کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نخست وزیر سابق مالزی به ۳ مورد پولشویی متهم شد

17 مرداد 1397 ساعت 14:57

نخست وزیر سابق مالزی به سه مورد پولشویی و فساد مالی متهم شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، دادستانی مالزی اتهامات بیشتری را در ارتباط با تخلفات نجیب رزاق، نخست وزیر سابق مالزی علیه وی مطرح کرد.

نجیب رزاق به سه مورد پولشویی مرتبط با SRC International Sdn، یک بخش سابق از صندوق دولتی 1MDB متهم شد. در صورت اثبات این اتهامات رزاق به مجازاتی تا 15 سال زندان و جریمه ای معادل 5 برابر تخلف صورت گرفته محکوم خواهد شد.
با اینحال نخست وزیر سابق اتهامات وارده مبنی بر فساد و خیانت در امانت را نپذیرفت.

رزاق که متهم به فساد مالی گسترده است، پیش از آغاز محاکمه در دادگاه از سوی ماموران کمیسیون مقابله با فساد مالی مورد بازجویی قرار گرفته است.بر اساس این گزارش بازجویی از نجیب رزاق در ارتباط با پرونده رسوایی مالی صندوق مالی دولتی مالزی انجام شده است.

نجیب رزاق 65 ساله و خانواده اش از ماه می تاکنون یعنی پس از شکست تکان دهنده در انتخابات و به قدرت رسیدن ماهاتیر محمد 92 ساله، به شدت تحت نظر بوده اند.

ماهاتیر محمد تحقیقات قضایی گسترده ای را درباره این پرونده فساد مالی آغاز کرده و نجیب رزاق و همسرش را ممنوع الخروج کرده است.

ماه گذشته نجیب رزاق به اتهام سوء استفاده از قدرت و انتقال 42 میلیون رینگیت معادل 10.31 میلیون دلار به حساب شخصی اش ، دستگیر شد.
 


کد مطلب: 632798

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632798/نخست-وزیر-سابق-مالزی-۳-مورد-پولشویی-متهم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com