شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۶۲
به بهانه اعلام آمادگی شیخ تدبیر برای حضور در بهارستان؛

چرا رئیس جمهور از پاسخگویی در مجلس ابا دارد؟/ نامه‌ای که بوی تهدید سیاسی می‌دهد

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 632088
روحانی با حالتی تهدید گونه نامه‌ای به لاریجانی نوشته و بیان داشت که در فرصت مقرر به مجلس می‎آید و برخی حقایق را برای مردم بازگو می کند.
چرا رئیس جمهور از پاسخگویی در مجلس ابا دارد؟/ نامه‌ای که بوی تهدید سیاسی می‌دهد
گروه سیاسی جهان نيوز: دولتی‌ها اصرار زیادی دارند که حضور رئیس جمهور برای پاسخ به سئوالات نمایندگان قانونی و به مصلحت کشور نیست. از ابتدای مطرح شدن این طرح «حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رئیس جمهور آنرا غیرقانونی نامید اما نمایندگانی چون «بهروز نعمتی»، سخنگوی هئیت رئیسه مجلس در این باره گفتند: «حتماً رئیس محترم مجلس عدد حد نصاب را دیده، احراز کرده و سپس سؤال را اعلام وصول کرده است؛ بنابراین کار قانونی است و باید روالش را طی کند.»

حالا شاهد نامه قابل تامل رئیس جمهور به رئیس قوه مقننه هستیم. روحانی با حالتی تهدید گونه نامه‌ای به لاریجانی نوشته و بیان داشت که در فرصت مقرر به مجلس می‎آید و برخی حقایق را برای مردم بازگو می کند.

اما چرا روسای جمهور از حضور در مجلس و پاسخگویی در پیشگاه نمایندگان ملت ابا دارند؟

در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد نیز همین روند ادامه یافت و رئیس جمهور وقت به مجلس آمد و به سئوالات نمایندگان پاسخ گفت. البته در آن زمان افرادی چون علی مطهری که امروز با طرح سئوال از رئیس جمهور مخالف هستند عامل اصلی سئوال از احمدی نژاد بودند؛ سوال هایی که بیشتر سیاسی بود و احمدی نژاد از دخالت مجلس در کارهای اجرایی شکایت کرد و مانند روحانی این موضوع را باعث بهم خوردن روابط قوا دانست.

اینکه گفته می شود مجلس در راس امور است و همه باید در مقابل آن پاسخگو باشند در سوال از رئیس جمهور در بحبوحه مشکلات اقتصادی مردم معنا پیدا می کند، موضوعی که دولت به طور شعاری به آن تمکین می‌کند اما وقتی پای سئوال از خود رئیس جمهور به میان کشیده می‌شود این موضوع را غیرقانونی می نامند.

 هر چند نمایندگان ملت درخواست مردم خود برای پاسخگویی دولت و چالش در این خصوص را مبنا قرار داده اند. در این حوزه شاهد هستیم که هم سئوالات نمایندگان کاملا اقتصادی است و هم شرایط بحران اقتصادی نشان می دهد که باید دولت در مورد عملکرد خود که مورد انتقاد جدی مردم است پاسخگو باشد.

واقعیت این است که سکوت آزاردهنده دولتمردان بخصوص رئیس جمهور در خصوص مشکلات اقتصادی مردم داد رسانه های اصلاح طلب حامی دولت را در آورده است. این سکوت درحالی است که دیروز بیان شد که گفتگوی تلویزیونی رئیس کل جدید بانک مرکزی یکی از پربیننده ترین برنامه‌های سیما در قد و قامت بازی‌های داغ جام جهانی بوده است. مردم در این عرصه نشان داده‌اند که سردرگم هستند و عطش این دارند که ببیند مسئولانشان چه برنامه‌ای برای زندگی آینده و معیشت آنان دارند. در رسانه ملی نیز رئیس جمهور آنچنان رسمی و غیر شفاف با مردم سخن گفته است که حتی کسانی چون «صادق زیباکلام» که از طرفداران روحانی هستند به وی خرده می‌گیرند که گویی رئیس‌جمهور در کشور دیگری زندگی می‌کند و مشکلات واقعی مردم را نمی‌بیند.

از این روست که اخیرا رسانه‌های اصلاح طلب در فرار به جلو از رئیس جمهور خواسته‌اند که در گفتگوی تلویزیونی با مردم به طور شفاف سخن بگوید تا موضوع سئوال از رئیس جمهور در مجلس را تحت شعاع خود قرار دهد و آنرا از اثر بیندازد. البته عده‌ای هم در این میان مطرح می‌کنند که رئیس جمهور بایستی یک نشست خبری با حضور رسانه‌های مختلف برگزار کند تا به دیدگاه‌های رسانه‌های موافق و منتقد پاسخ دهد.

در این رابطه روزنامه هایی که پیشتر طرح سوال از رئیس جمهور را علیه او توصیف می کردند حالا به روحانی پیشنهاد می کنند که سکوت خود را بشکند و با مردم به طور شفاف سخن بگوید.

حالا روزنامه‌های حامی دولت تیر زده اند که « روحانی: حقایق را برای مردم خواهم گفت» اما سوال اینجاست که چرا تا پیش از این و قبل از طرح مجلس برای سوال از رئیس جمهور حسن روحانی خود دواطلبانه به میان رسانه‌ها نرفت و برای مردم حقایق را شفاف نگفت. طرح سئوال از رئیس جمهور هم به سبب مطالبه مردم در خصوص شفاف سازی و عدم سخن گفتن دولتمردان با مردم مطرح شد و رای آورد. طرحی که چند بار مطرح شد و اعلام وصول نشد وعاقبت با 80 امضا هئیت رئیسه مجلس آنرا قبول کرد. دولتمردان با وجود اینکه این طرح در بحبوحه مشکلات اقتصادی مردم برای پاسخگویی به این موضوع تدارک دیده است، بیان می کنند که طرح سیاسی است اما خود حالا برخوردی سیاسی با آن دارند. با این حال در این شرایط مردم به دنبال پاسخ‌های سیاسی نیستند و بیشتر به موضوعات اقتصادی که گریبانگیر آنان شده توجه دارند و امیدوارند در جلسه سئوال از رئیس جمهور نیز همین روند پیش رود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه بگویم ای دل با من چه ها کردی!
تو مرا از عشق "برجام"دیوانه کردی!
پس از این زاری مکن
هوس یاری مکن
بخواب آرام
دل دیوانه!
Iran, Islamic Republic of
نویسنده مطلب قصاص قبل جنایت کرده است و در ماورای فهم شخصی خودش نامه را تهدید دانسته است .حال که مبارزه برای ریشه کنی فساد شروع شده است لطفا چوب لای پای دولت و قوه قضاییه نگذارید
Iran, Islamic Republic of
مطهری: روحانی بیاید موانع را بگوید!

چه موانعی؟
تا الان مجلس و قضاییه با هیچ دولتی مثل دولت روحانی مماشات و همکاری نکردند .
همسایه یاری کنید ....!
Iran, Islamic Republic of
موانع؟ جالبه که بعد از انقلاب تقریبا تمامی روسای جمهور به غیر رهبر معظم انقلاب جملگی در دوره دوم ریاست جمهوریشان دم از وجود موانع میزدند.خاتمی میگفت مترسکی بیش نبود احمدی نژاد هم تقریبا همین حرفها رو با بغضی خاص می گفت که نگذاشتند کار کنم و حالا هم روحانی!... چرا باید روسای جمهوری که توسط مردم مستقیم انتخاب میشوند ادعا کنند که موانعی وجود دارد که نمی توانند خواسته های مردم را براورده سازند
Iran, Islamic Republic of
وقتی که کار را خراب می کنند آنموقع دست پیش را می گیرن که پس نیفتن.
چطوری؟
همین که نمی گذارند کار کنیم ! ! !
Iran, Islamic Republic of
برادران کمی صبور باشید و نگران نباشید چون بالاخره یک روز حقایق باید گفته میشد و چه جایی بهتر از مجلس و جلوی چشم میلیونها نفر
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی باید اسرار را هویدا کند.اینکه در اقتصاد ایران چه کسانی دست دارند و چه مافعی دارند.پولهای نفت و درامدهای کشور بجز خزانه به جیب چه کسانی میرود یا انان صاحب اختیارش هستند.وگرنه با شعار و سخنان تکراری چیزی حل نمیشود
Iran, Islamic Republic of
اگه اینا رو بگه که دیگه تو کشور مشکلی باقی نمیموند
United States
شما چرا ترسیدید ؟ می خواهد بیاد مافیا قدرت و زور را معرفی کنه . نکنه شما هم بهشون وصلیدکه اینجوری ترسیدید؟
Iran, Islamic Republic of
پس حرفهای احمدی نژاد را چرا رد میکردید
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی بیا مجلس...
Iran, Islamic Republic of
خلاصه صحبت امشب رییس جمهور
1) ما یه کارایی کردیم یه کارایی داریم میکنیم و یه کارایی خواهیم کرد
2) مقصر دولت قبله ، آمریکاست ، رئیسیه و خلاصه همه هستند غیر از من
3) دولت تدبیر و امید با کمک مردم مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت
4) مردم به ما رای دادند
United States
گفت میاد و جوابتون را میده . فقط امیدوارم اینقدر شهامتش را داشته باشید مثل همیشه مردم را نامحرم ندونید و سوال از رییس جمهور را پس نگیرید.
فتنه بگم بگم
United Kingdom
بگم بگم شروع شد ایشان فکر کرد چهارتا بدو بیراه که به امریکا گفت مشکلش با داخل تمام می شود...
Iran, Islamic Republic of
جهان جان! حقایقی که شیخ حسن قراره بگه، نخ نما و معلومه. توصیه می کنم از کاربران بخواهید که این حقایق رو پیش بینی کنند.
Iran, Islamic Republic of
جهان جان کار اصلیش سانسور حقایق است متاسفانه
سیاهکلی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم وقتی اومد هی نگه ...باید بشود باید بشود...
Iran, Islamic Republic of
سانسور کار برجامیان بود که هرچی گفتن دروغ از اب دراومد وحقایق برجام رو پنهان کردند.حتی بالاخره هم نسخه ترجمه فارسی رسمی منتشر نشد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عزیز، هر چند اون حقایق انباشته در پستوی روحانی برای مردم قابل پیش بینی است ولی واقعا دیگه تحمل شنیدن حقایق از قبل دانسته هم نداریم. امروز بزرگترین حقیقت مشکلات اقتصادی مردم است که دولت باید بپذیرد که از حل آن ناتوان است و یاید مسندها را به اهل آن و در کمترین حالت به نفر دیگری بدهد.
