پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲۷
روایت جدید ظریف از آمریکا؛

مذاکره با آمریکا ارزش وقت گذاشتن ندارد

سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 632358
دولت آمریکا می‌خواهد به جهان بقبولاند که نگران مردم ایران است. اما با اعمال مجدد تحریم‌ها به بهانه‌های واهی، موجب لغو فروش 200 هواپیمای مسافربری به ایران شد که جان ایرانی‌ها را به خطر می‌اندازد. ریاکاری آمریکا حد و مرز نمی‌شناسد.
مذاکره با آمریکا ارزش وقت گذاشتن ندارد
گروه سیاسی جهان نيوز: محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در بزرگداشت روزخبرنگار با اشاره به بازگشت تحریم‌های آمریکا گفت: آن‌ها تلاش می‌کنند که بگویند با مردم ایران رابطه داریم. حال سؤال این است که اگر شما با مردم ایران رابطه دارید چرا نخستین تحریمی که اعمال کردید تحریم هواپیما بود. امروز روز برگرداندن تحریم‌هاست. البته اتفاقی نمی‌افتد در این مدت کاری که می‌خواستند کردند و این‌ها بیشتر جنبه روانی داشت.

وی همچنین با طرح این پرسش که چه کسی باور می‌کند ترامپ می‌خواهد با ایران مذاکره کند، گفت: مذاکره با شما ارزش وقت و زمان ندارد نتیجه این مذاکره قطعنامه شورای امنیت شد که همه دنیا آن را قبول کردند و ۶۰‌درصد مردم خودتان نیز معتقد بودند ترامپ نباید از آن خارج شود و ۱۸۰‌کشور در دنیا هم همین را می‌گویند شما با این سابقه ادعای مذاکره مجدد می‌کنید و بعد به دنبال آن هستید که فضایی را ایجاد کنید که ایران اهل مذاکره نیست و در این فضاسازی متهم اصلی را ایران معرفی کنید.

*ریاکاری‌های آمریکا حد و مرزی ندارد
وزیر خارجه ایران در پیامی توئیتری ضمن انتقاد از اعمال تحریم‌های مجدد علیه ایران نوشت، دولت آمریکا می‌خواهد به جهانیان بقبولاند که نگران مردم ایران است.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در پست  توئیتری که روز دوشنبه منتشر کرد، نوشت: «دولت آمریکا می‌خواهد به جهان بقبولاند که نگران مردم ایران است. اما با اعمال مجدد تحریم‌ها به بهانه‌های واهی، موجب لغو فروش 200 هواپیمای مسافربری به ایران شد که جان ایرانی‌ها را به خطر می‌اندازد. ریاکاری آمریکا حد و مرز نمی‌شناسد.»

کاخ سفید  روز دوشنبه با انتشار تصویری از «دونالد ترامپ»  رئیس‌جمهور آمریکا در حال امضای فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ایران، بیانیه وی در خصوص بازگشت تحریم‌ها را منتشر کرده است.
 
لازم به ذکر است، رییس‌جمهوری آمریکا هشتم مرداد در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا گفت که اگر ایرانی‌ها آمادگی داشته باشند او نیز حاضر است بدون هیچ پیش‌شرطی با آن‌ها ملاقات کند. البته او یک روز بعد در یک گردهمایی در ایالت فلوریدا ضمن «وحشتناک و پرهزینه» خواندن توافق هسته‌ای، با بیان اینکه احساس می‌کند مقام‌های ایرانی به زودی با آمریکا وارد گفت‌وگو می‌شوند، افزود: «شاید هم نه، و این هم اشکالی ندارد.»

این در حالیست که سردار محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه نهم مرداد در نامه‌ای خطاب به ترامپ نوشت که «شما این آرزو را به گور خواهید برد که مقامات جمهوری اسلامی ایران از شما درخواست ملاقات کنند یا اجازه ملاقات با شما را از ملت‌شان دریافت نمایند. هرگز چنین روزی را نخواهید دید.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقا زادها و دلار هايتانو از امريكا ببريد چين اينقدر هم دست و پاي مذاكره با امريكا نزنيد
Iran, Islamic Republic of
نجنبيد امريكا اقا زادها را اخراج ميكنه اونوقت كابينه باباييها ...
United States
درست میفرماییند آقای ظریف ارزشش را ندارد چقدر بده که وزیر امور خارجه یک کشور استقلال بیان نداشته باشه و حرفهای دیکته شده بقیه را مجبور باشه بزنه ...
سعید
Iran, Islamic Republic of
احیانا از اینکه تازه بعد از چند سال تحمیل خسارت و ذلت به مملکت تازه اینو فهمیدید -اگر واقعا فهمیده باشید- یه عذرخواهی، غلط کردمی چیزی نمی خواین بگین. چیزی که دلسوزان نظام بویژه مقام معظم رهبری (حفظه الله) سالهاست دارند فریاد می زنند
مرزهای وقاحت در این دولت جابجا شد
ساعت خواب
اینو که رهبری عزیز و مظلوممان و همچنین دوستداران کشور که به دلواپسان مشهور شدند پنج سال پیش گفتند جناب ظریف ....
پنج سال کشور رو معطل به کاری کردید که محصولش رو میدانستیم ...
پرداخت خسارت این سالها با کیست؟
United States
محصولش تعامل با دنیا بود که بااقتدار دلواپسان دود شد رفت توی آسمان
Iran, Islamic Republic of
برجام اثبات کرد که تعامل با شیطان هرگز میسر نمی شود .
عباس گودرزی
سلام شما که می دانید او ریا کاری می کند شما نیز صادقانه با او برخورد نکنید و آیه و مکرو را در نظر بگیرید و نقشه ای برای تحقیرش طراحی نمایید ...
عمار
Iran, Islamic Republic of
دیر فهمیدی آقای وزیر کاش 6سال قبل به این نتیجه میرسیدید .اصرار بیجا نمیکردید واینهمه هزینه هم کشور متحمل نمیشد.
اگر قرار بشه تجربیات تاریخ را نادیده بگیریم وهر دولتی که سرکار میاید بخواهد خودش تجربه کسب کند این کشور راه به جایی نخواهد برد بعضی ها به دنبال اختراع مجدد چرخ هستند!!!!
United States
دلواپسان با این کارشان مردم را از خود دل زده کرده اند هر چند نه رای مردم برایشان ملاک است و نه معشیت زندگی مردم فقط ایدلوژی مهم است و نابودی اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
کدخداتون تو زرد از آب در آمد چه ربطی به دلواپسان داره ؟!
لابد مخاطب سخنان وزیر خارجه خودشان هستند چون دولتی که ایشان وزیر خارجه اش است به امریکا اعتماد کرد وامضای کری را تضمین دانست
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب ظریف
با سلام
در ریا کاری آمریکایی ها هیچ شکی نیست!؟ بزرگان ما همیشه یک نکته جالب را بیان می کنند و آن درس عبرت گرفتن است از حوادث و پیشامدهاست!!! جناب ظریف؛ جناب روحانی ارباب شما؛ دیشب در برنامه تلویزیونی خودش گفت اگر آمریکایی ها مذاکره می خواهند باید بدهی هاشون به ایران را پرداخت کنند!!! از سال 32(کودتای مرداد1332) یعنی اینکه شما خیانت های آمریکا را خوب می شناختید؛ 5 سال از عمر مملکت و مردم را به باد دادید و برجام را امضاء کردید و نتیجه اش شد خروج یک طرفه آمریکا از برجام!!! آیا شما ها ریاکاری نکردید!!!؟ ؟
Iran, Islamic Republic of
مشکل شما جهان نیوزی ها اینه که نرمش قهرمانانه ندارید و همیشه یک چیز رو ثابت می پندارید.
Iran, Islamic Republic of
برجام بی فرجام اثبات کرد که نرمش در مقابل دشمن باعث گستاخ تر شدنش می شود.
United States
امام صادق (عليه السلام) فرموده اند: ((كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم ، لِيَرَوا مِنكُمُ الوَرَعَ وَالاِجتِهادَ وَالصَّلاةَ وَالخَيرَ ، فَإِنَّ ذلِكَ داعِيَةٌ)) (مردم را با غير زبان خود [به مذهب خويش] دعوت كنيد، تا پارسايى و سخت كوشى [در عمل و عبادت] و نماز و خوبى را از شما ببينند؛ زيرا اينها، خود [بهترين] مبلّغند.)
پس هنر ما در منطق و کلام اسلام چیست؟ اسلام فقط (وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ) نیست.
تفسیر ومصادره به مطلوب از اسلام نکنید چوبش را میخورید
United Kingdom
من که نگفتم کاملاً موافق مذاکره با آمریکا هستم که شما توهین و تهدید میکنی من فقط نوشتم که در اسلام این آموزه ها وجود دارد و این توان و ابزارها را هم داریم که در موقع لزوم میتوان در مقابل دشمنان هم بکار برد. مثل اینکه اینجور حرف های حق هم برای برخی ها تلخ است، حتی اگر از لسان مبارک مولانا جعفر بن محمد الصادق(علیه الصلوة و السلام) باشد.
لا حول و لا قوة الا باللّه العلی العظیم.
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف متاسفانه ضرب المثل "ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه اس" برای تجربه و تغییر نگرش شما صدق نمی کنه.البته اگه واقعا نظر شما جدی باشه!
Iran, Islamic Republic of
این کاش زودتر به این نتیجه می رسیدید و کشور را این قدر معطل نمی کردید
Iran, Islamic Republic of
قبل از برجام امریکا را نمی شناختید؟!
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر خارجه رفتاری که حضرتعالی درصحنه بین المللی از خودنشان میدهید ممکن است همان جمله کری وزیرخارجه اسبق امریکاباشد که گفته بود او شخصیتی کاملا وطن دوست وبرسر مصالح ملی خود به کسی معامله نمیکند. برفرض که این دیدگاه صحت داشته باشد ، هرسخنی که انتشارش از وزارتخانه صورت گیرد بمنزله موضع رسمی ملت ایران تلقی و برای دنیا اهمیت بسزایی دارد که هرحرف وکلمه آن درحوزه سیاست خارجی بسیارمهم است . من نمیدانم دربازار سیاستهای پولی ومالی داخلی و بین المللی تاچه اندازه این وزارتخانه نقش بازی میکند اما آنچه دراین مدت محدود گذشته و به تبع مواضع متخاصمانه دولت خارجی برکشورما روا داشتند بایدازقبل همه مدیران ارشد کشوری ولشگری را برای امادگی درمواجهه با آنها آگاه مینمودید و سیاستهای اتخاذی دربعدملی را مطالعه و برانجام آن درحراست ازمرزهای اقتصادی اصرارمیورزیدید والا ما شاهد این همه آشفته بازاردراوضاع واحوال فعلی جامعه کنونی نمی بودیم که بعضی منتقدین حمل بر بی مدیریتی مراکزاصلی قدرت بنمایند. درشناخت عوامل درونی وبیرونی که نقش فریب کارانه ایی درحق این مردم جفا داشته اند به قوه قضائیه کمک کنید و منافع کشور رابرهروجوه دیگری ترجیح دهید که نابسامانیها گاهی به جایی خواهد رسید که شما مقام نخست آنید .
حسین
Iran, Islamic Republic of
دیگه زمستون اومده و رفته وقتشه ذغاله روسیاهیشو نشون بده.
زمستون که تموم میشه تازه از خواب بیدار میشه بعضیها
علی برکت الله
و من الله توفیق
Iran, Islamic Republic of
خوب شد حالا بعد از کلی این در و اون در زدن و مذاکره و برجامش به حرف حضرت آقا رسیدین البته نه هنوز تو فکر برجام اروپایی هستین یه‌خورده هم منتظر اونا باشین بعد بگین مذاکره با اروپا هم ارزش وقت گذاشتن نداشت سه سال بشه بسه ۱۴۰۰ اومده
United States
...
Iran, Islamic Republic of
پس چرا دوسال و خورده ایی وقت گذاشتی
Iran, Islamic Republic of
نه بابا پنج سال سرمایه کشور رو پس بخاطر چی پای مذاکره گذاشتید ؟جناب ظریف