جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نگرانی کشورهای اروپایی از ادامه تحريم‌های ايران

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 632048
آسوشيتدپرس نوشت، دولت ترامپ در حالی برای وضع مجدد تحریم ها علیه ایران آماده می شود که متحدان اروپایی آمریکا از بی ثباتی های منطقه ای بیشتر نگران هستند.
نگرانی کشورهای اروپایی از ادامه تحريم‌های ايران
به گزارش جهان نيوز به نقل ازالعالم، ­در حالی دولت ترامپ برای وضع مجدد تحریم ها علیه ایران آماده می شود که این تحریم ها در سال 2015 ميلادي و تحت عنوان توافق هسته ای لغو شده بودند و متحدان اروپایی آمریکا از بی ثباتی های منطقه ای بیشتر نگران هستند.

تصمیم دونالد ترامپ به خروج از توافق هسته ای ایران در حالی دولت ترامپ برای وضع مجدد تحریم ها علیه ایران آماده می شودهمچنان یکی از مهم ترین تصمیمات سیاست خارجی دوران ریاست جمهوری او به شمار می رود.مقامات دولت آمریکا اعلام کردند تحریم های مورد نظر با هدف تغییر رفتار حکومت ایران روز دوشنبه به جریان می افتد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای در روز یکشنبه با تلویزیون اندونزی مدعي شد «دولت ایران بزرگترین حامی تروریسم در دنیا هستند و به همین دلیل آمریکا تلاش می کند ایران را متوقف کند».

طبق گفته دو دیپلمات اروپایی که در مذاکرات با دولت ترامپ درباره نحوه وضع مجدد تحریم های ضد ایران حضور داشتند، بسیاری از متحدان آمریکا بر این باور هستند که این زبان نشانه ای برای تغییر رژیم است.تحریم هایی که روز دوشنبه اجرایی خواهد شد تجارت ایران را در حوزه خودرو و فلزات از جمله طلا پوشش می دهند. آمریکا همچنین واردات کالاهای ایرانی از جمله فرش و پسته را ممنوع و مجوزهای اعطا شده به ایران را برای خرید هواپیمای آمریکایی و اروپایی باطل می کند.

مرحله دوم و مهمتر تحریم ها علیه ایران در حوزه نفت و بانک مرکزی ایران خواهد بود که در تاریخ چهارم نوامبر اجرایی خواهد شد.کشورهای اروپایی اعلام کردند به توافق هسته ای ایران پایبند هستند و آنرا مطمئن ترین راه برای حفاظت از امنیت ملی شان می بینند.

یکی از دیپلمات های اروپایی با اشاره به نگرانی ها نسبت به قصد آمریکا برای تغییر حکومت به عنوان هدف نهایی تحریم ها گفت «مشکل اینجا است که پس از این موضوعات چه اتفاقی می افتد؟» هر دو دیپلمات اروپایی به دلیل اینکه مجوز صحبت با رسانه ها را نداشتند، خواستند تا نامشان فاش نشود.

به گفته یکی از دیپلمات های اروپایی، اگر تحریم های دوباره وضع شده باعث فروپاشی حکومت در ايران شود، ایران احتمالا وارد یک جنگ داخلی مانند آنچه در سوریه رخ داد، خواهد شد.در همین حال حامیان توافق هسته ای ایران از مدت ها قبل گفته اند خروج آمریکا از این توافق، متحدان اروپایی را که با آمریکا در این مذاکرات شریک بودند، بیگانه خواهد کرد.

دیپلمات دیگر اروپایی نیز گفت: «ما قویا به تضمین پابرجا ماندن توافق متعهد باقی می مانیم و به ایستادگی بر تعهداتمان ادامه می دهیم. اگر ما نتوانیم به این موارد عمل کنیم، این خطر بوجود می آید که ایران برای پایبند نماندن به محدودیت هایش تصمیم بگیرد».
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *