کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قانون‌ جدید گریبان‌ مدیر پرسپولیس را هم گرفت؟

15 مرداد 1397 ساعت 9:51

ظاهرا مسئولان وزارت ورزش علاقه‌مندند تا یک مدیر نام‌آشنای فوتبالی که سابقه مدیریت در سطح اول فوتبال کشور را هم داشته است به‌عنوان مدیر بعدی پرسپولیس مشغول به کار شود.


به گزارش جهان نیوز، مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی باعث شده یک بار دیگر موسم جدایی بازنشسته‌ها از بدنه مدیریت دولتی فرابرسد.

این موضوع اما در ورزش و خاصه فوتبال سروصدای بیشتری به راه انداخته و از حالا نام‌هایی برای جدایی برخی مدیران کارکشته ورزشی هم به گوش می‌رسد.

باشگاه پرسپولیس یکی از ارگان‌های ورزشی_دولتی است که پیش از این یک بار دیگر مدیرش به دلیل بازنشستگی از این باشگاه جدا شد و حالا یک بار دیگر این اتفاق در این باشگاه در حال رخ دادن است.
 

علی‌اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بعد از تصویب قانون استصوابی عدم به کار‌گیری بازنشسته‌ها مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد و حمیدرضا گرشاسبی به‌عنوان سرپرست جایش را گرفت.

جالب اینکه او هم بازنشسته بود اما به دلیل اینکه بازنشستگی او از سوی وزارت ورزش و جوانان انجام شده بود بدون مشکل توانست به‌عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس فعالیت کند، ولی حالا با مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی و در صورت تایید شورای نگهبان، گرشاسبی نه به دلیل بازنشستگی در وزارت ورزش و نه به دلیل بهره‌مندی از تبصره مربوط به ایثارگری نمی‌تواند در این باشگاه فعالیت کند.

 منتفی شدن انتخاب حاجی‌بیگی
در این بین از حمیدرضا حاجی‌بیگی عضو پرنفوذ هیات‌مدیره پرسپولیس به‌عنوان گزینه احتمالی و بعدی مدیریت پرسپولیس نام برده می‌شود اما او هم بازنشسته است و به احتمال فراوان با این شرایط او نیز نمی‌تواند در پرسپولیس مدیریت کند و شاید موانع قانونی اجازه سرپرست شدن او در این باشگاه را هم ندهد.

از طرف دیگر طبق شنیده‌ها گرشاسبی حداقل تا نیم‌فصل در پرسپولیس ماندگار است، چراکه بعد از تایید احتمالی شورای نگهبان تا زمان ابلاغ آن به دستگاه‌های دولتی حداقل دو ماه زمان صرف خواهد شد.

  شانس کم مدیرعامل سایپا
نام رضا درویش این روزها بیشتر از همیشه به‌عنوان جانشین احتمالی گرشاسبی در پرسپولیس به گوش می‌رسد. در این باره اما پشت‌پرده جالب‌توجهی وجود دارد. درویش این فصل هم مدیرعامل باشگاه سایپاست اما گویا مسئولان ارشد این کارخانه علاقه چندانی به حضور او در این باشگاه ندارند. به همین دلیل سال 97 اولین سالی است که تیم سایپا لیگ برتر را آغاز کرده اما هنوز بازیکنان این تیم ریالی بابت لیگ امسال از این باشگاه دریافتی نداشته‌اند!

برخی می‌گویند درویش با استفاده از نام پرسپولیس قصد دارد به‌نوعی به مدیران کارخانه سایپا فشار وارد کند تا به این شکل به حیات خود در سایپا ادامه دهد. با وجود این واضح است که مطرح شدن نام درویش، بازی رسانه‌ای است و منابع آگاه می‌گویند مدیران وزارت ورزش علاقه‌ای به استفاده از درویش در راس کادر مدیریتی پرسپولیس ندارند، چراکه از انتخاب مدیر دیگری برای مدیریت آینده پرسپولیس صحبت شده است.

 انتخاب احتمالی یک مدیر سرشناس
ظاهرا مسئولان وزارت ورزش علاقه‌مندند تا یک مدیر نام‌آشنای فوتبالی که سابقه مدیریت در سطح اول فوتبال کشور را هم داشته است به‌عنوان مدیر بعدی پرسپولیس مشغول به کار شود.

حتی گفته می‌شود که روند مذاکرات هم در این بین به‌خوبی طی شده اما باید دید مسئولان وزارت ورزش درنهایت روی نام این مدیر به قطعیت می‌رسند یا اینکه به سبک بسیاری از انتخاب‌ها در حوزه ورزش، انتخابی غیرقابل پیش‌بینی صورت می‌گیرد اما هر چه هست مدت زیادی از عمر مدیریت گرشاسبی در پرسپولیس باقی نمانده و شاید حتی قبل از نیم‌فصل اول فرد دیگری بر مسند این باشگاه تکیه بزند.

این در حالی است که پرسپولیس به مرز ثبات رسیده و با وجود مشکلات مربوط به محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی توانسته فعلا در لیگ نیز نتایج خوبی بگیرد و سئول‌نشینان برای ایجاد تغییرات در کادر مدیریتی با دردسر بزرگی مواجه خواهند بود و تنها انتخاب یک مدیر که اعتراض هواداران این تیم را به دنبال نداشته باشد می‌تواند وزارت ورزش و جوانان را از گزند انتقادهای گسترده و تجمعات احتمالی دور سازد.

منبع: فرهیختگان


کد مطلب: 632087

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632087/قانون-جدید-گریبان-مدیر-پرسپولیس-هم-گرفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com