سرور
Iran, Islamic Republic of
1- همش تقصیر دولت قبلیه!
Iran, Islamic Republic of
دولت قبلی که خودش بود کجای کاری ..............
سرور
Iran, Islamic Republic of
واااای از دست بعضی دانشمندان!
شاید
Iran, Islamic Republic of
ای کاش نماینده های که وام دار دولت بودند هم برای جلب توجه مردم هم شده بود امضا کرده بودند
Iran, Islamic Republic of
آقای فریدون! ببخشید آقای روحانی! خدا را شکر که توبه کرده اید و تصمیم گرفته اید برای اولین بار، حقایق را بگویید. آفرین! هیچ چیزی بهتر از حقیقت نیست؛ اما یه فکری هم برای قصه چوپان دروغگو بکنید، چون مردم با سابقه ای که شما دارین، معلوم نیست حرفهاتون رو قبول کنن.
اگه میگه بگه !
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
اگر برای مردم ارزش قائل بودند می آمدند و به مردم می گفتند و گزارش کارهای خود را می دادند تا وضع به اینجا نکشد که در مجلس طرح سوال از رئیس جمهور مطرح شود شاید نمی توانستند گزارش ناتوانی های خود را در رسانه به مردم دهند!!!
Iran, Islamic Republic of
از امیر كبیر پرسیدند: در مدت زمان محدودی که داشتی چطور این مملکت رو از هرچی دزد پاک کردی؟
گفت: من خودم دزدی نمی کردم و نمی گذاشتم معاونم هم دزدی کند.
اونم از این که من نمی گذاشتم اون دزدی کنه، نمی گذاشت معاونش دزدی کنه و ....
تا آخر همین طور...
اگه من دزدی میکردم تا آخر دزدی میکردن و کشور می شد دزدخونه،
همه هم دنبال دزد میگشتیم
...
لعنت بر شیطان رجیم
Netherlands
منظور این که ابا نداره ، فقط غیر مستقیم میخواد یاد آوری کنه که گرو داره ( مثال آقا فاضل و امثالهم ) ؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت! مثالت عالی بود! اما نه فقط برای دولت. این داستان در مورد دیگرانی غیر از دولت هم که قدرتی در حاکمیت دارند صادقه!
Iran, Islamic Republic of
مصلحت نیست یعنی چی؟خوب این شرایط پیش اومده باید بیاد جواب بده والا وقتی وضع مملکت گل وبلبله که نمیان سوال کنن
Iran, Islamic Republic of
بله سخن از ناتوانی های دولت مصلحت نیست!!! باید حافظ آبروی دولت تدبیر و امید باشد!
Iran, Islamic Republic of
مگه آبرویی مانده دلار 11تومنی !آبرو می گذاره ! موج بزرگ اختلاس ها وحقوق های نجومی آبرو میزاه !
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
هر مسئولي بايد در برابر احاد مردم جوابگو باشد . حالا كه نمايندگان مردم در رابطه با حل مشكلات مردم سوالاتي دارند اينقدر عصبانيت و تهديد لازم نيست .
در ضمن كاش شفاف در رابطه با كاري حسين فريدون و خريد آپارتمان 26 ميلياردي براي مردم توضيح فرمايند در رابطه با شركت صوري فريدون و گروه سرخه اي هم شفاف بيان فرمايند
Iran, Islamic Republic of
گروه سرخه اي ها در برق از اب كره ميگيرند .
Iran, Islamic Republic of
پاسخی جز این است که این آشفتگی فقط یک کودتای اقتصادی می تواند باشد؟؟؟؟؟
عباس گودرزی
سلام مردم عملکرد را می بینند و سخن گفتن دردی از درد های آنها را درمان نمی کند . وقتی حقوق بازنشستگان که تمام لوازم آنها مستهلک شده ،با مشکلات فراوان عروس و داماد و بیماری دستبگریبانند 10 درصد افزایش پیدا می کند و سکه ها و ارزهای ملی با 200 الی 300درصد افزایش از بانک مرکزی خارج و پول آنها برای آقازاده ها تبدیل به وام خرید سکه و ارز می شود . مردم می فهمند و نیاز به گزافه گویی نیست به عمل کار بر آید .چون مردم می فهمند
سروش
Iran, Islamic Republic of
کاش بشه اعتراضات مردم رو ساماندهی کرد و مرتبطش کرد به وزرای هر بخش با هنجار کردن اعتراضات اینجوری هم حقوق وزیر حلال میشه هم اون تعداد وحشی هایی که دنبال آتش زدن و جنجال هستند خلع سلاح بشن.
Iran, Islamic Republic of
لعنت به یک یک همتون که با بازی با زندگی مردم فقط به تسویه حسابهای سیاسیتون فکر می کنید. هم اصلاح طلب هم اصولگرا! گور بابای همتون....
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر احمدی نژاد
حامد
آقاي رئيس جمهور شما احتياج نيز به مجلس بياييد و پاسخ بديد ما نمايندگان مجلس از خودتون هستيم كافيه يه مقدار مايه تو حساب ما بريزيد ما هم ميايم تو خونه با تيشرت ورزشي ميشينيم فوتبال تماشا مي كنيم و هرهر به روي اين مردم ميخنديم بعد به بچه ها و خانواده تو خارج زنگ ميزنيم احوالشون ميپرسيم ببينيم يه وقت دلار كم نيارند با اين تحريمهاي فلج كننده.
Iran, Islamic Republic of
توچال گردی هم با برند خارجی دهن کجی به تولید داخلی وچراغ سبز به غرب واجرای کلام اون عهد قجری که می گفت باید سرتا پا فرنگی شد تا پیشرفت کنیم تو سال 1397 ...
حامد
...
صمدیان
Iran, Islamic Republic of
جناب رییس جمهورخودمان حقایق وواقعیتهای اقتصادی راهم میدانیم وهم میبینیم سوال ازجنابعالی این است که
چراواقعیتهابه این شکل است چراارزش پولمان کم شده است قدرت خریدمان هرروزکاهش یافته باروح وروانمان
بازی شده است ؟مگررفع فقرمطلق جزءبرنامه های شما
نبودآیااحساس نمیکنیدطی چندماه گذشته بابرنامه های
دولت برتعددوکیفیت فقرافزوده شده است؟جناب رییس
جمهورانتظارپاسخ درباره این مواردراداریم
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا مجلس عصاره ملت است و نمایندگانش هم نمایندگان ملت !!!!!! در روز شرف یابی جناب روحانی بدور از جو سازی های صورت گرفته و هجمه های سیاسیون دولت ، بدلیل کم کاری ها و قصور و شعار ها و وعده های انجام نشده این دولت در طول این 5 ساله ، به انهایی که با احساسات مردم فهیم و با شعور ایران بازی می کنند و انها را به خاک سیاه نشانده اند درس عبرتی باید بدهند تا برای ایندگان تجربه شود .
در ضمن سوالات را افرادی درمجلس مطرح و هدایت نمایند که هم سخن ور باشد وهم با اطلاعات و تخصص اقتصادی قابل ارائه و اتکا و توان صحبت با فردی را داشته باشند که 5سال است با لفاظی همه را سر کار گذاشته است .
Iran, Islamic Republic of
چون اگر واقعیت را بگوید و نهاد بزرگ کشوررا که مانع از موفقیت هایش است را نام ببرد دردسر افرین خواهد شد
نهادی که کسی نمی تواند و جرات ندارد بگوید مقصر است
مالک
Iran, Islamic Republic of
کاش یکی از حقایقی که روحانی میخاد بگه در خصوص این حقیتها باشه:

1- چند نفر از فامیلهاش در پستهای نامربوط و بدون تخصص لازم رو به زور داخل ادارات کرده و در پستهای حساس گذاشته؟؟؟

2- حقوق دریافتی این فامیلهاشون در این 5 سال جمعا چقدر شده؟؟؟؟

3- معاونهاش چقدر حقوق میگیرن و بابت این حقوق چه باری رو از دوش مردم و کشور برداشتن.
مثلا معاون اقتصادیت چقدر حقوق گرفته از ببیت المال تو این 5 سال؟ یا معاون حراستت چقدر گرفته حقوق و چه کاری کرده؟؟؟

منتظریم
Iran, Islamic Republic of
تمام ارکان مملکت و نظام ذیل قانون اساسی قرار می گیرند و باید با مردم صحبت کنند و گاهی تن به مصاحبه بدهند .
...
ممقانی
Iran, Islamic Republic of
چرا شما فضای مجازیها از آرشیو ها استفاده نمی کنید
امگر همین مطهری و لاریجانی احمدی نژاد را استیضاح نکردند و آن زمان به حق مجلس افتخار می کردند و حالا همین ها نه سوال می کنند و آن را غیر قانونی و قبیح جلوه می دهند
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد کی استیضاح شد؟!! اون بنده خدا که تاریخش تموم شد و رفت.
United States
روحانی ... اگر واقعا میخواد کار بکنه اول از برجام بیرون بیاد و یک عذرخواهی مفصل بکنه بعد معلوم میشه چند مرده حلاجه ...
علی
Iran, Islamic Republic of
کسی که از اول ریاستش نتوانسته قدمی در رفع مشکلات مردم و مملکت بردارد و انرا هم زیاد کرده چه سخنی دارد...
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
به نظرم آقا روحانی وقتی کم میارند متوسل به تهدید منتقدان و دیگران می شوند...!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهوری بخاطر رفتارهاو سیاستهای شما من شاهد بودم که سه زوج جوان که بتازگی ازدواج کرده بودند بخاطر نوساناتی که مسبب آن هیات دولت بود برسر عدم استطاعت مالی برای جشن و سرپناه و حتی اجاره بصورت توافقی جداشدند وشاید درکل کشور افراد مثل اینها کم نباشند که سرنوشت مطلقه ها را داشته باشند امروز بجای دعا کردن هر روز نفرین میکنند .مراقب باشید که شما مبلغین دین سرکوبگر دین درجامعه تلقی نشوید !سکوت هم حدی دارد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من صحبتهای رئیس جمهوری را ازسیما شنیدم متاسفانه هیچ روزنه امیدی درسخنهای او ندیدم ....
Iran, Islamic Republic of
درصحبتهای اخیر رئیس جمهور آنچه تامل بر انگیز بود وتوجه ها را بخود جلب میکرد این بود که بنظر میرسد ازقبل علی رغم رفتارهای تحریمی هیچ برنامه ایی نداشته است . بمحض آماده شدن بسته های همتی خودش را آماده برای رفتن جلو دوربین سیما میکند او میبایست ماه ها قبل خود را برای این روزهای سخت آماده میکرد بنظر میرسید چیزی نداشت بگوید...
دهستانی
Iran, Islamic Republic of
من بسیاری از فیلم های کره ای را دنبال میکنم حتی فیلم دونگی را
در همه اینها نکات ارزشمند سیاسی وامنیتی هست
در همه این فیلمها انهایی که فاسدند حاضرند ادم بکشند
حاضرند هر فسادی بکنند
حاضرندهر دروغی بگویند
وهمه انها به دشمن بیگانه هم متصل میشوندوحاضرندبه
مملکتشان خیانت کنند
تا درقدرت بمانند
حالا ببینید در کشور کدام گروه
فساد اقتصادی دارد
کدام گروه بیشتر جاسوس درانهانفوذ کرده
کدام گروه افراد انهامرتب به خراج فرار
میکنند ودرسازمانهای جاسوسی غرب خدمت
میکنند
کدام گروه همه رادیوها وتلویزیونهای
خارجی دایما از انهاحمایت میکند
واقعا بیایید اندکی فکرکنید
اگر مملکت را دوست دارید
مردم
Iran, Islamic Republic of
سوال از رئیس جمهور باید انجام شود.
Iran, Islamic Republic of
چرا وقتی رییس جمهور از حضور در مجلس خوداری میکند، همین الآن سرنوشتش رو به قوه قضاییه ارسال نمی کنند که عدم کفایتش صادر شود؟
Iran, Islamic Republic of
... توی مجلس رفتی بپرس که تکلیف اختلاس های کلان (( فاضل لاریجانی )) چی شد $$$$$$$$$$$$$$$$$ ؟؟؟؟