جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اتحادیه اروپا شرکت‌های تابع آمریکا را تحریم میکنیم

سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 632560
اتحادیه اروپا به شرکت‌های اروپایی که از تجارت با ایران خودداری کنند هشدار داد با تحریم های این اتحادیه روبرو خواهند شد.
اتحادیه اروپا شرکت‌های تابع آمریکا را تحریم میکنیم
به گزارش جهان نيوز، اتحادیه اروپا به شرکت‌های اروپایی که پس از تهدیدهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قصد قطع همکاری و خروج از بازار ایران را دارند هشدار داد که با تحریم های این اتحادیه مواجه خواهند شد.

«ناتالی توچی»، مشاور «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه به شبکه ۴ رادیوی «بی. بی. سی» انگلیس گفت: «اگر شرکت‌های اتحادیه اروپا از تحریم های ثانویه آمریکا تبعیت کنند از طرف اتحادیه تحریم خواهند شد».

توچی برداشتن این گام‌ها را «برای ارسال این پیام دیپلماتیک به ایران مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای جدی است»، ضروری دانست. 

موگرینی نیز امروز (سه‌شنبه) گفت اتحادیه اروپا شرکت‌های کوچک و متوسط را برای تجارت با ایران تشویق می‌کند تا مردم ایران را از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند کند.

  اتحادیه اروپا همچنین روز دوشنبه همزمان با احیای تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، از اجرایی شدن نسخه به روز شده قوانین مسدود ساز تحریمی، برای مقابله با این تحریم‌ها، خبر داد.

در بیانیه مشترک موگرینی با وزیران خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان، ضمن ابراز تأسف از بازگشت تحریم‌های آمریکا در پی خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران، آمده بود: «ما مصمم هستیم که از فعالان اقتصادی اروپایی که در حال انجام تجارت قانونی با ایران هستند حفاظت کنیم. به همین دلیل است که نسخه به روز شده قوانین مسدود ساز اتحادیه اروپا روز ۷ اوت (سه‌شنبه/۱۶ مرداد) اجرایی می‌شوند تا از شرکت‌هایی که در ایران تجارت قانونی انجام می‌دهند، در برابر آثار تحریم‌های فراسرزمینی ایالات متحده محافظت کنند».

اتحادیه اروپا اولین بار در سال ۱۹۹۶ با هدف مقابله با آثار فراسرزمینی تحریم‌های یکجانبه آمریکا، قوانین مسدودساز تحریمی را تدوین کرد.

این قوانین شرکت‌های اروپایی را از تبعیت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا بازداشته و این امکان را به آن‌ها می‌دهد که با شکایت از ایالات متحده یا افرادی که به واسطه تحریم بر آن‌ها خسارت تحمیل کرده‌اند، غرامت دریافت کنند.

قوانین مسدودساز شرکت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ملزم می‌کند ظرف ۳۰ روز پس از آنکه به واسطه آثار فراسرزمینی تحریم‌های اتحادیه اروپا متحمل خسارت شدند، شورای اروپا را در جریان قرار دهند.

شرکت‌های اروپایی همچنین از رعایت آثار فراسرزمینی تحریم‌های مشمول قوانین مسدودساز، منع شده‌اند. علاوه بر این، این قوانین احکام دادگاه‌های خارجی که بر اساس آثار فراسرزمینی تحریم‌های آمریکا وضع شده باشند را در اتحادیه اروپا بی‌اثر می‌کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *