کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تله‌ای که صهیونیست‌ها در آن گرفتار شدند

17 مرداد 1397 ساعت 15:04

وقتی فرمانده تیم درِ آپارتمانی در ساختمان ۴ طبقه را شکست، عناصر حزب‌الله صهیونیست‌ها را با حملات سنگین خود غافلگیر کردند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، مرور خاطرات جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی ضد حزب‌الله لبنان تنها به معنی تکرار خاطرات زیبای تاریخی نیست، بلکه زنده نگه داشتن یکی از نقاط عطف عملکرد و تاثیرگذاری مقاومت در لبنان است که همچنان پیامدهای خود را در منطقه دارد و بخشی جدایی‌ناپذیر از موازنه قدرت بازدارنده در برابر دشمن صهیونیستی است. این جنگ باعث شد اسرائیل محدودیت قدرت و توان خود برای استفاده از ابزار نظامی را بشناسد.

آنچه در این مجموعه مطالب مورد بررسی قرار می‌گیرد، یادداشتهای علی شهاب تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه است که در پایگاه خبری شبکه ماهواره‌ای المیادین به مناسبت سالروز جنگ 33 روزه منتشر شده است.در روز چهارم آگوست 2006 نیروهای کماندوی دریایی رژیم صهیونیستی (شیطیت) عملیات نفوذ زمینی خود را در سواحل صور انجام دادند. این عملیات شبیه عملیاتی بود که در سال 1979 در نزدیکی منطقه انصاریه انجام شده بود. هدف از این عملیات ترور یا بازداشت یکی از فرماندهان حزب‌الله بود که مسئول پرتاب موشک به سمت شهر الخضیره بود.

برنامه‌ریزی برای این عملیات یک هفته قبل از اجرای آن به طول انجامید. گفته می‌شد این عملیات می‌تواند چهره جنگ را تغییر دهد. تیمی از شاباک مسئول انجام این ماموریت شدند و مسئولیت نظارت بر آن به «ژنرال دودو بن بعضت» فرمانده نیروهای هوایی رژیم اسرائیل سپرده شد.

عناصر یگان شیطیت وارد سواحل شمالی شهر صور شدند و چند ساعت در سکوت به سمت مناطقی که هدف مورد نظرشان در آنجا حضور داشت، حرکت کردند. در ساعت 3 بامداد عناصر عملیات کننده از جمله فرمانده یگان در 3 تیم یک منزل مسکونی متشکل از 16 آپارتمان را محاصره کرده بودند. تیم عملیات کننده بارها مأموریت یورش به این ساختمان را تمرین کرده بودند.

بلافاصله بعد از آنکه فرمانده تیم درِ آپارتمان مورد نظر در ساختمان 4 طبقه را شکست، عناصر حزب الله لبنان آنها را با حملات سنگین خود غافلگیر کردند. بلافاصله فرمانده یگان اسرائیلی از ناحیه سینه به شدت زخمی شد.
رزمندگان حزب‌الله لبنان و عناصر یگان مذکور در یک آپارتمان وارد جنگ مستقیم شدند و درگیری‌های شدید میان آنها با استفاده از سلاح‌های انفرادی و نارنجک‌های دستی انجام شد. آپارتمان پر از دود شده بود و عناصر نظامی رژیم صهیونیستی نمی‌دانستند چه کسی داخل آپارتمان است. آنها حتی نمی‌دانستند هدفی که به دنبال آن بودند، همچنان در داخل آپارتمان است یا از آن خارج شده است.

در محیط پیرامونی ساختمان مسکونی نیز درگیری‌های شدیدی بین عناصر مقاومت و گروه‌های تامین صهیونیست‌ها ایجاد شده بود. نظامیان رژیم صهیونیستی خود را در محاصره آتش نیروهای حزب‌الله دیدند و به این ترتیب عملیات ویژه‌ای که قرار بود چهره جنگ را تغییر دهد، به یک عملیات نجات پیچیده برای نظامیان اسرائیل تبدیل شد.

ارتش اسرائیل بلافاصله با استفاده از کشتی‌های جنگی و بالگردهای یسعور تلاش کردند نیروهای عملیات کننده را از منطقه خارج کند. در آن شب نظامیان صهیونیستی در خیابان‌های اطراف دیده می‌شدند که برانکاردهایی برای انتقال 8 مجروح اسرائیلی را حمل می‌کردند. اما هیچ یک از رهبران حزب‌الله در این عملیات آسیبی ندیدند.

ادامه دارد...


کد مطلب: 632799

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632799/تله-ای-صهیونیست-ها-گرفتار-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com