کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار حرام‌زادگی غرب محصول عدم مطالبه شناسنامه در هتل است!

نقدی بر سخنان اخیر شهاب مرادی

15 مرداد 1397 ساعت 8:37

حرف شاذ همیشه لازم نیست بیان شود و خوب است گاهی هم از آن پرهیز گردد. برادر عزیز، در ممالکی که به زعم جنابعالی به صداقت مردم احترام می‌گذارند، آمار حرام‌زادگی بیداد می‌کند.


جهان نیوز - دکتر محمد لطفی زاده: به تازگی در برنامه (حالا خورشید) شبکه سوم سیما، حجت الاسلام شهاب مرادی با انتقاد از اینکه چرا در هتل به مردم و صداقت آنها احترام نمی‌گذارند و برای اثبات رابطه زوجیت، شناسنامه به جای کارت ملی، مطالبه می‌کنند فرموده‌اند: دختر و پسری که در خیابان با هم راه می‌روند اگر به شخص سوم بگویند ما زن و شوهر هستیم و آقاپسر از دنیا برود، آن خانم به رغم عدم وجود رابطه زوجیت از آقا ارث می‌بَرد. همین را هم ملاکی قرار داده‌اند تا در جمله‌ای آتشین بفرمایند: غلط می‌کنند از مردم نسبت‌شان را در خیابان بپرسند! در این زمینه دو نکته قابل تأمل است :

1 - با این منطق، در هتل همان کارت ملی هم از مردم بخواهند بی‌احترامی تلقی می‌شود. در بی‌اساس بودن این حرف هیچ شکی نیست و به همین دلیل نیازی به توضیح بیشتر احساس نمی‌گردد.

2 - جناب آقای مرادی مسأله‌ای فقهی را (که در اصل و محتوای آن هم اختلاف است) به موضوعی ربط داده‌اند که صحیح نیست. اولاً اگر مردی مدعی زوجیت با زنی شود و زن نیز تصدیق نماید (با احتمال صِدق) حکم به زوجیت آنها می‌شود و این لزوماً به موردی که گشت ارشاد در حال انجام وظیفه است ربطی ندارد. ثانیاً احتمال صِدق نقطه تمایز این موضوع با مواردی است که پلیس برابر قانون، رابطه‌ای خارج از خط قرمز قانون و شرع را کشف می‌کند.

و حالا یک سخن با جناب آقای مرادی :

حرف شاذ همیشه لازم نیست بیان شود و خوب است گاهی هم از آن پرهیز گردد. برادر عزیز، در ممالکی که به زعم جنابعالی به صداقت مردم احترام می‌گذارند، آمار حرام‌زادگی بیداد می‌کند. پس گاهی لازم است ضمن ادای احترام به مردم، قانون طوری نوشته و اجرا شود که راه‎های سوء استفاده را مسدود نماید. از سویی شایسته است در لباس دین، طوری سخن گفت که شائبه مخالفت با احکام الهی هم ایجاد نگردد.
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین


کد مطلب: 632055

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/632055/نقدی-سخنان-اخیر-شهاب-مرادی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com