سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

مالزی «مرکز بین‌الملل ملک سلمان» را تعطیل کرد

سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب: 632568
دولت جدید مالزی در اقدامی جهت کاهش نفوذ عربستان، یک مرکز بین المللی که یک سال قبل از سوی پادشاه عربستان سعودی افتتاح شده بود را تعطیل کرد.
مالزی «مرکز بین‌الملل ملک سلمان» را تعطیل کرد
به گزارش جهان نيوز، دولت جدید مالزی یک مرکز مدعی مبارزه با تروریسم تحت حمایت عربستان سعودی را درست یک سال پس از افتتاح آن از سوی مقام‌های آل سعود تعطیل کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «محمد سابو» وزیر دفاع مالزی در یادداشتی به مجلس این کشور اطلاع داد که فعالیت مرکز موسوم به «صلح بین‌الملل ملک سلمان» متوقف و ماموریت آن از سوی موسسه «دفاع و امنیت مالزی» انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، این مرکز که بنا بر ادعا با هدف جذب محققان اسلامی جهت مبارزه با عقاید افراط گرایانه و ترویج صبر و تحمل تاسیس شد، در دیدار «ملک سلمان»، پادشاه عربستان از مالزی در مارس گذشته و در زمان «نجیب رزاق»، نخست‌وزیر سابق مالزی آغاز به کار کرد.

«هشام الدین حسین»، قانونگذار مخالف دولت که پیش‌تر وزیر دفاع مالزی بود، روز سه‌شنبه در مخالفت با این اقدام ادعا کرد که بستن این مرکز در بحبوحه رشد تروریسم در جهان اسلام، یک فقدان است.

گفته می‌شود که در دولت سابق نجیب رزاق، عربستان سعودی نفوذ گسترده‌ای در این کشور پیدا کرد به طوری‌که چندین مسجد و مراکز آموزش مذهبی را در مالزی و آسیای جنوب شرقی تاسیس و پژوهشگران خود را به این منطقه اعزام کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *