کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساخت ۲۲ هزار مسکن روستایی در سال جاری

17 مرداد 1397 ساعت 15:29

مدیر کل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد گفت: ۲۵۰۰ واحد مسکن آسیب دیده در زلزله کرمانشاه تا مهرماه به بهره برداری می‌رسد.


به گزارش جهان نیوز،  ابراهیم بازیان، مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد با اشاره به اقدامات کمیته امداد در جهت تأمین مسکن مددجویان، اظهار داشت: از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار کمیته امداد بیش از ۵۵ درصد در روستاها و مناطق مرزی هستند و جهت‌گیری خدمات کمیته امداد به سمت تأمین مسکن مددجویان روستایی است.
 

وی گفت: تأمین مسکن و تأثیرات آن برای خانواده‌ها بسیار مهم است و نبود مسکن نشانه فقر است و تأمین مسکن می‌تواند محرکی برای جدایی از فقر باشد؛ ضمن اینکه هدف اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد یادآور شد: ۳۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌ها را مسکن تشکیل می‌دهد و طبیعی است که خانواده‌های کم‌درآمد در این دایره قرار دارند و یکی از محورهایی که در کمیته امداد دنبال می‌شود، مسکن‌دار کردن مددجویان است.

بازیان درباره «تعداد مسکنی که در سال جدید کمیته امداد برای مددجویان ایجاد کرده است»، گفت: امسال یکی از سال‌های پرکار کمیته امداد در بخش مسکن است و قرار است بیش از ۲۲ هزار واحد مسکن روستایی در مناطق روستایی و به‌طور خاص مناطق مرزی و صعب‌العبور ساخته شود؛ضمن اینکه با تفاهم‌نامه‌ای که بین کمیته امداد، سپاه و بنیاد برکت ایجاد شده است، امسال در ۱۴ استان ۱۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود.

وی در باره اینکه «شاخص مسکن‌های مناسب از نظر کمیته امداد چیست؟»، بیان داشت: مسکن مناسب در برابر مسکن نامناسب قرار دارد و تلقی ما مسکنی است که در برابر آسیب‌ها و حوادثی مثل زلزله مقاوم باشد؛ چراکه کشور ما در منطقه زلزله‌خیز قرار دارد.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد امسال نزدیک به ۴۵۰۰ واحد مسکنی که در زلزله کرمانشاه آسیب دیده و نیاز به نوسازی دارد را نوسازی می‌کند، گفت: ۲۵۰۰ واحد از این مجموعه تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم تا پایان سال نیز با مساعدت دولت، بنیاد مسکن و خیرین بتوانیم به‌طور کامل این تعداد را به سرانجام برسانیم.

بازیان با اشاره به الگوی ساخت مسکن مناسب در کمیته امداد، متذکر شد: شاخص‌های ما برای خانوارهای یک تا سه نفره، مسکن ۵۰ متری و برای بیش از این تعداد نیز ۸۵ مترمربع است؛ ضمن اینکه تلقی ما از مسکن روستایی تعمیر و بازسازی بر اساس استانداردهاست.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف ایجاد مسکن برای مددجویان، ابراز داشت: ما در بُعد تأمین مسکن از جهت خرید و احداث کمک بلاعوض و دادن تسهیلات قرض‌الحسنه داریم و  از طریق دادن تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی در بخش مسکن روستایی موضوع مسکن را دنبال می‌کنیم.
مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد با بیان اینکه در مناطق خاصی که همه افراد آن نیاز به کمک دارند، موظف شده‌ایم با نگاه محرومیت‌زدایی مؤثر حضور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما مسکن یکی از مصادیق پدافند غیرعامل است؛ ضمن اینکه برای تأمین مسکن شهری، خرید و احداث مسکن را در دستورکار قرار داده‌ایم و امسال واگذاری ۵۰ هزار مسکن مهر را در این خصوص دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم بخشی از این مساکن را واگذار کنیم.
 
منبع: فارس


کد مطلب: 632809

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632809/ساخت-۲۲-هزار-مسکن-روستایی-سال-جاری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com