جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مداخله عربستان در امور داخلی لبنان!

يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 631861
دولت عربستان سعودی به دنبال سرپوش گذاشتن بر رسوایی افشای نامه های عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در پایگاه های اجتماعی، رسما این اخبار را تکذیب کرد و آن را در راستای خدشه دار کردن چهره این کشور دانست.
مداخله عربستان در امور داخلی لبنان!
به گزارش جهان نيوز،بر اساس اعلام پایگاه "وطن سرب "، "ولید بخاری" کاردار سفارت عربستان در بیروت گفت : با انتشار نامه نگاری های دروغین وزارت امور خارجه، حملات منظمی بر ضد عربستان در بیروت در حال انجام است.

بخاری در یک پست در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت : نامه نگاری های دروغینی که در توییتر انتشار یافته و به  دروغ به وزارت خارجه عربستان نسبت داده شده ؛بخشی از حملات غیراخلاقی برای دست یافتن بر برخی منافع  سیاسی است.
کاردار سفارت عربستان در لبنان تهدید کرد  عوامل این حمله را تحت پیگرد قرار می دهد.وی گفت: سفارت با حق قانونی خود دروغپردازان را  به دادگاه لبنان خواهد کشاند.

برخی فعالان نوشتند، نامه نگاری های وزارت امور خارجه  از حمایت از جریان المستقبل به ریاست سعد الحریری و حزب مسیحی  "القوات اللبنانیه "به ریاست سمیر جعجع در انتخابات پارلمانی خبر می دهد که قرار است 6 می برگزار شود.

در این نامه نگاری ها که کاربران آن را به وزارت خارجه عربستان نسبت می دهند آمده است وزارت خارجه (عربستان) دستور حمایت لازم از لیست‌های جریان المستقبل و حزب «القوات‌اللبنانیه» را در انتخابات پارلمانی لبنان می‌دهد تا در اولین فرصت در راستای ارائه پیشنهادی به پارلمان جدید لبنان برای مشروع کردن حضور آوارگان سوری بر اراضی لبنانی و تضعیف نفوذ حزب الله به ویژه در منطقه البقاع ( شرق لبنان )  و حمایت از انتخاب جعجع به عنوان رئیس جمهوری آتی لبنان کار شود.
 
منبع:العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *