کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطوط امدادرسانی به داعش در "السویداء" قطع شد

16 مرداد 1397 ساعت 23:54

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند در ادامه عملیات آزادسازی صحرای السویداء در جنوب این کشور، خطوط امدادرسانی به داعش از التنف به حومه السویداء را قطع کنند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از اسپوتنیک، یگان‌های ارتش سوریه امروز به پیشروی خود در طول جبهه صحرای السویداء در جنوب این کشور ادامه داده همزمان مراکز تجمع تروریست‌های داعشی را هدف حملات گسترده خود قرار دادند.

خبرنگار اسپوتنیک در شرق السویداء گفت: عملیاتی که ارتش سوریه علیه داعش در صحرای السویداء انجام خواهد داد، از 4 محور در جبهه‌ای به‌وسعت 38 کیلومترمربع آغاز می‌شود.

وی افزود: نیروهای ارتش سوریه تعدادی از مناطق مهم همچون تپه "رزین"، تپه‌های "الحصن، الطمثونة، و المریعیة" را آزاد کرده به تپه‌های "الصفا" که دارای اهمیت استراتژیک بسیاری است، رسیدند.

بر اساس این گزارش نیروهای سوری همچنین حدود 20 کیلومتر در عمق صحرای السویداء پیشروی و ضمن در هم شکستن خطوط دفاعی داعش، خطوط امدادرسانی اصلی به آن‌ها از پایگاه "التنف" به حومه السویداء را مسدود کردند.

ارتش سوریه روز دوشنبه محورهای حرکت تروریست‌های داعشی و خودروهای آن‌ها در مناطق "الوعر"، "أرض الکراع"، "مزاریع الخطیب"، "صنیم‌الغرز" و "دیاثه"، "خربة الحصن"، و تپه "الرزین" در عمق 15 الی 30 کیلومتری روستاهای حومه شرقی و شمال شرقی السویداء را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای خود قرار داد که در پی این حملات تعدادی از تروریست‌ها کشته شدند و خودروهای آن‌ها منهدم شد.

تروریست‌های داعشی از منطقه صحرای السویداء در شمال شرق استان السویداء به‌عنوان پایگاهی برای حملات تروریستی به روستاها و مجتمع‌های مسکونی در حومه شرقی و شمال شرقی این استان استفاده می‌کنند.

گروه تروریستی داعش 25 جولای گذشته شهر السویداء و تعدادی از روستاهای واقع در دو حومه شرقی و شمالی این استان را هدف حملات تروریستی خود قرار داد که در پی این حملات 215 شهروند سوری کشته و حدود 175 نفر نیز زخمی شدند. ده‌ها غیرنظامی نیز که بیشتر آن‌ها زن بودند، توسط تروریست‌های داعشی گروگان گرفته شدند.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 632584

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632584/خطوط-امدادرسانی-داعش-السویداء-قطع

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com