جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۶۳

چرا زنان لیدر ایجاد اغتشاش در تهران شده‌اند؟!

يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 631942
خیلی پیچیده نیست؛ زنان قدرت تحریک و تحریض بالایی برای شکل‌دهی به اعتراضات دارند. فریاد یک زن چندین برابر موثرتر از یک مرد است، از سویی برخورد با یک زن تاثربرانگیزتر است و در نهایت، آسیب‌دیدن یک زن حساسیت برانگیزتر.
چرا زنان لیدر ایجاد اغتشاش در تهران شده‌اند؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، محسن مهدیان: چهارراه ولی‌عصر 2 خانم میدان‌داری اعتراضات را بر عهده داشتند. دو نفره در پیاده‌رو خیابان ولی‌عصر ایستادند و شروع کردند به فریاد کشیدن: «مردم چرا ساکتید، چرا غیرت ندارید» و ... کم‌کم 10 تا 15 نفر دورشان جمع شدند و آغاز شعارها: «مرگ بر دیکتاتور» و...

آن سوتر در جریان اغتشاشات کرج 20 لیدر شناسایی و دستگیر شدند که اکثرا از زنان بودند. روزهای قبل نیز فیلمی در شبکه‌های اجتماعی از سخنرانی یک دختر بر بلندا و در تحریک مردم به اعتراض دست به دست شد. و این در حالی است که مهمترین جریان اعتراضی در چند ماه گذشته مربوط به چهارشنبه‌های سفید و برداشتن حجاب با رویکرد کاملا سیاسی است.

مرور این اخبار در جنس اعتراض شهرهای دیگر نیز قابل اعتناست. شعار «بی‌غیرت‌ها نشستند/  زن‌ها به ما پیوستند» هرچند نوعی توهین به زنان محسوب و احتمالا از سر نادانی سر داده می شود، اما حاکی از حضور پررنگ‌تر زنان در صحنه و اهمیت این حضور است.
 
اما شروع ماجرا..
هشتگ #زنان_برانداز همچنان داغ است و این درحالی است که این هشتگ همزمان با اجلاس منافقین و حضور مریم رجوی در پاریس با عنوان «زنان؛ نیروی تغییر» شکل گرفته است.
تیر خلاص این دست اخبار را هم باید در این جمله پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دید: «حکومت ایران از زنان می ترسد»
 
و اما نقش زنان...
خیلی پیچیده نیست؛ زنان قدرت تحریک و تحریض بالائی برای شکل‌دهی به اعتراضات دارند. فریاد یک زن چندین برابر موثرتر از یک مرد است، از سویی برخورد با یک زن تاثربرانگیزتر است و در نهایت آسیب‌دیدن یک زن حساسیت برانگیزتر.
 
و اما چرا زنان...
مشکل امروز جریان اجیر و شریر در شکل‌دهی به اعتراضات، عدم تحرک مردم است. جامعه نسبت به وضع موجود معترض است اما چون آن‌سوی اعتراض‌ها را سراب می‌بیند همراهی نمی‌کند. میانداری زنان کمک می‌کند احساسات و عواطف و غیرت جامعه تحریک شود.
 
چرا می گویئم جنسی...
همواره زنان در فعالیت‌های اعتراضی دوشادوش مردان در تاریخ بودند و در مواردی پیشرو. اما امروز زنی می تواند میاندار باشد که اول حجابش را سر چوب کند؛ نقشی که منافقین این‌بار برای زنان درنظر گرفته‌اند، تقلیل نقش زن به عنوان ابزار حرکت جنسی است. حال آنکه نمی دانند جنسی‌شدن اعتراضات  تنها قدرت برانگیختگی دارد، نه قدرت بیداری و رستاخیزی... و در شروع ناکام است.
 
چه باید کرد..
و در نهایت اینکه راه مواجهه با میاندارهای جنسی، اول شناسائی و برخورد امنیتی، و سر صحنه نیز پرهیز از برخوردهای سخت و تحریک‌کننده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م ج
Iran, Islamic Republic of
وقتی دولت کم کاری می کنه دشمن هم برای این مملکت برنا مه دارد به هرحیله ایی دست می زنه که موفق بشه بکو ری چشم دشمنان داخلی وخارجی این آرزو رابگور خواهند برد انشاالله مرگ بر منافق؟
Iran, Islamic Republic of
احمق هایی چون شما بدتر از دشمنان ویا شاید دست پرورده دشمن هستید . برای غارت این مملکت خواهان جنگ و درگیری هستید و جز نابودی کار دیگر ندارید
Iran, Islamic Republic of
آخر ما چه کرده ایم ! بفرمائید بررسی کنید دزدان بیت المال چه کسانی هستند ، آقازاده ها از کدام طیف هستند؟ از دار و دسته ای که شما پای بیرق آنها سینه می زنید ، ما چه غارتی کرده ایم چه سود مادی داریم برو و زندگی مردانی را که ما به آنها افتخار می کنیم بررسی کن، رهبر معظم را، خانواده اش را، حاج قاسم را و... تمام کسانی که جان در را ه این انقلاب در طبق اخلاص گذاشته اند .آنها چه سود مادی دارند، آخر بی انصاف ها قدری وجدان داشته باشید، دزدها را خودتان سرکار آوردید ، چرا به کسانی که با آنها مبارزه می کنند ، فحش می دهید؟
Iran, Islamic Republic of
خدا از شما نگذرد که یه عده بیسواد و منفعت طلب را بر سر کار اوردید و هر چه گفتین فحشمان دادین. به والله از هر چه قسر در برین از نفرین ملت مظلوم در نمیرین.
Iran, Islamic Republic of
ما خواهان جنگ نیستیم. ما در مقابل متجاوز سر تعظیم فرود نمی اوریم تا مال و زنانمان را صاحب شوند که ما چند روزی بیشتر زنده بمانیم و زیر ذلت زندگی کنیم. این است فرق ما با شما. شما فقط به زنده بودن فکر می کنید ولی ما به حقارت هم فکر می کنیم. ما اگر فکر جنگ بودیم با متجاوزانی چون آمریکا همسو می شدیم و کشورهای ضعیف دوروبرمان را تصرف می کردیم.
Turkmenistan
عزیزم ! اگر واقعا دنبال حقیقت هستی پس بدان هیچ کس در ایران به دنبال جنگ و درگیری و غارت مملکت نیست الا 4 گروه : اول آمریکا اسرائیل انگلیس و شرکایش از جمله وهابیت سعودی . دوم منافقین کور دل لانه کرده در آلبانی .سوم نفوذی های پول گرفته از دو گروه قبلی . چهارم مزدوران و نوکران بی جیره و مواجب که فقط این گروه را میتوان ابله و احمق نامید که در تظاهرات بی فایده شرکت میکنند .
Turkmenistan
از نویسنده این گزارش عالی و سایت با بصیرت جهان نیوز بابت این گزارش روشنگرانه و تیزبینانه بسیار تشکر و قدردانی می گردد .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر استکبار و افرادی که جامعه را به التهاب کشیده اند . دشمنان این آرامش و رفاه و امنیت موجود در جامعه را نمی توانند ببینند . خدایا این انقلاب را حفظ بفرما
Iran, Islamic Republic of
حضرت امام ره مردم را بواسطه حقیقت ، اسلام و ظلم های پهلوی به خیابان میکشید اما این جماعت ذره ای حقیقت در حرفهایشان نیست و میخواهند مردم را بواسطه دروغ ها و تحریک های فکری مصنوعی و ایجاد التهابات ساختگی و حتی تحریک جنسیتی به خیابان بیاورند.
خیالم راحت است. هر چیزی که بنیاد و اساسش بر دروغ و فتنه باشد هرگز پایدار نخواهد بود. همانطور که چندین دوره اغتشاشات بوده و پایان گرفته. این بار نیز با روسیاهی گردانندگان آن پایان خواهد گرفت.
Iran, Islamic Republic of
بابا جواب خیلی سادهتر از این تحلیلهاست. چون بیکارن و شوهراشون صبح تا شب سرکارند و لذا دنبال هیجان هستند
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
...را از یاد نبریم همچنین زن لوط و زن نوح و زن ابولهب
Iran, Islamic Republic of
فقط کافیه یکبار بیاد و ببینید چه زنهایی و با چه پوشش و آرایشی توی کرج دنبال آشوب هستن . از همون زنهایی که با اون وضع پوشش و آرایش چه زندگی هایی رو که خراب نکردن و حالا دنبال آشوب کشیدن کشور هستن
Iran, Islamic Republic of
سوال من اینکه اگر اعتراض دارن چرا شیشه مغازه های مردم رو میشکونن. بخدا اینهایی که من توی کرج دیدم هیچکدوم درد معاش ندارن و فقط دنبال بی بند و باری هستن
Iran, Islamic Republic of
کسیکه به وضع اقتصادی اعتراض داره به مدیران دولت یه چیزی میگه نه اینکه به نظام و رهبری و شهدا و دین فحاشی بکنه و رضا شاه رضا شاه بگه . معلومه که پشت این بازیها کی هستن
Iran, Islamic Republic of
چون ...
Iran, Islamic Republic of
ان آقا این چون بقیه اش نقطه چه مفهومی داشت که منفی دادی ؟
یارانا نیک بین
Iran, Islamic Republic of
بخشی از پروتکل دهگانه صهیونیستها (البته نقل به مضمون): بروید و در میان زنانشان میل به فساد ایجاد کنید، زنان ابزار برنده ای هستند، برنده تر از هر شمشیری، شمشیرها را علیه مردانشان بکار گیرید تا (ما به عنوان قوم برتر) پیروز شویم.
Iran, Islamic Republic of
همین مثلاً تحلیل جهان نیوز جز خدمت به شیطان چیز دیگه ایه؟
سید
Iran, Islamic Republic of
اوضاع مملکت رو درست کنید و به فساد و بی عدالتی پایان بدید.
...
Iran, Islamic Republic of
اینم از مردونگی ضد انقلابه که پشت زنان قایم بشن اونم چه زنانی@!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اغلب زنها احساساتی هستند و تحلیل درستی از مسائل ندارند و خیلی زود آلت دست می شوند و از طرفی نیاز شدید به دیده شدن دارند این هم عامل دیگریست که موجب قربانی شدن این قشر می شود.
Iran, Islamic Republic of
چه نکات جالبی فرمودید
United States
... میفهمید بیکاری ،عدم امنیت کاری ، فقر ، فساد ، دزدی ، تبیعض نژادی ، عدالت ، ازادی شخصی و حقوق شهروندی چی هست ؟ ...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
بله ولی نقش شیطان رجیم در همه حرکت ها را هم می فهمیم
لعنت برشیطان
مرگ بر آمریکا که همه این بدبختیها زیر سر آمریکاست
Iran, Islamic Republic of
قرار نیست بدبختی هایی را که ذکر کردی با نظام حاکم و اسلام و... تسویه کنیم!
مثلا فکر میکنی به فرض محال نظام حکومتی عوض بشود چه اتفاقی میافتد؟
تازه اول جنگ گرگ هاست که هر گروه و حزب که مثلا دخیل بوده اند ادعای مالکیت نسبت به حکومت کنند!
منافقان که اظهر من الشمس که چه جنایتکارانی هستند!
ربع پهلوی که احتمالا سیره اجدادش را در چپاول ادامه خواهد داد!
بقیه هم که اپوزیسیون باشند آلت دست امپریالیسم و غربی ها!
این وسط مردم هستند که تاوان ندانم کاری یک عده سیاستمدار رانت خوار دو تابعیتی را پس میدهند.
براندازی انقلاب مطمئنا فقط در ذهن لیبرالهای وطن فروش اتفاق می افتد نه در عرصه عمل
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به حضور زنان دارد؟؟
Iran, Islamic Republic of
نه فقط شما میفهمید. ما هم اعتراض داریم. به دولت بی کفایت. به کسی که باید بهش اعتراض کنیم. بیشتر شبیه یه جوک هست وقتی برای توجیه اعتراضی که شعارش رضاشاه است صحبت از عدالت و آزادی شخصی و حقوق شهروندی بکنید. حاجی پیاده شو باهم بریم.
علی
Canada
مردان از مردانگی افتاده اند و دیگر جرات ندارند. خانمها ماشالله سرتاپا انگیزه و قدرت هستند.... هزار ماشالله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این انگیزه و قدرت نیست این سوء استفاده و مزدوری بی جیره و مواجب و خودفروختگی عده ای شکم سیر هرزه است
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
حضرت امام خمینی رحمت الله فرمودند:
صلاح و فساد مملکت به صلاح و فساد زنانش وابسته است!!!
ای کاش زنان ما می دانستند که چه ارزشی دارند....
آنها سمبل زنان این مملکت نیستند بلکه اسیر نفس اژدهایی خودشان اند
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
در نفس اعتراض به اوضاع معیشتی مردم و وجود مسائل و مشکلات اقتصادی هیچ شکی نیست!!! اما این را هم با تأمل نگاه کنیم که چرا پشت این حوادث منافقین و سلطنت طلب ها و مفسدین قرار دارند؟ چرا اینقدر تلاش می کنند تا اوضاع در ایران به هم بخوره؟؟ هدفشون چیه؟؟ این را هم بدونیم که اگر خدای نکرده امنیت کشور مخدوش بشه همین جنایتکارانی که 17000 ایرانی به انحاء مختلف به شهادت رسوندند برای رسیدن به منافعشون هر جنایتی را مرتکب می شوند؟؟ بخدا اینها به دنبال ایجاد اوضاع مشابه عراق و سوریه در ایران هستند؟؟؟ البته کور خوندند؟؟
اعتراض اگر مسالمت آمیز باشه قطعاً نتیجه خواهد داد.
علی
Iran, Islamic Republic of
بالاخره چند هر جایی باید جلو دارشان باشد که بقیه در پشت سرشان قرار گیرند عده ای از مردان اگر غیرت داشتند که دنبال اینها قرار نمی گرفتند ...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه!
شعار به اصطلاح معترضین «مرگ بر دیکتاوره»!!! اول از همه دیکتاتوری که اینها می گند کیه؟ اگر دیکتاور منظورشون صدام و امثال صدام هست ما هم میگیم. اما انگار اینها حرفشون به کسی دیگه است. ... خیلی احمق و نفهم هستند!!! بگو چرا ؟؟ چون دولت 18 وزارتخانه و 7 نهاد وابسته و 7 نهاد مستقل داره!! به تعبیری تمام موضوعات و امورات مربوط به حیات و ممات مردم به دولت بستگی داره!! لذا اگر باید شعار داده بشه باید به مجموعه ای ناکارآمد شعار داده بشه!! لذا این شعار که علیه نظام و رأس نظام روا داشته میشه کار منافقین و ضدانقلاب و جیره خور عربستان و اسرائیل هست.
Canada
دیکتاتور کسی است که زور می‌گوید و قلدری میکند و فقط نظر خودش مهم است و با قدرتی که دارد نظرش را به دیگران تحمیل می‌کند.
Iran, Islamic Republic of
خیر این نیست. کاملا غلط افاضه فرمودید. دیکتاتور، کسی که به نظر خودش عمل میکند نیست. همه باید به برداشت عقلی خود عمل کنند. دیکتاتور، کسیست که حق را پایمال میکند. چه همه موافق او باشند، چه نباشند. پامال کننده حق، میشه زورگوی دیکتاتور. اما اصرارکننده بر حق اسلام و مردم، میشه مؤمن. ملاک درستی و نادرستی، اصلا موافقت نظرات نیست.
با این وضعیت، دیکتاتور، کسانی هستندکه در دولت، که اجازه دادند ارز با ارزش کشور، هوتوتو شود. چون حقملت را با قدرتشان پامال کردند. مرگ. بر دیکتاتور، به بانک نرکزی دولت بنفش و حامی اش، خاتمی فتنه گر کمانه میکند.
2020
Iran, Islamic Republic of
... مثلاً میگوید به آمریکا خوشبین نیستم و نظرش را به دولت تحمیل می کند و دولت هیچ مذاکره ای با آمریکا ندارد و چیزی به نام برجام کلاً توهم است.
یا مثلاً میگوید کالای قاچاق را جلوی چشم همه آتش بزنید و هر چه کالای قاچاق کشف میشود در چهارراه ولیعصر جلوی چشم همه آتش میزنند.
یا هیچ روزنامه ای جرأت بزک کردن آمریکا را ندارد و فقط کیهان و جوان در کشور چاپ میشود.
یا ...
Iran, Islamic Republic of
مثل رضا خان پالانی. ترامپ احمق و صهیونیستها.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر منافقین و ضد انقلاب
منافقین هیچ غلطی نمی توانن بکنن
Iran, Islamic Republic of
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
سئوال من این هست که چرا شعارها علیه مقامات عالی نظام و ارزشهای اسلامی و انقلابی سرداده میشه؟؟
چرا اقدامات تخریبی علیه نهادهای امنیتی و انتظامی و مذهبی مثل مساجد و حوزه های علمیه انجام میشه؟؟؟
نادانیه که فکر کنیم این اغتشاشات با این تحرکات فقط و فقط اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی باشه!!! مگر مساجد تصمیم گیر اقدامات اقتصادی دولت ها هستند؟ مگر مراکز امنیتی و انتظامی مشکلات ارز وسکه را به وجود آوردند. منافقین و سلطنت طلبان و مفسدین داخلی به دنبال تضعیف نظام هستند. مثل همین معاون وزیر امورخارجه دولت خاتمی که گفته آمریکاباد شوک نظامی هم وارد کنه!!!
Iran, Islamic Republic of
اگرمسئولین حکومتی به فکر خواسته های معیشتی مردم باشند اعتراض اندک زنان کارساز نیست
دلواپس:پاسخ18:20. 5/14
Iran, Islamic Republic of
بله متاسفانه بی کفایتی عمدی یا سهوی مسئوولین باعث جری شدن وسوء استفاده اینهاشده...مامنتظر برخورد قاطع بامفسدانیم
Iran, Islamic Republic of
...
2020
Iran, Islamic Republic of
حکومت یا دولت؟
حسن
United States
...
Iran, Islamic Republic of
نمی دانند جنسی‌شدن اعتراضات تنها قدرت برانگیختگی دارد، نه قدرت بیداری و رستاخیزی... و در شروع ناکام است.
Canada
اعتراض به وضع معیشتی و فساد آقاها و آقازاده به جنسیت ربطی ندارد و هم زنان و هم مردان مخالفند.
Iran, Islamic Republic of
این زنان؟!!!!!!!!! اینا که وضعشون معلومه عزیز. وضع ظاهر خبر میدهد از سر درون. ...
Iran, Islamic Republic of
جنگ روانیه. صبر و توکل و هوشیاری.
Iran, Islamic Republic of
...
Germany
چون بیشترین ظلم به زنان شده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Turkmenistan
...
مندلی
Iran, Islamic Republic of
چون مرداشان تمام شدند
Turkmenistan
زنان در هیچ نظام سیاسی دنیا به اندازه نظام جمهوری اسلامی ایران محترم نیستند و عزت ندیده اند . نگاه غربی ها به زنان را در سایتهای مستهجن و تهوع آور غربی ها که حتی حال خودشان را هم به هم میزند اما راضی نیستند بساط آن را جمع کنند هویدا و آشکار و اظهر من الشمس است . آیا در مقابل صدها و هزاران سایت غربی حتی یک سایت در ایران وجود دارد که چنین رویکردی داشته باشد ؟! اقبال زنان و دختران در کشور عزی%
Turkmenistan
...عزیزمان به درس و تحصیل و هنر و صنعت و ورزش و آمار دانشجویان دختر اساتید خانم مدیران زن و ورزشکاران ووو همه و همه نشان از رشد و بالندگی زنان در سایه تفکرات مترقی اسلام پس از انقلاب در ایران دارد که حتی حس حسادت غرب را نیز برانگیخته است . فقط می ماند داستان حجاب که والا اگر برخی از زنان و دختران تهرانی را در خیابان شانزه لیزه پاریس هم پلیس ببیند به چندین جرم و ماده قانونی دستگیر میکند !! آخه زندگی کردم و دیدم که میگم بابا !! توی پوشش هم زنان ایرانی آزادترین زنان دنیا هستند !!
Turkmenistan
زنان در هیچ نظام سیاسی دنیا به اندازه نظام جمهوری اسلامی ایران محترم نیستند و عزت ندیده اند . نگاه غربی ها به زنان را در سایتهای مستهجن و تهوع آور غربی ها که حتی حال خودشان را هم به هم میزند اما راضی نیستند بساط آن را جمع کنند هویدا و آشکار و اظهر من الشمس است . آیا در مقابل صدها و هزاران سایت غربی حتی یک سایت در ایران وجود دارد که چنین رویکردی داشته باشد ؟! اقبال زنان و دختران در کشور عزی%
محمد
Iran, Islamic Republic of
چرا ؟؟
خب معلومه . وقتی آدمایی که غربزده میشند ، بی ناموس و بی غیرت هم میشند و برای خواسته های خود ، ناموسشونو می فرستند برای اعتراض شیطانی
Iran, Islamic Republic of
مگر در جنگ احد ابوسفیان ازنان برای تحریک لشکر استفاده نمی کرد اشعار های جنسی هند همسر ابوسفیان در تاریخ ثبت شده . برای لشکری که فقط و فقط برای دنیای مادی می جگند نمی توان محرکی دیگری پیدا کرد ...!!!
Iran, Islamic Republic of
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام
آفرین به این گزارش خوب و کامل