پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۱۸
صفایی فراهانی، فعال اصلاح‌طلب و محکوم فتنه ۸۸:

باید روحیه امید به جامعه دمیده شود، مثلا زندانیان سال ۸۸ و محصوران آزاد شوند/ مشی اصلاح‌طلبی تسلیم‌ در برابر قانون و رأی اکثریت است

يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 631740
در زمان دولت خاتمی، هر ۹ روز یک بحران برای دولت درست می‌کردند. الان هم هر روز یک بحران برای دولت روحانی درست می‌کنند. آن دوره فقط مشکل‌شان مسائل سیاسی بود، اما امروز هم سیاسی است و هم اقتصادی.
باید روحیه امید به جامعه دمیده شود، مثلا زندانیان سال ۸۸ و محصوران آزاد شوند/ مشی اصلاح‌طلبی تسلیم‌ در برابر قانون و رأی اکثریت است
گروه سیاسی جهان نيوز: محسن صفایی فراهانی، از فعالان اصلاح طلب و از مدیران دوره اصلاحات که سابقه  محکومیت در ماجرای فتنه سنگین 88 را هم در پرونده خود دارد، در گفتگو با ایرنا به نسخه نویسی عجیب برای مشکلات کشور پرداخته و آزادی آشوب گران را دمیدن روح امید نامیده و گفته است: «باید روحیه امید به جامعه دمیده شود. اگر زندانیان رویدادهای سیاسی مثل حوادث سال 88 و محصوران آزاد شوند، رویکردی مثبت تلقی می‌شود!»

وی در بخش دیگری از گفتگو بدون توجه به هشت ماه آشوب و فتنه در کشور با میان داری اصلاح طلبان که با اسم رمز تقلب آغاز شد، بیان داشته است: «مشی اصلاح‌طلبی تسلیم‌شدن در برابر قانون و رأی اکثریت است!»

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهمی از این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*‌مشکلاتی که امروز در کشور می‌بینیم ناشی از عملکرد پنج سال اخیر نیست. این مشکلات به‌ دلیل اقدامات پیوسته و طولانی است که امروز آثار خود را نشان داده.

*مشکلات کشور ناشی از ناتوانی مدیران و سیاست‌های غلط است. بیش از 70 درصد مشکلات مربوط به این بخش بوده و حداکثر 30 درصد به تحریم‌ها بازمی‌گشت.

‌*باید روحیه امید به جامعه دمیده شود. اگر زندانیان رویدادهای سیاسی مثل حوادث سال 88 و محصوران آزاد شوند، رویکردی مثبت تلقی می‌شود. با این اتفاق، این پیام به جامعه منتقل می‌شود که مسیر در حال اصلاح است و در این صورت جامعه امید پیدا می‌کند. در این شرایط، مردم و حکومت به ‌هم نزدیک‌تر می‌شوند. 

*‌امروز بسیاری از منتقدان آقای روحانی می‌پرسند چرا روحانی به قول‌هایی که داده عمل نمی‌کند؟ باید پرسید آیا آقای روحانی اختیارات لازم برای عمل به وعده‌هایش را دارد و عمل نمی‌کند یا آن اختیارات را ندارد؟ مذاکرات او در مورد محصوران با یکی از نمایندگان تهران در مجلس حاکی از فقدان برخی اختیارات است.

*‌مردم کشور از شعور سیاسی بالایی برخوردار هستند. عملکرد آنها در سال‌های 88، 92، 94 و 96 مؤید این موضوع است. اگر به خواست و نظر آنها توجه شود، پاسخ آنها خشونت و براندازی نیست.

*وقتی گفته می‌شود فرصت‌های اقتصادی در کشور محدود به گروه خاصی است، در صورت رفع تبعیض مطمئنا این فرصت‌ها توزیع می‌شود و آن گروه محدود ناراضی خواهند بود و دست به هر تلاشی برای توقف اصلاح ساختار می‌زنند! 

*‌بعضی از قوانین موجود باید اصلاح و شفاف شوند؛ مثل قانون انتخابات، قانون احزاب و حقوق شهروندی و... . حتما نیاز است که اختیارات رئیس‌جمهوری تقنین شود تا مشخص شود به‌عنوان نفر دوم کشور چطور می‌تواند اجرای قانون اساسی را پیگیری کند.

