جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲
دین‎داری آسان است یا سخت؟

آیا هر زور و اجباری بد است؟

مردم زندگی لاکچری مسئولان را نمی‎پسندند
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 632063
دین‌داری آسان است اما سخت به دست آمده است. رهبر انقلاب مظهر دین‌داری و ساده‌زیستی است که با مظلومیت، امروز زوایای زندگی ایشان بیان نشده وگرنه دردکشیده در مسئولیت قرار گرفته‌اند.
آیا هر زور و اجباری بد است؟
به گزارش جهان نيوز، گزیده سخنرانی دکتر محمد لطفی‌زاده با موضوع «دین آسان یا سخت؟» در مسجد صاحب الزمان علیه السلام (جلسه چهارم) به شرح زیر است:
- در سبک زندگی دینی باید به این سؤال پاسخ داد که آیا دین‌داری سخت است یا آسان؟

- طبیعت دین چون قاعده دارد و الزاماتی هم به انسان تحمیل می‌کند در نگاه اول سخت و چه بسا دست و پاگیر است اما وقتی به طول و امتداد حیات نگاه کنیم گاهی لازم است (نون خامه‌ای) با اثر سیری موقت نخوریم که (چلوکباب خوشمزه) در قیامت نصیب شود!

- وقتی نگاه به دین درست باشد الزام را با اجبار اشتباه نمی‌گیریم. آنوقت به جای حجاب اجباری به درستی می‌گوییم حجاب الزامی. یعنی کسی که با اختیار دین را پذیرفته حجاب را به عنوان یک الزام قانونی می‌پذیرد

- این را باید توجه داشت که هر زور و اجباری هم بد نیست، مثل چراغ قرمز که در ذات خودش اجبار دارد. آن اجباری بد است که با ظلم همراه باشد و مثلاً همیشه یک سوی چهارراه چراغ قرمز و سوی دیگر سبز باشد!

خدای سبحان دین را برای ما آسان قرار داده و نباید خود ما آن را سخت کنیم، چنانچه در آیه 185 سوره مبارکه بقره می‌خوانیم (یُریدُ اللهُ بِکُمُ الیُسر و لا یُریدُ بِکُمُ العُسر) یعنی خداوند برای شما آسانی می‌خواهد و قرار نیست بر شما سخت بگیرد.

- اینکه مداح محترمی دعای کمیل نیم ساعته را به سلیقه خود 2 ساعت طول می‌دهد یعنی مخالف این آیه شریفه رفتار کرده است و اگر کسی به این دلیل از دین زده شود باید روز قیامت پاسخگو باشد

- وجود مبارک پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله هم فرمود خدای سبحان دین را برای شما آسان قرار داده است. ما اگر بدانیم از نماز صبح چه می‌خواهیم و لذت آن را درک کنیم آنگاه برای برخاستن از خواب دچار سختی نخواهیم شد

- یکی از جلوه‌های آسانی دین روش محاسبه الهی در روز قیامت است. چون در آیه 286 سوره مبارکه بقره می‌خوانیم (لا یُکَلِّفُ الله نَفساً اِلّا وُسعَها) یعنی هر فردی با آنچه به او داده شده و فرصت‌هایش مقایسه می‌شود.

- پس اگر کسی وزیر و وکیل و مسئول شد بیشتر مورد محاسبه قرار می‌گیرد و آنکه دارایی کمتری در این دنیا دارد حساب و کتاب آسان‌تری خواهد داشت

دین‌داری آسان است اما سخت به دست آمده است. رهبر انقلاب مظهر دین‌داری و ساده‌زیستی است که با مظلومیت، امروز زوایای زندگی ایشان بیان نشده وگرنه دردکشیده در مسئولیت قرار گرفته‌اند.

- برخی مانند مخملباف در خارج کشور زندگی ساده رهبری را با کینه‌توزی وارونه کرده و در گزارشی سراسر دروغ ایشان را صاحب کلکسیون اسب و عصا و غیره معرفی می‌کنند. جالب آنکه این دروغ آنقدر شاخ‌دار است که صدای اپوزیسیون خارج نشین را هم درآورده و حتی وزیر در پناه انگلیس هم به صراحت می‌گوید یک نقطه سیاه که نه حتی خاکستری در زندگی مالی رهبر انقلاب و فرزندان ایشان نمی‌یابید.

- مسئولین کشور باید به این زندگی ساده و دردکشیده رهبری افتخار و به آن اقتداء کنند و از مانور تجمل بپرهیزند. مردم زندگی اشرافی یک مقام مسئول که از دل آن عروسی لاکچری دربیاید را نمی‎پسندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدمیزاد
Colombia
معنویت زوری نمیشود و اثر وارونه خواهد داشت ، زیرا هر کسی که بزور مجبور به شرع اسلام شود در دلش از دین بیزار میشود و هزاران تن دیگر را نیز از دین بیزار میکند.
علی
Iran, Islamic Republic of
...