پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

دروغ شاخدار بیکاری چند میلیون کولبر +تصاویر

سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 632387
درحالی که کل جمعیت ۴ استان مرزی کشورمان به ۷ میلیون و پانصدهزار نفر نمی‌رسد، برخی مدعی هستند که ۸ میلیون کولبر کشور بیکار شده‌اند.
دروغ شاخدار بیکاری چند میلیون کولبر +تصاویر
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، کولبران به افرادی گفته می‌شود که درقبال دریافت حق‌الزحمه اقدام به حمل کالای خارجی از نقاط «غیررسمی گمرکی» می‌کنند. کولبران بیشتر در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ... مشغول به کار هستند.

چندی پیش یکی از نمایندگان شهر‌های مرزی در مجلس در آماری عجیب از بیکارشدن ۸ میلیون کوله‌بر خبر داد.خبر فوق را به تازگی عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور تکذیب کرد و حتی معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

نکته قابل تامل آن جاست که اگر جمعیت تمام مردم (اعم از مرد و زن/ کودک، جوان، میانسال و پیر) حاضر در ۴ استان مرزی کشور که آن هم در برخی نقاطش، کولبری رواج دارد را با هم جمع کنیم باز به چنین آماری نخواهیم رسید
 


مجموع جمعیت این ۴ استان براساس سرشماری سال ۹۵ به کمتر از ۷ میلیون و پانصدهزار نفر می‌رسد

نکته دیگر آن که چگونه ادعا می‌شود جمعیت کولبران به چند میلیون می‌رسد درحالی که آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین صنف کشور حدود یک میلیون شاغل دارد؟

چند هفته پیش نیز خبری در یکی از رسانه‌های خارج از کشور، با این عنوان که یک کولبر پیرانشهری که چندی پیش روی مین رفته و قطع عضو شده بود به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده منتشر شده بود که سیدعلی ترابی، فرماندار پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار فارس این موضوع را تکذیب کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سهراب نیک نظر
Iran, Islamic Republic of
ماهیگری از آب گل آلود یا سنگ مفت و گنجشک مفت یا بگیم و در بریم و یا ....