کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شگفت‌انگیزان: ۱۰۸ طلبکار از باشگاه استقلال!

15 مرداد 1397 ساعت 15:23

فهرست بدهی های استقلال نشان می دهد آن ها به جز تیر برق و ابرهای آسمان، به همه بدهکارند؛ حتی اسپانسرهایشان!


به گزارش جهان نیوز، پرونده ای جالب با عنوان «همه بدهکاران استقلال» بررسی شده و در در پیوست، نام 108 نهاد، شخص حقوقی، مربی، بازیکن و... را آورده که از استقلال بیش از 50 میلیون طلب دارند!

 
در صدر این لیست، دو نوع مالیات قرار دارد. اولی «مالیات عملکرد» که احتمالا بخش اعظم آن بدهی مالیاتی بازیکنان و مربیانی است که باشگاه پرداخت آن را برعهده گرفته بود. بدهی مالیاتی دیگر، «مالیات بر ارزش افزوده» است و این دو، روی هم بیش از 114 میلیارد تومان بدهی روی دست باشگاه استقلال گذاشته اند!
 
سپس نوبت به ایرانسل، سازمان لیگ، توسعه صنایع نوین، موسسه مالی اعتباری کوثر، شاهرخ سبک دست نودهی و شرکت سرمایه گذاری ساحتمانی قهرمانان و پیشکسوتان می رسد. در این بین بدهی به شرکت های اسپانسری بسیار عجیب به نظر می رسد و به نوعی انتظار می رفت عکس این موضوع وجود داشته باشد! اما باشگاه ها برای جبران بدهی هایشان، معمولا از حساب اسپانسر پیش خور می کنند!
 
همچنین بدهی 2 میلیارد و 845 میلیون تومانی به شاهرخ سبک دست که زمانی اسپانسر باشگاه بود، شاید هواداران را شگفت زده کند چرا که هواداران استقلال انتظار دارند تیم محبوبشان از ایرانسل، موسسه مالی اعتباری کوثر و افرادی مثل سبک دست طلبکار باشد نه «بدهکار».
 
پس از این ها به بازیکنان و مربیان می رسیم. آرش برهانی نزدیک یک میلیارد و 500 میلیون تومان و امین حاج محمدی بیش از یک میلیارد و 100 میلیارد تومان از استقلال طلبکار هستند! پس از این ها نوبت به بدهکاران زیر یک میلیارد و می رسد که برای سهولت در بررسی، آن ها را به سه دسته بالای 500 میلیون، بالای 300 میلیون و بالای 50 میلیون تومان تقسیم بندی می کنیم.
 
 
امیرحسین صادقی، فرهاد مجیدی، حنیف عمران زاده، هرایر مگویان، خسرو حیدری، پرویز مظلومی، هتل المپیک (!)، یعقوب کریمی، احمد جمشیدیان و هاشم بیگ زاده در دسته بالای 500 میلیون قرار می گیرند. در این بین حضور هتل المپیک عجیب تر از بقیه است چرا که پرداخت هزینه 30 روز اقامت در یک فصل فوتبالی نمی تواند آن قدر ها سخت باشد اما مدیران وقت، حتی حوصله رسیدگی به این چنین مطالبات را هم نداشتند!
 
می رسیم به دسته بالای 300 میلیون تومان که چهره های ناشناخته و نوستالژیکی را در خود دارد. مجتبی جباری، آندو تیموریان، میلاد فخرالدینی، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، پرویژیک، حسین کنعانی زادکان، جابر انصاری، وریا غفوری، روزبه چشمی، سیدمهدی رحمتی، فرشید باقری، جواد نکونام، پژمان نوری، آرامیس مهر پارسه ایرانیان، صندوق حمایت از پیشکسوتان و مجید صالح! در این لیست هم یک شرکت اسپانسرینگ دیده می شود.

همچنین حضور بازیکنان نظیر آندو تیموریان، جواد نکونام و پژمان نوری که حضورشان در استقلال به نیم دهه قبل بازمی‌گردد، کمی تعجب برانگیز است! در واقع باید از مدیران وقت پرسید که قرارداد این ها چقدر بود که حالا پس از این همه سال، بیش از 300 میلیونش باقی مانده؟
 
دسته بندی بالای 50 میلیون تومان، بیش از 50 عضو دارد و بهتر است از روی عکس دنبال شود اما چند نام، توجه ها را جلب می کند. امین نوروزی، حیدر پستانی، علیرضا فلاح نجم آبادی، محسن خدایی، امیر حاجی زاده، مسلم حبیبی، کاوه ستوده، بهزاد امامی، ایوب اصغرخانی، امیر عباس رفیعا و 2 مدیران نامدار پیشین استقلال: علی فتح الله زاده و علی امیری!
 
آبی ها به 4 هتل، 7 شرکت اسپانسری، یک شرکت هواپیمایی، به فدراسیون ژیمناستیک چند مجموعه ورزشی بدهکارند و البته این ها همگی بالای 50 میلیون تومان هستند.
 
در مجموع 170 میلیارد و 889 میلیون بدهی روی دست باشگاه استقلال مانده و این در حالی است که یک سال پیش و پیش از لیگ قهرمانان آسیا گفته می شد آن ها با بدهکارانشان تسویه حساب کرده اند.
 
افراد داخل این تصویر شگفت انگیز به نظر می رسد اما فراموش نکنیم اوضاع در پرسپولیس هم به این شکل است. قرمزها باید افشین قطبی ،اشپیتیم آرفی، بابک حاتمی، احمدرضا و امیر عابدزاده، علیرضا نورمحمدی، محسن بنگر، حسین بادامکی، حامد کاویانپور، محمد پنجعلی، بهروز سلطانی، جمشید شاه‌محمدی، حمیدرضا علی‌عسگری، سهراب انتظاری، علی دایی، محمدامین آرام‌طبع، رضا نوروزی، مسعود همامی و خانواده مرحوم نوروزی را راضی کنند و قرار به تسویه حساب بگذارند تا بتوانند در لیگ قهرمانان 2019 شرکت کنند! جدا از سرخابی ها، بعید است وضعیت دیگر تیم های ایرانی هم بهتر باشد...

منبع: ورزش سه


کد مطلب: 632246

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632246/شگفت-انگیزان-۱۰۸-طلبکار-باشگاه-استقلال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com