کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت جدید ظریف از آمریکا؛

مذاکره با آمریکا ارزش وقت گذاشتن ندارد

16 مرداد 1397 ساعت 9:00

دولت آمریکا می‌خواهد به جهان بقبولاند که نگران مردم ایران است. اما با اعمال مجدد تحریم‌ها به بهانه‌های واهی، موجب لغو فروش 200 هواپیمای مسافربری به ایران شد که جان ایرانی‌ها را به خطر می‌اندازد. ریاکاری آمریکا حد و مرز نمی‌شناسد.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در بزرگداشت روزخبرنگار با اشاره به بازگشت تحریم‌های آمریکا گفت: آن‌ها تلاش می‌کنند که بگویند با مردم ایران رابطه داریم. حال سؤال این است که اگر شما با مردم ایران رابطه دارید چرا نخستین تحریمی که اعمال کردید تحریم هواپیما بود. امروز روز برگرداندن تحریم‌هاست. البته اتفاقی نمی‌افتد در این مدت کاری که می‌خواستند کردند و این‌ها بیشتر جنبه روانی داشت.

وی همچنین با طرح این پرسش که چه کسی باور می‌کند ترامپ می‌خواهد با ایران مذاکره کند، گفت: مذاکره با شما ارزش وقت و زمان ندارد نتیجه این مذاکره قطعنامه شورای امنیت شد که همه دنیا آن را قبول کردند و ۶۰‌درصد مردم خودتان نیز معتقد بودند ترامپ نباید از آن خارج شود و ۱۸۰‌کشور در دنیا هم همین را می‌گویند شما با این سابقه ادعای مذاکره مجدد می‌کنید و بعد به دنبال آن هستید که فضایی را ایجاد کنید که ایران اهل مذاکره نیست و در این فضاسازی متهم اصلی را ایران معرفی کنید.

*ریاکاری‌های آمریکا حد و مرزی ندارد

وزیر خارجه ایران در پیامی توئیتری ضمن انتقاد از اعمال تحریم‌های مجدد علیه ایران نوشت، دولت آمریکا می‌خواهد به جهانیان بقبولاند که نگران مردم ایران است.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در پست  توئیتری که روز دوشنبه منتشر کرد، نوشت: «دولت آمریکا می‌خواهد به جهان بقبولاند که نگران مردم ایران است. اما با اعمال مجدد تحریم‌ها به بهانه‌های واهی، موجب لغو فروش 200 هواپیمای مسافربری به ایران شد که جان ایرانی‌ها را به خطر می‌اندازد. ریاکاری آمریکا حد و مرز نمی‌شناسد.»

کاخ سفید  روز دوشنبه با انتشار تصویری از «دونالد ترامپ»  رئیس‌جمهور آمریکا در حال امضای فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ایران، بیانیه وی در خصوص بازگشت تحریم‌ها را منتشر کرده است.
 
لازم به ذکر است، رییس‌جمهوری آمریکا هشتم مرداد در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا گفت که اگر ایرانی‌ها آمادگی داشته باشند او نیز حاضر است بدون هیچ پیش‌شرطی با آن‌ها ملاقات کند. البته او یک روز بعد در یک گردهمایی در ایالت فلوریدا ضمن «وحشتناک و پرهزینه» خواندن توافق هسته‌ای، با بیان اینکه احساس می‌کند مقام‌های ایرانی به زودی با آمریکا وارد گفت‌وگو می‌شوند، افزود: «شاید هم نه، و این هم اشکالی ندارد.»

این در حالیست که سردار محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه نهم مرداد در نامه‌ای خطاب به ترامپ نوشت که «شما این آرزو را به گور خواهید برد که مقامات جمهوری اسلامی ایران از شما درخواست ملاقات کنند یا اجازه ملاقات با شما را از ملت‌شان دریافت نمایند. هرگز چنین روزی را نخواهید دید.»


کد مطلب: 632358

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632358/مذاکره-آمریکا-ارزش-وقت-گذاشتن-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com