شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۴۲
دغدغه غیر اقتصادی معاون اول دولت

جهانگیری در این روزهای سخت معیشتی مردم چه می‌کند؟

چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 632783
جهانگیری در حالی کارنامه ناموفقی در اقتصاد و معیشت مردم به جای گذاشته که چندی قبل یکی از رسانه های اصلاح طلب از نقش ویژه وی در جابجایی های اقتصادی دولت نیز پرده برداری کرد.
جهانگیری در این روزهای سخت معیشتی مردم چه می‌کند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: جهانگیری در جایگاه معاول اول رئیس جمهور و مسئول مستقیم در حوزه های اقتصادی و معیشتی مردم، ظاهرا این روزهای دغدغه های غیراقتصادی زیادی دارد.

به گزارش جهان نيوز، جهانگیری در حالی کارنامه ناموفقی در اقتصاد و معیشت مردم به جای گذاشته که چندی قبل یکی از رسانه های اصلاح طلب از نقش ویژه وی در جابجایی های اقتصادی دولت نیز پرده برداری کرد.

با این وجود در رزوهای که مردم از دولتمردان انتظار دارند که معیشت و اقتصاد کشور در اولویت تمام وقت آنها باشد، جهانگیری نیز همانند دیگر اصلاح طلبان دغدغه های سیاسی را ظاهرا بیشتر توجه دارند.

چند روز قبل بود که الیاس حضرتی، قائم مقام حزب اعتماد ملی از تلاش‌های اسحاق جهانگیری برای رفع ممنوعیت از رهبر اصلاحات خبر داد. او افزود: در این بخش تلاش آقای‌جهانگیری رفع محدودیت‌های  رئیس دولت اصلاحات است تا در جلسه‌ای با حضور بزرگان نظام ایشان نیز حضور داشته باشند و بتوانیم تجلی‌ای از وحدت و انسجام را به نمایش بگذاریم.

ابعاد جدیدی از فعالیت های غیراقتصادی جهانگیری
در همین حال روزنامه اصلاح طلب آرمان در گزارشی درباره فعالیت های این روزهای جهانگیری و علت سکوتش نوشته است: "سکوت او بی‌حکمت نیست، شاید گفته شود مسئولیت‌های او در این روزها که کشور با مشکلات اقتصادی و موضوعات بین‌المللی درگیر است باعث شده که کمتر سخن بگوید، اما در عالم واقعیت چنین نیست و او مشغول اجرای بهترین راهکار برای بازگشت آرامش به کشور است. اسحاق جهانگیری اکنون برای خود پروژه وحدت بخشی را تعریف کرده که چند فاز دارد."

فاز اول: دیدار با علما و مراجع
19 تیرماه بود که اسحاق جهانگیری به اصفهان سفر کرد و به دیدار آیت‌ا... مظاهری و آیت‌ا... ناصری از علمای برجسته این استان رفت. معاون اول رئیس‌جمهور در این دیدار با تشریح شرایط کشور و تحریم‌های جدید آمریکا گفت: «درشرایط کنونی تنها راه عبور از موانع و مشکلات موجود انسجام قوای سه‌گانه، جریان‌های سیاسی و نخبگان و مردم در داخل کشور است» و به این موضوع هم تاکید کرد که: «ایجاد اختلاف موجب می‌شود تا مسئولان در پیشبرد کارها و خدمت مردم نتوانند همه قوت خود را به کار گیرند. مردم امروز در مضیقه هستند و حل مشکلات نیازمند اتحاد، هماهنگی و همسویی است.» جهانگیری با بیان اینکه «امروز بیش از هر زمان دیگری به حمایت و دعای خیر علما و روحانیان کشور نیازمند هستیم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم» باید حمایت این قشر مهم در وحدت بخشی به جامعه را جلب کرد.

فاز دوم: مقدمه‌سازی برای هم‌نشینی
معاون اول رئیس‌جمهور در روزهای اول مرداد تاکید کرد: «اتحاد سیاسی جدی ضرورت امروز ماست. همه مسئولان عالی رتبه کشور باید نمایش بزرگی از اتحاد داخلی را به صحنه بیاورند. در همین راستا به فضل‌الهی در هفته‌های آینده شاهد بخشی از این نمایش خواهیم بود و جریانات و شخصیت‌های نمادین کشور در کنار هم قرار خواهند گرفت.»

همراهان دولتی جهانگیری
دولتی‌ها با پروژه جهانگیری موافق هستند و آن را تحسین می‌کنند چنانکه عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: قطعا بسیاری از گشایش‌ها فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بر وضعیت اقتصادی، سرمایه‌گذاری خارجی و سیاست‌های دولت تأثیر می‌گذارد. شهیندخت مولاوردی درباره تفسیر این صحبت اسحاق جهانگیری که در آینده نزدیک جریانات و چهره‌های نمادین کشور کنار هم قرار می‌گیرند، گفت: ما هم منتظر عملیاتی شدنش هستیم تا در عمل تفسیر شود. یک عضو دیگر کابینه دولت تدبیر و امید هم با اشاره به صحبت‌های اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری مبنی بر کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌های برجسته نمادین طی روزهای آتی، اظهار کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بشارتی که آقای جهانگیری داده‌اند، تحقق یابد. محمد شریعتمداری گفت: مردم ایران همواره آرزویی در ذهن‌داشته‌اند و آن انسجام ملی و اتحاد و همچنین وفاق میان همه گروه‌های سیاسی حول محور نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. در این زمینه امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بشارتی که آقای جهانگیری داده‌اند، تحقق یابد. شریعتمداری همچنین درباره راهکارهای ارائه شده از سوی رئیس دولت اصلاحات برای برون‌رفت از وضعیت کنونی کشور اظهار کرد: ایشان مباحث خوبی تحت عنوان راهکارهایی برای انسجام بیشتر برای اتحاد مردم ارائه کردند. من هم امیدوارم در این مسیر بتوانیم گام‌های خوبی برداریم.

چرا مشکلات مردم حل نمی شود؟
اما درز چنین اخباری درحالی که مردم به دنبال خبری هستند که مسائل مشکلات کشور را رفع کنند، نشان می‌دهد دولتمردان به کار‌ها و جلسات حاشیه‌ای مشغول هستند. امروز شرایط کشور ایجاب می‌کند که به طور ستادی و جهادی کاری برای بحران اقتصادی انجام شود و همه نیرو‌ها خصوصا نیرو‌های درجه یک دولت از جمله معاون اول به طور شبانه روزی برای حل و فصل بحران اقتصادی تلاش کنند، اما خبر‌ها مشخص می‌کند که این افراد وقت خود در جلساتی برای امور صرفا سیاسی تلف می‌کنند.

