کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محمود عباس امروز با پادشاه اردن دیدار می‌کند

17 مرداد 1397 ساعت 10:16

در آستانه سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دوحه، وزیر خارجه قطر با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه دیدار کرد. در همین حال منابع مختلف از دیدار محمود عباس با شاه اردن خبر دادند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، اعلام کرد که محمد بن عبد الرحمان آل ثانی سه‌شنبه با نیکولای ملادینف، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات اخیر نوار غزه بحث و رایزنی کرد.

از سوی دیگر، منیر غنام، سفیر قطر در فلسطین نیز اظهار داشت که احتمالا محمود عباس، عصر امروز (چهارشنبه) به دوحه سفر و  پنج‌شنبه نیز با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار و درباره روابط دوجانبه میان دو کشور و مسائل مشترک بحث و رایزنی کنند.

سفر محمود عباس به دوحه دو روزه است.محمود عباس آخرین بار ماه دسامبر گذشته به دوحه سفر کرده بود و در جریان این سفر با امیر قطر نیز دیدار کرد. امیر قطر نیز طی دیدارها و تماس‌های تلفنی خود با محمود عباس بارها بر موضع ثابت کشورش در قبال فلسطین بر اساس قطعنامه‌های قانونی بین‌المللی تاکید کرده است.

قطر همچنین بارها بر موضع ثابت خود در حمایت از ملت فلسطین تاکید کرده است. این کشور در آخرین اقدام خود از تحقیق بین‌المللی مستقل در تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در جریان انتقال سفارت آمریکا به قدس حمایت کرده بود.

این درحالی است که شمعون آران، تحلیلگر سیاسی صهیونیستی در صفحه توئیتر خود فاش کرد که یک مقام امنیتی بلند پایه اسرائیلی هفته گذشته به منظور بحث و رایزنی با مقامات این کشور درباره پرونده آتش‌بس با حماس به دوحه سفر کرد.

از سوی دیگر، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین از دیدار امروز محمود عباس و ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن خبر داد.به گفته منابع مطلع قرار است که در دیدار سران فلسطین و اردن پرونده آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) و تهدیدات آمریکا نسبت به بستن این مرکز بحث و رایزنی کنند.

در همین راستا روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نیز نوشت که در این دیدار یکی از مسؤولان آنروا محمود عباس را همراهی خواهد کرد.از سوی دیگر، محافل سیاسی اردن که از طرح آمریکا برای بستن آنروا متضرر شده‌اند نیز گفتند: هدف از این دیدار ایجاد یک طرح و برنامه مشترک و دیپلماتیک بین‌المللی برای مقابله با این طرح آمریکا است.

     


کد مطلب: 632679

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632679/محمود-عباس-امروز-پادشاه-اردن-دیدار-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com