کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصلاح‌طلبان دولت و مدیریت شهری علیه یکدیگر

احتمال انحلال دوباره شورای شهر تهران!

17 مرداد 1397 ساعت 15:19

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر بیم آن می‌رود که ما یک بار دیگر مسائلی، چون موضوعات و انحلالی که در شورای اول به وقوع پیوست را در شورای پنجم به نظاره بنشینیم. مسلما تمام تنش‌های ایجاد شده خطر سلب اعتماد مردم را به دنبال دارد.


به گزارش جهان نیوز،‌ اقبال شاکری عضو سابق شورای شهر تهران د با بیان اینکه در بازنشستگی نباید برای هیچ مدیری استثنا قائل شد گفت: بازنشستگی موضوعی است که باید شامل همه مدیران شود و اتفاقا نباید دراین باره برای مدیری استثنا قائل شد. موضوع بازنشستگی آقای افشانی که توسط جراید اصلاح طلبان عنوان شد از جمله مواردی است که نشان دهنده اختلاف نظر حزبی اصلاح طلبان است که این بار دراین شکل و شمایل خود را نشان می‌دهد. بی‌شک آنچه از سوی اصلاح‌طلبان منتشر می‌شود نشان دهنده فعل و انفعالات داخلی و برخورد‌هایی است که با یکدیگر دارند بنابراین برخی همانند کارگزاران با تصویب این مصوبه آن را برگ برنده‌ای برای کنار گذاشتن افشانی اطلاق کرده و برآن مانور دادند.

وی با بیان اینکه عملکرد اصلاح طلبان ناامید کننده است خاطر نشان کرد: به هر حال ما به صورت صریح و شفاف نمی‌توانیم از آنچه میان اصلاح طلبان می‌گذرد چیزی را بیان کنیم,، اما آنچه از نامه نگاری‌ها و مصاحبه‌هایی اصلاح طلبان منتشر می‌شود بیانگر آن است که که اخیرا گروه‌های مختلف اصلاح طلبان در دولت و مدیریت شهری علیه یکدیگر اقداماتی انجام می‌دهند. با آنکه در شرایط فعلی کشور انتظار می‌رود همه در کنار هم باشند و اتحاد را اولویت کار‌ها و برنامه‌هایشان قرار دهند، اما عملکرد و رفتار‌هایی که از احزاب اصلاح طلب منتشر می‌شود ناامید کننده است. این ناامیدی مردم را دچار استرس کرده، آن‌ها دائم از خود می‌پرسند پس اصلاح طلبان چه زمانی برای شهر و کشور کاری صورت می‌دهند؟

شاکری دراین باره افزود: مدیران دولتی و شهری چه زمان به یاد مردم می‌افتند و به دنبال دغدغه‌ها و مشکلات مردم خواهند بود؟ این موضوعی است که از ابتدای روی کار آمدن اصلاح طلبان در دولت و در مدیریت شهری بسیاری از دلسوزان و خیرخواهان مطرح می‌کردند. آیا فشار جناح‌های سیاسی بر ارکان مردم‌سالاری دینی مثل مجلس و شورای شهر به صلاح مردم است که این رفتار‌ها همچنان در میان احزاب اصلاح طلب دنبال می‌شود؟ متاسفانه با گذشت زمان موارد یاد شده به منصه ظهور رسید و ما در عمل شاهد ناکارآمدی و بی عملی مدیران دولتی و شهری بودیم.

عضو سابق شورای شهر تهران بیان کرد: در حال حاضر بیم آن می‌رود که ما یک بار دیگر مسائلی، چون موضوعات و انحلالی که در شورای اول به وقوع پیوست را در شورای پنجم به نظاره بنشینیم.

مسلما تمام تنش‌های ایجاد شده خطر سلب اعتماد مردم را به دنبال دارد و از این مورد نه تنها اصلاح طلبان بلکه کل نظام زیان می‌بیند. توصیه می‌شود همه جناح‌های سیاسی به خاطر صلاح کشور، نظام وخدمت به مردم تنش‌ها و خودخواهی‌ها را کنار بگذارند. بنده امیداور هستم افراد عاقل، مردمدار ومصلحت اندیشی درون احزاب این جریانات را هدایت کنند نه افرادی که تنها به منافع خود می‌اندیشند و اصولا اعتقادی به خدمت گزاری به مردم ندارند.

وی با اشاره به سخنان شهردار تهران در نشست خبری گفت: بنده به عنوان عضو هیات علمی و استاد دانشگاه برتر کشور که تاکنون دانشجویان زیادی تربیت و روانه جامعه کرده‌ام معتقدم انجام هر کاری الزامات و پیش نیاز‌هایی دارد و نیازمند توانمندی‌های مدیریتی و مالی است؛ تا زمانی که از الزامات و پیش‌شرط‌های لازم برخوردار نباشیم تمام آنچه گفته‌ایم تنها در حد حرفی بی پشتوانه باقی می‌ماند و جنبه عملی به خود نمی‌گیرد. متاسفانه برخی مدیران برای آنکه چیزی گفته باشند گا‌ها سخنانی احساسی بر زبان جاری می‌کنند و احساسی سخن گفتن در سطوح مدیریتی کلان بسیار بد است.

شاکری با بیان اینکه نباید وعده‌های توخالی به مردم داد، تصریح کرد: اینکه مدیری برای نشان دادن خود به صورت فیزیکی مساله‌ای را به صورت ظاهری حل کند، اما ریشه مشکل به قوت خود باقی باشد کاری انجام نشده بلکه در مدت زمان کوتاهی باید منتظرعواقب بدتر آن موضوع باشیم. نمونه علمی این موضوع را می‌توان در موضوعاتی، چون کاهش تکدی گری، آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد دید که نه تنها برخورد‌های ظاهری با آن دستاوردی نداشته بلکه به عینه مشاهده کردیم موج‌های بعدی آن تبعات بیشتری به دنبال داشته است.

عضو سابق شورای شهر تهران در پایان گفت: مسلما موضوعاتی که از سوی شهردار تهران عنوان شد موضوعاتی چند وجهی است که حل آن زمان بر و با حضور کارشناسان شایسته‌ای انجام می‌شود که بتوانند موضوعات را در محیطی آرام و عاری از هر تنشی کنترل و کاهش دهند. ایجاد بستر‌های مناسب برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی وخدماتی از شهر تهران بسیار حائز اهمیت است ازاین رو توصیه می‌شود مدیر شهر تهران خارج از هر گونه فشار رسانه‌ای، احساسات یا عوامل محیطی وعده‌هایی به مردم شهر بدهد که از انجام آن معذور نباشد.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 632807

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632807/احتمال-انحلال-دوباره-شورای-شهر-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com