با این اوصاف مردم باید بدانند که چرا مشکلات آن‌ها حل نمی‌شود؛ چراکه ذهن مسئولان دولتی در پی حل این مسئله نیست و بیشتر تب و تاب کار‌های سیاسی و تبلیغاتی در این حوزه را دارند و بیشتر از اینکه درگیر مشکلات مردم باشند درگیر فتنه گران سال ۸۸ شده‌اند. تا وقتی که دغدغه مسئولان دولتی این مسائل است و برای چنین اموری وقت و انرژی خود را می‌گذارند مردم نیز نباید انتظار داشته باشند که اوضاع اقتصادی و معیشتی آنان بهبود یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م ج
Iran, Islamic Republic of
اگر باور تان بشه دو عا..‌‌‌‌‌....‌‌
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همتون چه اصولگرا چه اصلاح طلب هر کسی که تو این مملکت یک پستی داره مردم را احمق فرض کردید و فقط به فکر جیب خودتونید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
.....
Iran, Islamic Republic of
خدا به خیرکنه،معلوم نیست چه نقشه ای در سر داره
دمنویس
Iran, Islamic Republic of
یعنی انسان باید با سر بره تو دیوار
Iran, Islamic Republic of
جالب اینجاست که ایا برای ایجاد وحدت دنبال احمدی نژاد هم می روند یا فقط همان بازی های سیاسی خودشان را دنبال می کنند برای سرگرمی مردم
Iran, Islamic Republic of
هر چند احمدی نژاد همانند خاتمی و روحانی از من نمره قبولی نمی گیرد ولی این حرف شما بسیار بجا بود. لااقل احمدی نژاد مانند خاتمی و روحانی وزین است.
ثالثی
Iran, Islamic Republic of
از ماست که برماست/ ایکاش به روحانی رای نداده بودم
Iran, Islamic Republic of
روز عرفه نزدیکه، خودتونو اماده یک توبه دسته جمعی کنید. خدا از سر تقصیرات و کم کاریهامون بگذره،
United States
آره کاشکی به ایشان رای نمی دانید...
United Arab Emirates
کاش نداده بودین الان ما که بهش رای ندادیم هم داریم به پای رای شما میسوزیم
Iran, Islamic Republic of
به کی رای میدادی ؟ به رییسی ؟ استان قدس رصدی بورس میخره با پول مردم ، پاساز میسازه با پول مردم ، مالیات نمیده با اجازه بزرگترها ، شرکت میخره ، موسسه مالی داره که میخواهد بانک بشه !! خنده دار نیست این حرفها؟ یا گریه دار نیست ؟ مردم برای شما چه اهمیتی دارند ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم فردای قیامت برای این دروغ ها پاسخی داشته باشی
Greece
دروغ ؟ امیدوارم فردای قیامت شماها بتونید جواب ملت ستمدیده ایران را بدید . کدومش دروغ هست ؟ برو تو همین اینترنت سایتهای رسمی همه اینها را زده .
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز، خودت میگی با پول مردم و آن هم خودشان با رضایت قلبی در حرم امام رضا علیه السلام می ریزند. بعضی سیاسیون و آقازاده ها با پول بیت المال و بدون اجازه مردم، پول مردم را برای خود و خانواده و دوستان و گاهی برای دشمنان اسلام، خرج می کنند.
ژاله ای
Iran, Islamic Republic of
این آقا مثلا نماد اصلاح طلبان در دولته، آبروی اصلاح طلبان هم رفت با این کارهاش
شهاب
Iran, Islamic Republic of
وقتی تو اقتصاد موفق نبودی بهترین کار اینه بری تو سیاست. اینطوری کسی هم متوجه کارنامه ات نمیشه/ تازه چند تا جوان خام هم میان برات دست می زنن
Netherlands
هیچی ! با برادرش حال میکنند.
جواد
Iran, Islamic Republic of
زیرکولربادخنک میخوره
بوسچین
Iran, Islamic Republic of
حرف های اقای روحانی را شنیدیم اما اقای روحانی که ادعای مردمی دارد باید به خواسته مردم در تغییر تیم اقتصادیش پاسخ سریع دهد پون نوبخت و جهانگیری
شریعتمداری وبارزگانی و صنعت و.... انفدر به مردم دروغ و وعده داده اند که دیگر اگر برنامه های خوبی هم داشته باشند بعید است مردم و اعتماد و همراهی لازم را داشته باشند در نتیجه ان اهداف به طور کامل تحقق پیدا نمی کند مردم که کوش ازمایشگاهی نیستند هر کس برنامه خود را بدون توجه به علم و تجربه پیاده کند و عوض کند دود این گونه نگاه به چشم مردم می رود و هرینه انها از جیب مردم پرداخت می شود مگر اینکه بپذیریم این سناریوارز و سکه خود مجموعه دولت بوده که البته مفدار کمی از دست انها خارج شده و با کمی پایین اوردن ان می خواهند جو را ارام کنند که البته اگر چنین باشد با توجه به هزینه و زیان هایی که به مردم وارد شده باید تاسف خورد و اگر از غصه ان غبرتمندی بمیرد چای تعچب ندارد اقایان برای تکمیل برنامه ارزی جدید طرح شنبم را یا اگر می شود هم بهتر از ان را هم اجرا کنید تا مردم هم بتوانند تفاوت فیمت ها را در خرید و کنترل رعایت کنند و همگام با دولت حرکت کنند
United Arab Emirates
جهانگیری در این روزهای سخت معیشتی مردم چه می‌کند؟
چرا کم لطفی ؟ ایشون مشغول کارند و برای حل مشکل مردم فضا و درخواست رفع حصر اشوبگران رو تکمیل می کنن فقط تا اون زمان که با این همت مشکلات اقتصادی حل بشه ربنای شجریان گوش کنید !
علی بوکسور
Iran, Islamic Republic of
ضربه گیر محترم،با توجه به موفقیت چشمگیر شما در امر «ضربه گیری» از شما جهت همکاری با هشتاد میلیون ایرانی دعوت بعمل می اید.باشد که باردیگر قابلیتهای خود را دراین امر خطیر به همگان ثابت نمایید.
United Arab Emirates
...
سلطان دروغ چیکار میکنه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
سلطان دروغ
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
😂مردم یادتان هست............
Spain
خداوکیلی اگر هیچ کاری نکنه فکر هم نکنه بده خونه ماهی ۵۰ملیون هم به حسابش واریز بشه اثرات آن خیلی بهتره
من بعنوان یک ایرانی راضی هستم
البته این موضوع فقط شامل حال ایشان نیست آقایانی که مشمول این طرح هستند کم نیستند
Iran, Islamic Republic of
وقتی درانجام کاری که به سرنوشت مردم کشور ربط دارد نمی توانی یک قدم بردارید وجدان انسان میگوید کناره گیری کن
Germany
...
بهمنیار
Iran, Islamic Republic of
...
محمود
Iran, Islamic Republic of
آدم فقط غصه می خوره که در این روزهای سخت کیا دارن بر مملکت حکومت می کنند. یک عده که اصلا دغدغه ای ندارند و با پست و مقامشان حال می کنند. یک عده دنبال مسائل سیاسی و جناحی خود هستند. یک خیل عظیمی هم در ارتباط با دولت به دنبال ایجاد رانت و بالا کشیدن بیت المال هستند.
آدم گاهی وقتی سری به ادارات و نهادها می زند یا نوع کارآنها را می بیند دلش به حال مردم می سوزد. مردمی که آن بیرون منتظرند راهکارهایی برای حل مشکلاتشان از این سیستم اداری عریض و طویل خارج شود. در حالی که در درون این سیستم هیچ دغدغه جدی برای این کار وجود ندارد.
بیچاره مردم که این هزینه های کلان تحت عنوان مالیات، عوارض و ... از جیب آنان پرداخت می شود، اما سیستم توجه جدی به آنان ندارد
United Arab Emirates
هیچ کاری نمیتونه بکنه و عملا هم کاری نمیکنه. فک کنم داره انشا مینویسه بندازه مجددا گردن احمدی نژاد. و مشکلات ماله حصره
Germany
روی سخنم با سایت جهان است من بیرون از ایران زندگی میکنم و تنها منبع دریافت خبر سایت شما . فارس . کیهان . و مشرق است . چند سال است رهبری میگوید نفوذ مواظب نفوذیها باشید . شما فکر میکنید چهار تا جاسوس دمپایی است و یا بعضا مشاورین دولت مردان از فتنه 88 رهبری هر بار تذکر دادند برای عوامل نفو ذ اما مردم متوجه نشدند و به عامل اصلی نفوذ در دو دوره رای دادند . حالا فهمیدید منظور رهبر چه اشخاصی بودند . وقتی مردم از برجام درس نمی گیرند از شش سال رکود متوجه نمی شوند باید گفت خلایق هرچه لایق
على
Iran, Islamic Republic of
...
مبارزه بافساد ورانت!!!!! درست شد وضع مملكت هم
با ادامه حضور اينها درست مى شود .زهى خيال باطل!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حضور رهبران فتنه و آشوب معنیش اتحاد و همبستگی هست؟ پس بگو چرا تا یک کم اوضاع بد میشه حرف از این میزنن که تنها راه برون رفت از مشکلات اتحاد و همبستگی هست. البته این از نظر اونها اتحاد معنی میده ولی از نظر مردم که سال ۸۸ و بعد اون کلی متحمل خسارت شدن معنیش چیز دیگه ای هست. یادمون نره تحریم های سال ۹۰ به بعد هم به خاطر همون اغتشاش هایی بود که اصلاحات رهبری میکرد.
Sweden
با آقای ترکان و نعمت زاده آبگوشت باباش میخورن!
Germany
آقای جهانگیری شما که مدعی این بودید که ماشین اقتصاد کشورو که دولت قبل شماها به دره انداخته بود شماها این ماشینو از دره بیرون آوردید و به حرکت انداختدیش من از شما خواهش میکنم این ماشینو دوباره به همون دره برگردونید لطفا
Germany
...
Germany
...با سه واسطه .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دا ند فکر میکنند به روز هایی که میشود بدون دستگیری ربنای شجریان گوش داد و بیانیه سران فتنه را خارج از حصر شنید و پر از شوق و ذوق شد، بیانیه شماره شونصدم در تجلیل از امت خداجوی ماشین ادارات آتش زن با چاشنی روزه خواری در ماه رمضان.