سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۵

لاریجانی: کنکور، کارآفرینی را به صفر می‌رساند

يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب: 631979
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حذف کنکور دانشگاه‌ها، گفت:​ پذیرش دانشجو باید بر عهده دانشگاه‌ها باشد و با برگزاری کنکور، کارآمدی کاهش می‌یابد.
لاریجانی: کنکور، کارآفرینی را به صفر می‌رساند
به گزارش جهان نيوز، علی لاریجانی بعدازظهر امروز با حضور در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ضمن استماع دغدغه‌های اعضای این کمیسیون، ​ نظرات خود را نیز در حوزه مسائل مربوط به بخش آموزش کشور ارائه کرد.

رئیس مجلس با تأکید بر لزوم حذف کنکور تصریح کرد: کنکور درحال رساندن کارآفرینی کشور به صفر است، چراکه مردم حتی از مقطع ابتدایی برای کنکور دغدغه دارند لذا بهتر است که پذیرش دانشجو برعهده دانشگاه‌ها باشد.

وی ذهنیت خلاق را معیار اصلی تحصیل در مقاطع تکمیلی خواند و گفت:​ با برگزاری کنکور کارآمدی کاهش می‌یابد، چرا ما باید به دنبال کنکور باشیم؟ اگر کمیسیون آموزش و تحقیقات این موضوع را به سرانجام برساند کمک بلندمدتی به کشور انجام داده است.

لاریجانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص درآمد پایدار دانشگاه‌ها افزود: دانشگاه‌های خارج از کشور یا موقوفات دارند و یا اصل اقتصاد آن‌ها بر درآمد‌های پژوهشی استوار است.

وی ادامه داد:​ دانشگاه‌های خارج از کشور با پول پژوهش اداره می‌شوند، اما متأسفانه در کشور‌های نفتی چنین نیست و این مشکلی است که کمیسیون آموزش می‌تواند خیلی روی آن تمرکز کند.

لاریجانی همچنین درخصوص آخرین وضعیت نتیجه تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان گفت: گزارش تحقیق و تفحص در این زمینه به قوه قضائیه رفته است و آنطور که ما پیگیری کردیم در دستور کارشان است و موضوع را دنبال می‌کنند.

منبع: صداوسیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تأسف دارد که شخصی در این سطح چنین اظهار نظر اشتباهی می کند. مشکل از کنکور نیست. مشکل از اقتصاد کشور و فرهنگ غلط در ذهن مردم است که همه باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشند. ...
Iran, Islamic Republic of
آقای لاریجانی کمی مردمی نگاه کن نه از جایگاه رییس مجلس. مردم شما نیستند که با سفارش شما کسی را قبول کنند. اگر پذیرش کنکور به عهده دانشگاهها باشد همان می شود که در مورد ارشد و دکترا رخ میدهد. کنکور با همه نقایص و ضعفهایش یک سیستم مقبول است. با کنکور خیلی از مردم پایین دست قبول شدند و بالا رفتند. شما میخواهید جلوی مردم عادی را بگیرید. مردم هشیار باشید ...
Iran, Islamic Republic of
در این اوضاع که همه چیز با پارتی بازیه اگه کنکور حذف بشه هر کی پول داشته باشه هم معدل دبیرستانش بالاتره و هم مشکلی در مصاحبه و... نخواهد داشت. فقط کنکور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حذف کنکور و واگذاری پذیرش به دانشگاه ها خیانت است.
در صورت حذف کنکور، رانت و سفارش جایگزین علم سالاری خواهد شد.
این طرح در راستای ورود آقازادگان، بدون دردسر به رشته های پر متقاضی است.
بهتر است هوشیار باشیم.