پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کشته شدن ۴۴ سرباز ارتش در جنوب افغانستان

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 632104
مقامات امنیتی افغان در ولایت «ارزگان» اعلام کردند که در نتیجه حمله گروهی طالبان به مقرهای ارتش در این ولایت دستکم ۴۴ سرباز ارتش این کشور کشته شدند.​
کشته شدن ۴۴ سرباز ارتش در جنوب افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «اخترمحمد» فرمانده پلیس شهرستان «چنارتو» به «تلویزیون‌یک» گفت: طالبان شب گذشته به چندین مقر ارتش در این شهرستان حمله کردند.وی افزود: در نتیجه این حمله دستکم 44 سرباز ارتش کشته و ده‌ها تن دیگر مفقود شدند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع افغانستان تنها کشته شدن 5 سرباز ارتش در نتیجه حملات گروهی طالبان در این ولایت را تائید کرد.این وزارت‌خانه همچنین از عقب نشینی نیروهای ارتش از شهرستان چنارتو خبر داده است.

طالبان پس از تصرف چندین مقر ارتش به سمت مرکز این شهرستان پیشروی کرده و چند پایگاه ارتش در چنارتو را تحت محاصره کرده‌اند.در چند روز گذشته طالبان به چندین پاسگاه در شهرستان «دهراوود» این ولایت نیز حمله کردند و مسیرهای منتهی به این شهرستان را مسدود کرده‌اند.

«جاوید کوهستانی» ژنرال بازنشسته و کارشناس امور نظامی آمار تلفات نیروهای ارتش در نتیجه حملات گروهی طالبان به شهرستان را چنارتو را بیش از 40 نفر اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی افغان متحمل تلفات سنگینی در ولایت ارزگان شده است.حملات طالبان در ولایت‌های پکتیا، غزنی، فاریاب و ارزگان در حالی افزایش یافته است که دولت افغانستان تلاش‌های جدی را برای آغاز گفت‌وگوهای صلح و برقراری مجدد آتش‌بس با این گروه آغاز کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *