جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۶
گناهکار دین‌دار بهتر از نیکوکار بی‌دین!

یک دروغ تاریخی: اسلام با زور شمشیر به ایران آمده

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 632061
پادشاهان ساسانی که ناموس مردم را با راه‌انداختن حرمسرا غارت می‌کردند راه پذیرش اسلام را بیشتر هموار کردند و ایرانیان به دلیل نارضایتی از حکومت ساسانی زودتر به اسلام تمایل پیدا کردند.
یک دروغ تاریخی: اسلام با زور شمشیر به ایران آمده
به گزارش جهان نيوز ، گزیده سخنرانی دکتر محمد لطفی‌زاده با موضوع "جایگاه دین در سبک زندگی" در مسجد صاحب الزمان علیه السلام (جلسه سوم) به شرح زیر است:
  - در بحث ابعاد حیات، طول زندگی را در امتداد قیامت دانستیم و عرض آن را هم به کیفیت زندگی در این دنیا به نحوی که سبب حسرت در جهان آخرت نشود نسبت دادیم. حالا نوبت ارتفاع است.
- در ارتفاع، صعود مطرح است و برای صعود موفقیت‌آمیز به ابزار و توشه مناسب نیازمندیم. این ابزار، دین و تقوا است.

-  دین یعنی سلسله باورهای قلبی (حاصل برهان عقلی و وحی) و قواعد متناسب با آن (احکام عملی) برابر تعریف علامه طباطبایی (ره) که همان اصول و فروع است.

- دین ریشه در فطرت انسان دارد و از بین نمی‌رود. اگر ویل دورانت با عصبانیت گفته، دین صد جان دارد و هربار آن را بکُشی باز زنده می‌شود راست گفته است! آنهایی که سعی کردند کعبه را خراب کنند یا حرم امام حسین علیه‌السلام را خراب کردند مگر در طول تاریخ موفق بودند؟!

-  دینی که برهان عقلی دارد نیازی به استفاده از جبر و زور ندارد. هرچند هر زوری بد نیست. چراغ قرمز سر چهارراه هم زور و اجبار است اما اجباری بد است که با ظلم همراه باشد. اگر همیشه یک طرف چهارراه قرمز باشد و طرف دیگر سبز خوب نیست. البته در دین (که یکی و آنهم اسلام است) اجبار نداریم، الزام داریم.

دروغ تاریخی مُهم این است که می‌گویند اسلام با زور شمشیر به ایران آمده است. البته اگر عنان کار در دست باکفایت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بود برخی از مظالم اتفاق نمی‌افتاد ولی تا دهها سال و بلکه بیش از یک قرن مردم ایران هنوز اسلام نیاورده بودند و این یعنی آزادی در انتخاب (لا اکراه فی الدین)

- پادشاهان ساسانی که ناموس مردم را با راه‌انداختن حرمسرا غارت می‌کردند راه پذیرش اسلام را بیشتر هموار کردند و ایرانیان به دلیل نارضایتی از حکومت ساسانی زودتر به اسلام تمایل پیدا کردند.

- دین آنقدر مُهم است و راه انسان را با قاعده به مقصد حقیقی وصل می‌کند که در روایت امام صادق علیه‌السلام از قول امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌خوانیم گناهکار دین‌دار (که گناهش در چارچوب دین با توبه بخشیده می‌شود) بهتر از نیکوکار بی‌دین است.

- خدای سبحان با نیکوکاران بی‌دین هم تسویه حساب می‌کند. کما اینکه به فرعون 400 سال به دلیل خوش‌اخلاقی و برخورد مناسب با ارباب رجوع اول مهلت داد بعد او را عذاب کرد. گاهی کسی عذاب قبر ندارد تا اول حساب خوبی‌هایش تسویه شود اما کیفر الحاد و بی‌دینی سرجای خود محفوظ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایشون که فقط داستان گفته! نه سندی نه کتابی هیچی! دست بر نمیدارید از دروغ گفتن؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...q
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پس این همه جنگی که تو تاریخ ذکر شده چیه تا تو کتاب دو قرن سکوت مقصل توضیح داده شده!!!!
کاربر محترم با تشکر . شما به نحوه جنگ و فرماندهی جنگ و اهداف دو طرف توجه توجه کن جنگ ذات السلاسل بهترین نمونه است. جهان نیوز
آدمیزاد
Colombia
شما میگویید که" دینی که برهان عقلی دارد نیازی به جبر و زور ندارد "
خوب برادر من اگر شما این اندازه بدرستی ادعاهای خودتان اطمینان دارید پس چرا از بحث آزاد درباره اسلام میهراسید و نمیگذارید ما با برهان عقلی سخنان شما را رد کنیم ؟