سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

برنامه ۱۰۰ روزه، بازتاب‌دهنده تخیلات فانتزی اردوغان

يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 631980
«محرم اینجه» از حزب جمهوریت خلق ترکیه اعلام کرد:‌ای اردوغان! باید به کسانی پیشنهاد بدهی که دلارهایشان را به لیر تبدیل کنند که در این ۱۶ سال از سوی سیاست‌های اقتصادی دولت تو تغذیه شده و رشد کرده‌اند.
برنامه ۱۰۰ روزه، بازتاب‌دهنده تخیلات فانتزی اردوغان
به گزارش جهان نيوز، «محرم اینجه» نامزد حزب جمهوریت خلق ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ ژوئن با انتقاد از با انتقاد از برنامه ۱۰۰ روزه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در حساب توییتر خود نوشت: در درون این برنامه ۱۰۰ روزه هر چه بنویسد مهم نیست. یک طرح اجرایی بدون مجرای نظارتی نمی‌تواند برای ترکیه امیدبخش باشد. چیز‌هایی که در این برنامه اعلام شده، بازتاب‌دهنده تخیلات فانتزی اردوغان است که از حقیقت فاصله زیادی دارد.

اینجه در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ترکیه با یک بحران اقتصادی بزرگ روبه‌رو است که دلایل و راه‌حل‌های آن مشخص است. راه‌حل آن، از میان برداشتن دلایل واقعی این بحران است. با این حال اردوغان به ما پیشنهاد می‌کند که دلار‌هایی را که تصور می‌کند ما در زیر بالش‌های خود نگه داشتیم را به لیر تبدیل کنیم. این پیشنهاد نشان می‌دهد که دولت از وضعیت مردم خود تا چه اندازه بی‌خبر است.

وی ادامه داد: اکثریت مردم این کشور یا دارای درآمد کم و یا دارای حقوق ثابت هستند. بخش مهمی از این جمعیت برای ادامه زندگی به حمایت‌های صورت گرفته محتاج هستند. خریداری و نگه داشتن دلار توسط این افراد معجزه است. آن دسته از شهروندانی هم که پس‌اندازی برای خود اندوخته‌اند از ترس تورم در کشور، طلا خریده‌اند.

اینجه در پایان خاطرنشان کرد:‌ای اردوغان! باید به کسانی پیشنهاد بدهی دلارهایشان را به لیر تبدیل کنند که در این ۱۶ سال از سوی سیاست‌های اقتصادی دولت تو تغذیه شده و رشد کرده‌اند. ولی متأسفانه آنان خیلی وقت است که این کشور را ترک کرده‌اند. اگر از مشاورانت لیست آن‌ها را بگیری خواهی دید که همه از دوستان و نزدیکان خودت هستند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *