سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

تشریح جزئیات ترور نافرجام نیکلاس مادورو

يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب: 632003
وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا در مصاحبه‌ای به تشریح جزئیات بیشتری از ترور نافرجام رئیس جمهوری این کشور پرداخت.
تشریح جزئیات ترور نافرجام نیکلاس مادورو
به گزارش جهان نيوز،  «خورخه رودریگز» (Jorge Rodriguez) وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا دقایقی پیش در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: طراحان ترور نافرجام علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا ۶ ماه برای این عملیات برنامه ریزی کرده بودند.

وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا در این باره گفت: واکنش زودهنگام نیرو‌های امنیتی ونزوئلا نه تنها امکان خروج مادورو از این حادثه را مهیا ساخت، بلکه تعدادی از مسببین آن در صحنه جُرم بازداشت شدند.

وی در ادامه افزود: مسببین این عملیات اکنون در حال ارائه جزئیات این توطئه هستند. نیرو‌های امنیتی هر سه پهپاد متجاوز را با شلیک مستقیم سرنگون کردند.

گفتنی است حین سخنرانی مادورو، ۲ پهپاد مجهز به مواد منفجره وارد صحنه شدند. اگرچه رئیس جمهوری ونزوئلا از این حادثه جان سالم به دربرد، ۷ نفر از نیرو‌های گارد ملی دچار جراحت شده‌اند.

جنبش سربازان فلانل در سال میلادی ۲۰۱۴ تشکیل شد. اعضای این گروه به «اسکار پرز» از مقامات اجرایی سابق ونزوئلا وابسته هستند که در جریان حمله‌ای که در سال ۲۰۱۷ به ساختمان‌های دولتی ونزوئلا شد، هدایت یک بالگرد را برعهده داشت.

گفتنی است ونزوئلا از آوریل سال میلادی گذشته درگیر جنگی اقتصادی است که به تحریک اپوزیسیون غرب گرا علیه کاراکاس اعمال می‌شود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *