوده و آنان بایستی به جای فرار به جلو و ارائه راهکار برای این وضع، پاسخگوی نقش خود باشند.
کیهان: وضع فعلی دست‌پخت اصلاح‌طلبان است/ خاتمی فرار نکند
به گزارش جهان نيوز، در روزهای گذشته مدعیان اصلاحات و بخصوص رئیس‌دولت اصلاحات به میانه میدان آمده و برای نجات خود به انتقاد از دولت و ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات عدیده اقتصادی موجود پرداخته‌اند بی‌آنکه بگویند این مشکلات ناشی از حمایت‌ها و حضور تفکر جریان آنان در بدنه دولت بوده و امروز به جای آنکه این‌اشخاص، جریان‌ها و گروه‌ها لاف ارائه راهکار بزنند، بایستی ضمن عذرخواهی، پاسخگوی نقش خود باشند.

به عنوان نمونه رئیس‌ دولت اصلاحات در دیدار اخیر خود با نمایندگان ادوار مجلس با تأکید بر اینکه «مشکلات اقتصادی ما ریشه‌های تاریخی دارد که‌اشکالات ساختاری و عملکردی هم بر آن افزوده است» اظهار کرد: این مشکلات را باید جدی بگیریم چون واقعاً امنیت و آرامش زندگی مردم را از میان برده است و بخش‌های بسیار گسترده‌ای از مردم امروز از مشکلات نفس‌گیر اقتصادی به‌تنگ آمده‌اند. با وجود تمام اقدامات دولت آقای روحانی، وضعیت اقتصادی در جامعه ما وخیم‌ و بحرانی‌ است.

وی با ‌اشاره به بی‌اعتمادی موجود افزوده است: تداوم این بی‌اعتمادی امید را از میان خواهد برد و در نبود امید، هر چه امکانات داشته باشید، نخواهید توانست از آن بهره بگیرید. ایران از ابتدای انقلاب تا به امروز انواع مشکلات را تجربه کرده، اما هرگز با بی‌اعتمادی گسترده مواجه نبوده‌ایم و اعتماد مردم و مسئولان به هم کارساز بود، وگرنه در جنگ نمی‌توانستیم دوام بیاوریم. این اعتماد امروز لطمه دیده و باید چاره‌ای اندیشید و در این مقطع نقش اصلاح‌طلبان کلیدی است و باید با ایثار و فداکاری و برای پیشرفت مردم و کشور و حل مشکلات از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

رئیس ‌دولت اصلاحات به مشکلات موجود‌اشاره و در فرار به جلو این مشکلات را دارای ریشه تاریخی خوانده است و با این وجود بی‌اعتمادی کنونی به دولت را یک بی‌اعتمادی بی‌سابقه خوانده که هرگز هیچ یک از دولت‌ها با این حجم از بی‌اعتمادی روبرو نبوده‌اند، خاتمی در ادامه نقش اصلاح‌طلبان در این مرحله را کلیدی خوانده است بی‌آنکه به نقش خود در به وجود آمدن وضعیت کنونی کوچک ترین‌اشاره‌ای داشته باشد.

این دولت گیج و کرخت مال ما نیست!
دیگر مدعیان اصلاحات نیز این روزها حال و روز خوشی ندارند، «سعید حجاریان» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گو با روزنامه شرق دولت را در وضعیت تعلیق در تعلیق دانسته و اظهار داشته است: دولت گیج و کرخت است و می‌شود اصلاح‌طلبان بگویند دولت روحانی دولت ما نیست.

از سوی دیگر گروهی از مدعیان اصلاحات از جمله بهزاد نبوي، محمد سلامتي، محسن آرمين، مصطفي تاجزاده، فيض‌الله عرب‌سرخي، محمد کيانوش‌راد، عبدالله ناصري، جواد امام، صادق نوروزي، علي باقري و... با صدور بيانيه‌اي ضمن مروري بر وضع موجود به ارائه راهکارهايي براي برون‌رفت کشور از شرايط موجود پرداخته اند!

در بخش‌هایی از متن این بیانیه با طرح اين سؤال که «چه بايد کرد؟» خاطرنشان شده است: امروز کشور و جامعه با مشکلاتي مواجه است، که هيچ دولت و حزب و جريان و جناح و جبهه‌اي به‌تنهايي قادر به حل آنها نيست. حل مشکلات ملي نيازمند نگاه و رويکرد ملي است و نمي‌توان با رويکردهاي حزبي و جناحي به توفيق در اين مسير اميد بست. در اين ميان آنچه موجب اميدواري است هم‌گرايي و وحدت نظر بخش وسيعي از نيروهاي سياسي و اجتماعي از اصلاح‌طلبان گرفته تا اعتداليون و اصولگرايان معتدل (که بخش وسيعي از اين طيف را تشکيل مي‌دهند) و تا همه نيروهاي منتقد معتقد به استقلال، تماميت ارضي کشور و روش‌هاي مسالمت‌آميز و قانوني در ارزيابي وضعيت بحراني کنوني و ضرورت گفت‌وگو و همبستگي ملي براي عبور از آن است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: از اين‌رو در صورت رهايي از مجاملات و بده‌بستان‌هاي موجود در سطح مناسبات قدرت مي‌توان به همگرايي و وحدت نظر نيروهاي سياسي و اجتماعي بر سر راه‌هاي برون‌رفت از وضعيت بحران‌خيز کنوني اميدوار بود. يکي از لوازم چنين رويکردي، نگاه به آينده به‌جاي ماندن در گذشته و منازعه و مناقشه بر سر شناسايي و محاکمه مقصر و نيز اجتناب اکيد از درگيري‌هاي جنجال‌برانگيز جناحي و گروهي است که نتيجه آن عمده ‌شدن مسائل فرعي و غفلت از مشکلات اصلي جامعه و کشور است.

حرف‌هایی که زده بودید را این بار هم تَکرار کنید!
اشخاص و جریاناتی که نامشان برده شد از جمله رئیس‌ دولت اصلاحات سخنان دیروز خود را فراموش کرده‌اند، روزی که آنان برای پیروزی فرد و جریانی در انتخابات بیانیه‌های پر از تَکرار منتشر و از مردم خواسته بودند به آنچه آنان می‌گویند رای دهند.

24 اردیبهشت سال گذشته خاتمی با انتشار پیغامی ویدئویی که در تلگرام منتشر شد، بر حمایت خود از روحانی در انتخابات تاکید کرده و از مردم ایران خواست که دوباره به روحانی رای بدهند.

رئیس‌دولت اصلاحات در این پیام تصریح کرده بود: «این بار این شمایید که باید تکرار کنید، تکرار رای به روحانی عزیز برای تقویت امید به آینده‌ای بهتر.»

خاتمی در این پیام ضمن ستایش از دولت برای موفقیت در آنچه که او کنترل تورم خوانده بود، اظهار امیدواری کرده بود که روحانی در صورت انتخاب مجدد بتواند مشکل رکود در اقتصاد ایران را نیز برطرف کند.

وی پیش‌بینی کرده بود که در صورت پیروزی دوباره روحانی «دولت روحانی و کابینه آینده او منسجم‌تر و کارآمدتر و همسوتر با شعارهای او و خواست ملت تشکیل خواهد شد.»
البته این تنها رئیس‌ دولت اصلاحات نبود که به حمایت از روحانی و درخواست از مردم برای رای مجدد به وی پرداخته بود که دیگر مدعیان اصلاحات نیز در چنین موقعیتی بوده‌اند.

به عنوان نمونه جناح اصلاح‌طلبان ایران، مجمع روحانیون مبارز، حزب اعتدال و توسعه، حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، حزب اراده ملت ایران، نهضت آزادی، شورای هماهنگی اصلاحات، حزب اسلامی کار، خانه کارگر، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و...از تشکل‌ها و احزاب نزدیک به جریان اصلاحات در انتخابات 29 اردیبهشت 1396 طی بیانیه‌هایی از روحانی حمایت کرده بودند.

از شخصیت‌های مدعی اصلاحات نیز به افرادی از جمله صادق زیباکلام، غلامحسین کرباسچی، سعید حجاریان، مصطفی تاجزاده، فاطمه دانشور، محسن هاشمی، زهرا ‌اشراقی، مصطفی ملکیان، عمادالدین باقی، احمد حکیمی‌پور، محمدرضا خاتمی، علی شکوری راد، فائزه هاشمی، فاطمه راکعی، شهربانوی امانی، محسن رهامی، سهیلا جلودارزاده، رسول منتجب‌نیا، حمیدرضا جلایی‌پور، عبدالله نوری، مصطفی معین، حسین کمالی و ... می‌توان ‌اشاره کرد که در جریان انتخابات با ورود به میانه میدان از روحانی حمایت و آینده‌ای درخشان برای ملت ایران در صورت پیروزی وی را تصویر گر شدند.

به عنوان نمونه علی شکوری‌راد در جریان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری گفته بود: «دولت روحانی در آستانه جهش اقتصادی است و به همین دلیل کسانی که منفعت ملی را درنظر می‌گیرند باید به این فکر بکنند که این دولت ادامه پیدا بکند.»

حمیدرضا جلایی‌پور نیز اظهار داشته بود: «به یاد دارم قبل از انتخابات ۹۲ که می‌خواستم جاروبرقی خانه را عوض کنم فروشنده موقع قیمت دادن به دنبال قیمت دلار در بازار بود. ولی الان می‌توانید بروید و خرید کنید.»

مصطفی تاجزاده نیز گفته بود: «اگر نرخ دلار با همان رشد ۴۰۰ درصدی زمان احمدی‌نژاد افزایش می‌یافت هر دلار الان ۱۲هزار تومان بود و سکه سه چهار میلیون تومان شده بود.»

به جای فرار به جلو پاسخگو باشید!
چنانچه ذکر آن رفت اصلاح‌طلبان در روزهای گذشته سفره خود را از دولت جدا کرده و خود را در موقعیت حل‌کننده مشکلات با ارائه راهکارهایی که در بیانیه‌ها و مصاحبه‌های آنان ذکر شده است قرار داده‌اند.
سخن اینجا است که مدعیان اصلاحات بایستی به سخنان و مواضع یک سال پیش خود مروری مجدد کرده و به جای فرار به جلو ضمن پوزش و عذرخواهی از ملت که با تخریب رقیب و همچنین ارائه تصویری غیرواقعی از آینده زمینه‌ساز رای به نامزد مطلوب خود شده‌اند در پیشگاه ملت پاسخگو باشند.

اصلاح‌طلبان می‌گویند دولت روحانی دولت ما نیست ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت مدیران میانی و سطح بالا در دولت کنونی از جریان اصلاحات انتخاب شده‌اند و در نتیجه این جریان نقش اصلی در وضعیت کنونی داشته و دارد.

