سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۵

موضع جدید سعودی‌ها درباره ایران

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 632285
یک مقام سعودی ضمن تائید صدور روادید برای یک دیپلمات ایرانی، گفت که تغییری در مواضع ریاض در قبال ایران ایجاد نشده است.
موضع جدید سعودی‌ها درباره ایران
به گزارش جهان نيوز، در حالی‌که عربستان سعودی در روز‌های گذشته برای سرپرست و کادر دفتر حفاظت منافع ایران در این کشور ویزا صادر کرده است، یک مقام سعودی روز دوشنبه با تائید این خبر گفت که تغییری در مواضع ریاض در قبال ایران ایجاد نشده است.

به نوشته وبگاه «عرب نیوز» یک مقام سعودی گزارش‌ها در زمینه این‌که ریاض برای یک دیپلمات ایرانی روادید ورود به این کشور صادر کرده را تایید کرد.

این وبگاه در ادامه این اقدام ریاض را نخستین تلاش‌های دیپلماتیک فیمابین بعد از قطع روابط بین تهران و ریاض از سال ۲۰۱۶ به این سو برشمرد.

اما یک مقام دیگر سعودی در این زمینه به عرب نیوز گفت که اتخاذ این تصمیم در مواضع عربستان در رابطه با ایران تغییری نداده است.

این مقام عربستانی در ادامه گفت: «این کار مطابق با توافق قبلی با آن‌ها انجام می‌شود و آن‌ها نیز همچنین به نمایندگی عربستان سعودی در سفارت سوئیس در تهران چنین امکانی را می‌دهند.»

در پی اعدام «شیخ نمر» رهبر شیعیان عربستان جمعی از معترضان در دی ماه ۱۳۹۴ مقابل سفارت عربستان در تهران تجمع کرده و عده‌ای نیز وارد سفارتخانه شدند و خساراتی به این سفارتخانه وارد شد.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی نیز با بهانه‌جویی و دستاویز قرار دادن این رخداد، در اظهاراتی از قطع روابط دیپلماتیک با ایران خبر داد و از دیپلمات‌های ایرانی هم خواست تا ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
هرچه سريعتر بهبود روابط با عربستان و كشورهاي مسلمان منطقه دنبال شود مقامات كشور ما سياست هاي دوماي روسيه را دنبال نكنند!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
یه جوری حرف می زنین انگار روسیه یک کشور منزوی است... و انگار روابط را ما با کشورهای مسلمان قطع کردیم...! و انگار حکومت های کشورهای عربی دست نشانده آمریکا نیستند...
رر
Iran, Islamic Republic of
برادر گرامي در يك مورد دخالت كوچك كانادا در امور عربستان مي بينيد كه چه ها شده است چرا ما به سفارت عربستان در تهران حمله كرديم دخالت شاخ و دم ندارد!؟
Iran, Islamic Republic of
کشورهای مسلمون آری حاکمان جلاد و اَمَوی‌منش نوچ
Iran, Islamic Republic of
پرچمها اشتباه است با متن نمیخواند . درضمن پرچم ایران پشت و رو است