جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

روایتگری حاج حسین یکتا درباره شهید حججی

چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب: 632847
در آستانه روز شهادت شهید محسن حججی، حاج حسین یکتا روایتگر جبهه‌های جنگ پستی را در خصوص شجاعت و دلاوری این شهید شیردل در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.
روایتگری حاج حسین یکتا درباره شهید حججی
به گزارش جهان نيوز، دوشنبه ۱۶ مرداد ماه سال ۱۳۹۶، شهید حججی در منطقه مرزی سوریه، عراق و اردن اسیر می‌شود. طبق فیلم انتشار یافته توسط داعش، محسن حججی در پشت سنگر و اجساد نیمه جان تعدادی از همرزمانش در اطراف آن گیر می‌افتد و کمی بعد توسط یکی از نیروهای داعشی اسیر می‌شود.

سرنوشت این شهید در صحنه اسارت در عین مجروحیت رقم خورد. جنایتکاران داعشی در 18 مرداد سال گذشته محسن حججی را به شهادت رساندند و سر و دست‌هایش را از بدن جدا کردند.

گفتنی است که پیکر این شهید معظم بدون سر و دست در ایام محرم سال 1396وارد خاک وطن شده و پیکر مطهرِش طی تشییع باشکوه مردم ایران در گلزار شهدای نجف‌ آباد به خاک سپرده شد. در آستانه روز شهادت شهید محسن حججی، حاج حسین یکتا روایتگر جبهه‌های جنگ با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از شجاعت و دلاوری این شهید شیردل نوشت:

" اسارت و شهادت شهید محسن حججی:
در سحرگاه دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (دقیقا یکسال پیش) در منطقه التنف سوریه به همراه چند ایرانی دیگر در بین نیروهای گردان سیدالشهدای حشدالشّعبی عراق مشغول مأموریت مستشاری بودند که با حمله سنگین و غافلگیرانه داعش روبرو شدند.

حاصل این درگیری چند ساعته شهادت چندین رزمنده ایرانی و عراقی مستقر در مقر بود. سرنوشت محسن نیز در این صحنه اسارت در عین مجروحیت رقم خورد. اما محسن مجروح در آن شرایط سخت تصمیم گرفت نتایج تربیت خانوادگی، مطالعات، خودسازی ها ، مبارزات قبلی در جبهه حق علیه باطل و عشق بی پایانش به اهل بیت( ع)را به بوته آزمایش عملی گذاشته و صلابت و اقتدار یک شیعه ایرانی را به نمایش بگذارد.

دو روز بعد داعش، خبر به شهادت رساندن محسن را منتشر کرد. مردم منتظر ایران ، که حالا همه محسنِ با صلابت ما را می شناختند، از شهادت مظلومانه و حسین وار او، اندوهناک شدند و از طرق مختلف به خانواده او تبریک و تسلیت گفتند.

داعشی ها از حمله به مقر حشد الشّعبی و صحنه دستگیری و شکنجه و شهادت و پیکر بی سر محسن فیلم مستند حرفه ای ساختند و خواستند به خیال خود سربازان جبهه حق را تحقیر و مردم و مسئولان ایرانی را دچار رعب، وحشت و اختلاف در مبارزه با شیاطین کنند؛ اما غافل از آن بودند که اراده خدای متعال چیز دیگری است و همانطور که در قرآن فرموده است : «تعزّ مَن تَشاء و تذلّ مَن تَشاء» ، انتشار این تصاویر موجب عزت محسن حججی و عظمت مجاهدت او در برابر دشمنان و وحدت و یکپارچگی بی سابقه بین همه اقشار و گروه های اجتماعی شد. همه جا حرف از شجاعت و پایداری و استحکام او بود.

همه می گفتند انگار آن داعشی در دستان محسن اسیر شده است، که این همه ترس و واهمه در چهره اش موج می زند. حقا که محسن شیربچه حیدر کرار بود و با شجاعتش درس مردانگی به همگان داد. محسن حججی با صبر الهی و چهره مقاوم و معصومش باعث موج بی نظیری از وحدت و یکپارچگی فکری و عاطفی در ایران ، منطقه و حتی در سایر ملل دنیا شد. "
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امید
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد یادش گرامی
هوشمند
سلام آقا محسن حال ما خرابه مدد کن حالمان خوب بشه تا بتونیم راه را ادامه بدیم