از این روی می‌توان گفت که مدعیان اصلاحات بایستی به جای فرار به جلو پاسخگوی نقش خود در به وجود آمدن وضعیت کنونی باشند، وضعیتی که به گفته رئیس‌دولت اصلاحات بی‌اعتمادی بی‌سابقه‌ای را به دولت به وجود آورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با توجه به جهش های سه برابری ارز و دلار هر چند سال ، دو جهش دیگر کافی است تا دلار به صد هزار تومان برسد که هیچ بعید نیست.
Iran, Islamic Republic of
نگران نشو برادر دلار روی هشت تومن تپبیت شد
Iran, Islamic Republic of
نرخ دلار دیروز در بازار آزاد 9500 تومان بود .
میراث واقعاً گرانبهای به اصطلاح اصلاح طلبان
Italy
هر روز بدتر از دیروز و این چرخه همچنان ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
وضعیت آشفته بازار امروز دست پخت اصلاح طلبان است خاتمی باید پاسخگو باشد.
United States
فکر خوبی است ایشان را علنی محاکمه کنید آقای خاتمی علنی محاکمه شود و مردم شاهد باشند که ایشان چگونه کشور را به این روز انداخته است ...
France
اقای شریعتمداری ما اگر نخواهیم به بهشت زوری تو و دوستان همفکر تو بیاییم باید چیکار کنیم ؟
United States
ایشان راهکار داده است که ایران را ترک کنید ایران فقط مال هم فکران ایشان است معیار زندگی و چوب خط ایشان است نه کس دیگر و تفکر و نگاه دیگر
Greece
...
Iran, Islamic Republic of
یعنی ۸۰‌میلیون برن!!!!! از ایران برا ۵۰۰ هزار نفر طرفدار ایشون!!!!!!!!!!!
...
United States
بله چیش سخته برات که باور نمیکنی
Iran, Islamic Republic of
تفکر برتر ! همسان قوم برگزیده در فلسطین اشغالی!
Iran, Islamic Republic of
به قول شیخ حسن باید بروی به جهنم که نلرزی !!!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
عیب ندارد برو جهنم!!!!
گرنباشد بولهب آتش که را بسوزد؟
Iran, Islamic Republic of
بهشت زوری نیست. جهنم هم زوری نیست. شما با اراده خودت وارد بهشت و یا جهنم می شوی ولی هر مملکتی قانون دارد و عمل به قانون الزامیست و اگر عمل به قانون دلبخواهی بشود وضع کردن قانون بی معنی می شود. شما نمی توانی بگویی آقای حکومت ما اگر نخواهیم به قانون شما عمل کنیم چکار کنیم؟ یا نمی توانی به کسی که به قانون دعوت می کند بگویی آقای فلانی ما چون از تو خوشمان نمی آید ولو حرف از قانون بزنی ما اگر نخواهیم به قانونی که می گویی عمل کنیم چکار کنیم. به نظرت اگر بگویی قانون را قبول ندارم و نمی خواهم هم عمل کنم در هر جای دنیا باشی با شما چگونه برخورد خواهد شد؟
Greece
کدوم قانون ؟ قانون فقط برای من هست ؟ چرا شما قانون ندارید ؟
United States
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا قانون براي ماست. هرموقع راي نمياريد مي زنيد زير ميز قانون ،اما هرموقع ما با حتي بااختلاف چند درصد راي نمي آريم تبعيت ازقانون وتمكين به راي ملت وظيفه ماست. برجام برخلاف مصالح ملي و قانون اساسي وفرامين رهبري تصويب مي شود ،به خيابانها ريخته وحركات موزون انجام ميدهيد وما باز بايستي سكوت كنيم. برجام زمين مي خورد واقتصاد پاشيده مي شود ،باز آنكه طلبكار است همين شما ها وسلبريتي هاي لوس عزيزتان هستند كه زير ميز قانون مي زنند.
جالب است كه فحشش را به جاي شما و راي دهندگان وحاميان دولت تدبييييير!!! باز نثار نظام و سپاه و...مي كنيد
وه كه چه رويي دارند اين جماعت اسلام آمريكايي.رانت خواران نظام وضد نظام..و ماسيلي خوردگان از مقامات زر وزور وحاميان پابرهنه نظام.
حقيقت اين است عزيز
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
باید به همراه منتقدین به جهنم بری
Iran, Islamic Republic of
شمادرهمان بهشت خويش پندارت باقي بمان آقاي شريعتمداري عزيز باامثال شما كاري ندارد.ايشان يقه گردن كلفتهايي كه بيش ازسي سال است مراكز اجرايي قدرت را دردست دارند ودر عين حال به هيچ يك ازاصول انقلاب اعتقاد ندارند و بچه هايشان را به بهشتي كه شما مي خوانيد فرستاده اند،كار دارد.
عزيز اين وعده الهي است كه بالاخره روزي يقه ظالمين را مي گيرد،
شما به خودت ظلم نكن ودل به اين علفهاي هرزانقلاب نسپار
Iran, Islamic Republic of
دولت اشتباه جهانگیری را تکرارکرد
نرخ اصلی دلار بالای ۸۰۰۰ است در صرافیها براساس بسته جدید.
یعنی چی دلار ۴۲۰۰؟؟؟
یعنی تولید رانت و سوبسید به کارخانجات و واردکننده هایی که ثابت کردند به مردم رحم نمیکنند؟
بگویید اشتباه کردید و دلار تک نرخی ۸۰۰۰ را بپذیرید و روی آن کار کنید تا پایین بیاید
والا دلار قطعا بالاتر میرود
و اقتصاد مردم بدتر میشود
و دادن ۴۲۰۰ هم مشکلی را حل نمیکند بلکه
ذخیر ارزی کشور را نابود میکند به کام عده ای خاص!
تمام!
United States
فقط میتوان گفت اینها کلا ایرانی نیستند!!!!
Iran, Islamic Republic of
ازاین 40سال انقلاب 8سالش دست احمدی نژادبود
32سالش دست اصلاح طلبها!!!!!
عروس گفتن بیابرقص گفت زمین تپه چاله چون رقص بلدنبود!!!!
اکنون داستان اصلاح طلبها کاربلدنیستندوکشور را به روزسیاه انداختن یکسره فرافکتی میکنندوگناههارا به گردن دیگران میندازند
پس آن کلید حسن روحانی چی بودکه میخواست همه مشکلات رابرطرف بکنه؟!
نکنه آن کلیدهم کاردولت گذشته بوده
پر رویی و وقاحت هم اندازه ای داره
شماهم از رزمندگان یادبگیریدنه اینکه مانند آنهابخواهیدجانتانرا برای مردم فداکنید بلکه مردمردانه بباییدبگید نتوانستیم همین !
فقط ازآبروی نداشته اتان بگذرید آیا خیلی کارسختیه؟!
Iran, Islamic Republic of
بزرگتریت افتخار اداراه جنگ و مملکت در هشت سال دفاع مقدس بود و بعد هم هشت سال بعد از جنگ توسط آیت الله هاشمی و سازندگی و هشت سال سید محمد خاتمی یکی از بهترین دوران از نظر لقتصادی بود
آزموده را دوباره آزمودن خطا بود.
Iran, Islamic Republic of
جنگ در سال 67 تمام شد اما در دولت حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در سالهای 72 تا 74 دچار بحران ارزی شدیم و نرخ تورم 50 درصد شد و نرخ دلار و بنزین و مسکن چندین برابر شد و اکنون روحانی همان مسیر را با همان کابینه دنبال می کند.
Iran, Islamic Republic of
جنگ در سال شصت و هفت تمام شد ولی آثار و تبعاتش سالهای سال ماندگار است که با دست توانای آیت الله هاشمی در دوران سازندگی از این گردنه عبور کردیم
Iran, Islamic Republic of
آره همون دست توانایی که تورم 49 درصدی و متنور تجمل آفرید
5 تا سد هم که ساخته بود سوراخ بود
Iran, Islamic Republic of
اکنون سوریه یک کشور جنگزده میباشد اما ارزش پول ملی این کشور سقوط نکرده است افزایش نرخ ارز و نابسامانی اقتصاد و تورم 50 درصدی نتیجه سیاست های اقتصادی غلط دولت هاست و به جنگزده بودن ارتباطی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
البته كابينه خاتمي هم تقريبا همان كابينه هاشمي بودو به قول هاشمي درسال84خاتمي ادامه من بود ومن ادامه خاتمي...
يادمان نرفته فحشهاي آبداري كه در دوسال آخر دولت خاتمي ،همان حاميان سينه چاك سابقش ،به خاطر اوضاع اقتصادي كشور ،نثارش مي كردند
كلا بييش از30سال ازعمر40ساله انقلاب،كشور دست پيروان اسلام مرفهين بي درد ،اسلام آمريكايي بوده است و همواره اين ملت ورهبري نظام بوده اند كه كشور را ازورطه سقوط نجات داده اند
Iran, Islamic Republic of
جنگ را سرداران رشید اسلام و شخص امام اداره کردند و یکی از این آقایان هم پایش به جبهه باز نشد و هرچه توانستند کردند تا جنگ را مسئله اول کشور نکنند و شد و در نهایت هم جام زهر را به امام نوشاندند. دولت هاشمی و خاتمی هم انحراف اساسی و جبران ناپذیر از اصول انقلاب اسلامی و خط امام در جامعه ایجاد کرد ...
United States
بسیار باید محاکمه صحرایی می شدند ولی قصر در رفتند
Iran, Islamic Republic of
دوران خاتمی از بدتری دوران های اقتصادی بود لطفا لاف بیهوده نزنید به قول خودشان کشور در بحران بود.
United States
حرف مفت نزن با اینکه مخالف اصلاح طلب و اصولگر هر ۲ هستم تنها موقعی که مردم ایران تونستند تو این ۴۰ نفس بکشند دوران همین خاتمی بود!. دروغ نگید و شرفتون را به پول نفروشید . مرد باشید
Iran, Islamic Republic of
تو فکر کن اینا شرف داشته باشند
اینا برا ساعتی ۷ هزار تومانی به همه چی حراج زدن
Iran, Islamic Republic of
پس چرا خودتان به خاطر اوضاع اقتصادي ونه گفتگوي تمدنها!! او رافحش باران مي كرديد!!!
مافراموش نكرده ايم اگر شما مي خواهيدفراموش كنيد.
Iran, Islamic Republic of
آره 8 سال جنگ با مدیریت تیم میرحسین موسوی خیلی خوب بود!!!
مرگ موش و هم تو صف میدادند (همه چی کوپنی)
نفت توی صف؛ روغن؛ کره؛ برنج؛ گوشت؛ مرغ؛ پنیر؛ چای؛ قند و شکر؛ سیگار تیر و زر و بهمن؛ کشک (با دفترچه اقتصادی) و ...
همه چیز توی صف
همه عمرت و توی صف بودی
اون وقت چی به دست می آوردی؟ برنج تایلندی بی کیفیت؛ یک مُشت دنده و استخوان به نام گوشت؛ یک بادکنک پر از آب به نام مرغ؛ و ...
و نظارت اصلا وجود داشت؟ نهههههه چون یک مشت دلال ارز کشور و می گرفتند برای کالای خوب اما عوضش آشغال نصیب مردم می کردند.
همون دلال هایی که امروز بانک دارند و قیمت ارز تعیین می کنند.
این مدیریت شاهکار دولت موسوی بود که نفت هم کوپنی بود
یعنی سر کار گذاشتن مردم در حالیکه فقط 13 درصد در آمد کشور صرف جنگ میشد
اما چون عرضه مدیریت نداشتند ملت و برای معیشتش به خط می کردند توی صف ها و تو چه دانی چه فرهنگ مفاهمه و گفت و شنودی تو این صف ها شکل می گرفت
احتمالا خاتمی منظورش از آزادی بیان از همین نوع آزادی بیان توی صف ها بود
United Arab Emirates
ما هم كه خواب بوديم اونموقع اينا رو نفهميديم!
United States
مملکت را همه شما با هم به این روز انداختید چه اصلاح طلب چه اصولگرا چه ولایی . مردم را شما بدبخت کردید . چرا ما نباید از استاندارد زندگی همه کشورها لذت ببریم ؟ دیشب از حرفهای حیدر عبادی هم لذت بردم و هم گریه کردم . از یک سو وقتی به ایران با این همه هزینه در کشورش پشت کرد غبطه خوردم ولی از یک سو وقتی گفت مردم کشورش در مرحله اول هستند و نمی خواهد به واسطه کمک به ایران مردم کشورش به مشکل بخورند لذت بردم . ای 2 میلیونی که بر 85 میلیون نفر حکومت می کنید کمی هم از همین رییس جمهور عراق یاد بگیرید . مردم را بزارید زندگی کنن و نفس بکشن .
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما دوست فهمیده .
Iran, Islamic Republic of
یکی از بی انصافی ها اینه که تمام مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی های این دولت فخیمه را به حساب 40 سال بعد از انقلاب می گذارند. اف بر این ناجوانمردی!!
United States
نه اینکه قبل از این دولت همه چی عالی بود!
Iran, Islamic Republic of
حقیقتاً نباید مسائل را ساده دید. کمی به تاریخ انقلاب نگاه کن ببین چه کسانی در طول 35 سال بودجه و امکانات کشور را در اختیار داشته و چه کسانی در کوران جنگ و سختی ها تمام هم خود را برای مملکت گذاشتند. آنها که بودجه و امکانت کشور در اختیارشان بود چگونه عمل کردند و اقتصاد مملکت و فرهنگ انقلاب آن را به سمت نابودی حرکت دادند و آنهائی که در جنگ جنگیدند و در سازندگی با حداقل امکانات عمران وآبادی و جهاد سازندگی به راه اندختند، چگونه؟ برادرجان آقای حیدرالعبادی هم تا آنجا که ایران از خودش و حزبش حمایت کرد با تمام قدرت حتی در مقابل آمریکا برای ایران ایستاد . الآن که به دلیل تقلب در انتخابات ، ایران چندان از او حمایت نمی کند ، چنین حرفی می زند. او هم مانند اصلاح طلب ها و برخی دولت مردان فعلی ما منافع حزبی و قدرتش را می بیند نه منافع ملت عراق را. عزیز بزرگوار نباید در حوزه سیاست به ظاهر گفته ها و مسائل نگریست. باید عوامل مختلف دخیل در آنها را سنجید .
Iran, Islamic Republic of
خدا شفا دهد کمی مطالعه کن.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هم نیرو و استاندار هاشمی بود از او بدجوری جدا شد!!! مال بد بیخ ریش صاحب!
یکباره حساب کن، واقعا ؛ تمام این مدت گرفتار اصلاح طلبان بودیم!!!
Iran, Islamic Republic of
سپاه برگرده پادگان‌منلکن بهشت میشه!!!!!
زمان خاتمی با نفت ۸ دلاری امورات کشور به بهترین شکلی میگذشت !!!!در مقایسه با دوره های بعد وقبل ایشون
چرا
چون سپاه تو پادگان بودد نه تو سیاست و اقتصاد و ...!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دولت های هاشمی و خاتمی بدهی خارجی 50 میلیارد دلاری بجای گذاشتن که توسط دولت احمدی نژاد پرداخت شد .
Iran, Islamic Republic of
اول مردم به همین وضعیت فعلی راضی هستند.چون مطمئن بودند که به غیر این دولت بد وضعیت حاضر بدتر از الان بود.دوم اینکه می توانید نظر مستقیم مردم را از طریق رفراندوم جویا شوید.سوم انکه دولت بد فعلی از نظر سنجی وحشت ندارند آن کیهان است که از نظرات مستقیم مردم وحشت دارد.
Iran, Islamic Republic of
مردم همه از رای به شیخ حسن پشیمان شده اند و به این نتیجه رسیده اند که هرکس رئیس جمهور شده بود نرخ دلار به 9000 تومان و سکه به 3500 نمی رسید و اوضاع اقتصاد اینقدر خراب نمی شد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اعتراضات مردمی دی ماه 96 و روزهای اخیر نشان می دهد که مردم از اوضاع به شدت گله مند و ناراضی هستند.
Iran, Islamic Republic of
اعتراضات دیماه گذشته و روزهای اخیر همنوایی با آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که بحمئالله شکست خورد
Iran, Islamic Republic of
همنوایی با رژیم صهیونیستی فتنه 88 و تهمت دروغ تقلب به نظام بود اعتراض برای مشکلات معیشتی و اقتصادی حق مسلم مردم است .
France
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای کیهان! دنیا طلبی و قدرت طلبی و فدا کردن همه چی بخاطر قدر چیز خیلی بدی است.ما هم از وضعیت امروز ناراضی هستیم.اما وضعیت امروز و اقتصاد ضعیف و رانت و فساد و .... ثمره ده ها مدیریت ناکارامد به این کشور است.اگر ما در سالهای قبل مدیریتمان قوی بود نباید اقتصادمان با یک یا توئیت ترامپ متزلزل میشد. این دولت هم سهم خود را در این اوضاع دارد . اما اگر خدا را باور داشته باشیم باید منصف باشیم.در کدام سالهای قبل در این 40 سال وضع اقتصادی ما خوب بود و در اقتصاد قوی بودیم؟ کم منصف باشیم
Iran, Islamic Republic of
منظور دهها سال
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت است.
Iran, Islamic Republic of
وقتی حجم نقدینگی در عرض 5 سال گذشته 4 برابر شده ورود این حجم نقدینگی به بازار باعث تزلزل می شود و به توئیت ترامپ هیچ ربطی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد یک عاملی نیست. افزایش نقدیگی در این 40 سال همواره بوده ولی شدت و ضعهف داشته. ضمنا عوامل ضعیف بودن اقتصاد مانند دولتی بودن و رانت و فساد و دخالت نیروهای غیر مرتبط در اقتصاد یک شبه بوجود نیامده اند. اقتصاد ما ژله ای است یک با یک تلنگر کوجک تمامی بدنه ان میلرزد
France
اتفاقا ربط داره . هیچ امنیت روانی برای مردم نزاشتید .
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که با یک توئیت امنیت روانی شون بهم میخوره !!! بدرد جرز لای دیوار می خورند.
United States
توییت ؟ مرد نا مومن تو شیر و اب و نون برای خانواده ات میخری ببینی چه خبره؟ اصلا تو این جامعه زندگی می کنی؟
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً ما هم همین را می گوئیم حرف ما هم این است که آزموده را آزمودن خطاست ! چرا شما مردانی را که 35 سال اقتصاد کشور را به گند زدند دوباره بر سر کار آوردید ، ما از بد عملکردن احمدی نژاد درس گرفتیم و او و همفکرانش را کنار گذاشتیم ، شما چرا درس نمی گیرید. هرچند اگر می خواهیم منصف باشیم و عاقلانه نگاه کنیم انگشت کوچک همین احمدی نژاد نا کار آمد از نظر ما، از تمام دولتمردان امروز کار آمد تر بود.
محمد
Romania
بله ساختن ۳میلیون مسکن مهر ساختن هزاران کیلومتر جاده وبزرگراه به اوج رساندن انرژی هسته ای فرستادن موجود زنده به فضا بیمه کارگران ساختمانی وهنرمندان سهام عدالت وامهای خوداشتغالی وهزاران کار دیگه درچشم شما چیه؟ یکم انصافم خوب چیزیه برید زندگی دکتر احمدی نژاد قبل وبعد ازریاست جمهوریشو ببینید
United States
هرجا گرفتاری ملت است نام نحس افسادطلبان غربزده می درخشد
خدا به حرمت ایتارگری صدها هزار شهید ذلیلشون کنه
Iran, Islamic Republic of
به قول آقای رئیسی اینها با اون همه خبطی که زمان انتخابات کردند سیلی محکمی از امام رضا خواهند خورد
Iran, Islamic Republic of
...
United States
دلایل مشکلات امروز این کشور چه اقتصادی و چه اجتماعی و غیره خیلی چیزهاست که بر شمردنش به اندازه یک مقاله طولانی خواهد شد ولی باید پذیرفت که فقط دولتها(از هر جناحی) مقصر نیستند و توپ را نباید فقط در زمین دولت ها انداخت. نگاه روزنامه کیهان هم جناحی و سیاسی و از روی حب و بغض است و این گونه برخورد با مساله، چیزی را درست نمی کند.تا وقتی واقع بینانه با مسایل برخورد نکنیم وضع همین خواهد بود و بلکه بدتر هم خواهد شد. در جایی خواندم که وزیر بهداشت فنلاند به خاطر سه بار تماس تلفنی با همسر خود به هزینه دولت به دلیل فشار افکار عمومی متهم به سواستفاده شد و از مسئولیتش استعفا و مجبور به پرداخت هزینه تلفن مربوطه شد و حتی پرونده ای هم برایش در دستگاه قضایی این کشور تشکیل گردید. این یک نمونه ساده و کوچک است و حتما این سوال برای ما مطرح می شود که پس چرا در کشور اسلامی ما این گونه نیست. یک جواب ساده این است که در این جا همه چیز سیاسی و جناحی و حزبی است ولی در کشوری مثل فنلاند این گونه نیست. اتفاقی که دیروز چهارشنبه در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس افتاد و حرف هایی که رد و بدل شد زمینه بدبینی و بی اعتمادی و بروز تخلفات گسترده تر را فراهم نمود.
Iran, Islamic Republic of
ربطی به اصلاح طلبان ندارد . وضع فعلی دست اندازی و چوب لای چرخ گذاشتن دلواپسان است برای خراب کردن حریف . و چون اقتصاد و گلوگاه های حساس دست انهاست خوب توانستند روحانی را خراب کنند!!!!!!!!!! ....
عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه !
Iran, Islamic Republic of
روحانی با این عملکرد ضعیف فاتحه اصلاحات را خواند.
عبد الله
Iran, Islamic Republic of
تهوع آوره رفتار و گفتار و قلم این شریعتمداری.
یکی نیست بزنه زیر گوش این یارو و حالشو جا بیاره؟
نصیری
Iran, Islamic Republic of
جناب کیهان عزیز_بااین حساب حمایت شمادرسال۸۸ازاحمدی نژادوآنهمه گرانی وقطعنامه های صادشده برعلیه کشورمان وسایراقدامات دولت مهرورز درسالهای گذشته وسخنان ومواضع ایشان مرورمجددی بیندازیدوازملت پوزش ومعذرت خواهی نمایدوازارایه تصویرغیرواقعی درآن سالهادرپیشگاه ملت پاسخگوباشید.اول ازخودتان شروع کنیدبعدبه دیگران انتقادکنید.
حسین
Iran, Islamic Republic of
برادر مقصر مشکلات امروز خود مردمن که برای کنسرت و رفتن گشت ارشاد رای دادن و دم از آزادی میزدن و جماعتیو سر کار آوردن که برن دلار ۳هزار و خورده ایو بکنن ۱۳هزارتومن و سکه رو برسونن نزدیک به ۵میلیون تومن بعد به جای پاسخگویی به مردم پررو پررو بگن جای نگرانی نیست و رئیس جمهور به صدا و سیما بیاد و یک طرفه با مردم سخن بگه و فقط حرف بزنه و حتی حاضر نشه سوال نمایندگان را پاسخ بدهد...آری مقصر ماییم که با مرفهین بی درد در رای دادن شریک شدیم و دغده های غیرِ واجب آنها را دنبال کردیم و نتیجه شد این بخدا اگر زمان احمدی نژاد یکی از این مشکلات بود برادرای لاریجانی پوست احمدی نژاد و وزرایش را کنده بودن ولی اینجا طوری رفتار میکنن که انگار هیچ اتفاقی نیوفتاده
Iran, Islamic Republic of
مشکلات امروز کشور حاصل سیاستهای معجزه هزاره سوم محمود احمدی نژاد است در آن 8 سال که آب از لب و لوچه کیهانیان میریخت مگر می شود 8 سال، تمام زیربناهای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور را منهدم کرد و کشور را به انواع و اقسام قطعنامه های تحریمی تحویل داد و در آخر جناب کیهانیان خود را به فراموشی زده اند که تمام قد از دولت معجزه هزاره سوم حمایت کرده اند.
سید
Iran, Islamic Republic of
موقع انتخابات که ؛ " تکرار می کنیم " راه انداخته بودن ، خودشونو حامی و عامل اصلی پیروزی روحانی میدونستن ! حالا که گندش دراومده ؛ " کی بود کی بود ، من نبودم " ، درآوردن !!