کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارگردان «همه چیز درباره‌ی آقای ف» مطرح کرد؛

دفاع مقدس کلیشه ای،مخاطب را پَس می زند

16 مرداد 1397 ساعت 9:10

آرش عباسی کارگردان گفت: موضوع دفاع مقدس را نباید به صورت کلیشه بیان کرد چرا که اجرای کلیشه‌ای مخاطب را پَس می‌زند.


به گزارش جهان نیوز،‌ آرش عباسی کارگردان نمایش «همه چیز درباره‌ آقای ف» با اشاره به اجرای مجدد این اثر در تماشاخانه‌ پالیز اظهار داشت: نمایش با حال و هوای طنز است و داستان فردی را روایت می‌کند که با معضلات اجتماعی مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: «همه چیز درباره‌ی آقای ف» کمدی با پس زمینه‌های جنگ هشت ساله‌ دفاع مقدس است که درواقع به نوعی به تبعات بعد از جنگ می‌پردازد، این اثر را یک بار در سال ۸۸ اجرا کردیم که آن موقع با استقبال خوبی همراه شد وتصمیم گرفتیم حالا بعد از هشت سال دوباره با احمد مهرانفر آن را در تماشاخانه ایرانشهر اجرا کنیم.

عباسی تصریح کرد: نزدیک به ۲۰ شب درسالن نمایشی مجموعه‌ ایرانشهر این اثر را اجرا کردیم و با استقبال خوبی روبروشدیم و حالا دوباره نمایش «همه چیز درباره‌ی آقای ف» با بازی احمد مهرانفر از ۳۱ تیر ماه در تماشاخانه پالیز به روی صحنه می‌بریم.

کارگردان نمایش «همه چیز درباره‌ی آقای ف» اجرای این اثر را دغدغه‌ خودش نسبت به دفاع مقدس و یادآوری آن دوران برای نسل جدید خواند و اظهار داشت: دیگر نباید موضوعات دفاع مقدس را به صورت کلیشه بیان کرد، زیرا اجرا به نحوه‌ کلیشه‌ای مخاطب را پس می‌زند، اما اگر اثری با خلاقیت در این باره اجرا شود و دغدغه‌ خود هنرمند باشد به طور حتم به دل مخاطب هم می‌نشیند.

وی افزود: به نظرم در این سال‌ها در حوزه‌ تئاتر دفاع مقدس موفق نبودیم، زیرا هنرمندان باید پرداختن به این موضوع را ضرورت بدانند برای من،جنگ هشت ساله‌ دفاع مقدس دغدغه‌ ذهنم بوده و آدم‌هایی که از آن دوران هستند و به نوعی بازمانده‌های جنگ محسوب می شود، برایم با اهمیت است، اما این را هم باید بگویم که پرداختن به این حوزه به دور از کلیشه‌ها کار بسیار سختی است، اما در عین حال هم باید در موردش حرف زد.

گفتنی است؛ بهنام شرفی، مسعود روستا، مونا فائزپور و معصومه عزیزمحمدی در این نمایش به عنوان صداپیشه حضور دارند؛ و این نمایش «همه چیز درباره‌ی آقای ف» از ۳۱ تیرماه در تماشاخانه پالیز ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 632367

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632367/دفاع-مقدس-کلیشه-مخاطب-پ-س-می-زند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com