*‌برخی از کسانی که امروز به ‌قدرت و ثروت دسترسی دارند، مخالف شدید هر نوع قانون‌گرایی هستند. با هر نوع قانون‌گرایی مقابله می‌کنند. کمااینکه در زمان دولت خاتمی، هر 9 روز یک بحران برای دولت درست می‌کردند. الان هم هر روز یک بحران برای دولت روحانی درست می‌کنند.آن دوره فقط مشکل‌شان مسائل سیاسی بود، اما امروز هم سیاسی است و هم اقتصادی؛ یعنی کسانی که از آن ثروت‌های بادآورده چه در اصلاح اصل 44 قانون اساسی و چه در درآمدهای نفتی سال‌های 84 تا 92 منابع هنگفتی به‌دست آوردند، از اینکه نظم حداقلی در جامعه به‌ وجود آید، نگران هستند. پس با آن مقابله می‌کنند. ولی با تمام این تفاسیر باثبات‌ترین دوره اقتصادی اجتماعی کشور سال‌های 76 تا 84 بود. 

*‌مشی اصلاح‌طلبی تسلیم‌شدن در برابر قانون و رأی اکثریت است. اگر دولتي مبتنی بر قانون و مشارکت مردم باشد، خاطرجمع باشید که هم تولید ناخالص ملی کشور بالا می‌رود، هم درآمد ملی و هم ثروت ملی افزایش پیدا می‌کند و هم بهره‌وری اصلاح می‌شود.

*پس بحث این نیست که به آمریکایی‌ها بگوییم مخلصیم. خیر این نیست! اما می‌توانیم با بخش عاقل آنها تعامل داشته باشیم. می‌توانیم با آنها بر سر میز مذاکره قدرت و توانایی ملی را نشان دهیم. نمونه آن مذاکرات برجام بود. یک تیم توانا با پتانسیل لازم، توانست مذاکرات سنگین را به نتیجه برساند. مطمئنا در این شرایط هیچ‌کس با سیاست‌های تجاوزکارانه و غیرمنطقی دولتمردان کنونی آمریکا موافق نیست. 

*‌اگر چین امروز اقتصاد دوم دنیا نشده بود، آیا توان مقابله با تهدیدهای ترامپ را داشت؟ ولی با تمام این توان هم راه مقابله را انتخاب نمی‌کند! آقای روحانی در کتاب خاطرات خود خاطره‌ای را درباره زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، تعریف می‌کند. ایشان در این بخش از خاطرات می‌گوید وقتی با سفیر چین در زمان مذاکرات هسته‌ای صحبت کردم، گفت خیلی روی ما و روسیه حساب باز نکنید. پتانسیلی را که کشورهای اروپایی در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی دارند ما نداریم!

*‌وقتی به اماکن دیپلماتیک عربستان در تهران و مشهد حمله شد، عربستان در منطقه به پایین‌ترین سطح توانایی خود به‌ لحاظ سیاسی رسیده بود. این اقدام نردبانی شد که آنها با فرصت‌طلبی از آن بالا رفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عارف
Iran, Islamic Republic of
گربه رو دیدید از هر طرف بندازیش با چار چنگول پائین میاد حکایت حال و روز این افساد طلب هاست .
احمد حق پرست راد
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه جناب آقای فراهانی فراموشکار:
میراث گرانبهای اصلاح طلبان به یک تکه کاغذ بی ارزش تبدیل شده؛ دوستان هنوز سر این قبر که دیگر مرده ای هم درون آن نیست، باز ندای مظلومیت سر می دهند.
مردم حوادث سال 88 هنوز یادشان نرفته، کمی منصف باشیم بد نیست. چرا شماها همیشهء خدا از عالم وآدم طلبکارید و خود را آخر عقل و فهم و درک می دانید و بقیه بی شناسنامه؛ بی هویت؛ بی نام و نشان؛ دلواپس؛ واپس گرا؛ مرتجع؛ جنگ طلب؛ کاسب تحریم؛ وقت نشناس؛ فاقد شایستگی؛ زبان انگلیسی ندان؛ نادپیلمات؛ نابلد؛ ناکارشناس؛
و خیلی چیزهای دیگر.
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان در سال 88 در مقابل آراء اکثریت ایستادند و اثبات کردند که معنای دموکراسی و رای مردم را نمی فهمند و دیکتاتور واقعی هستند.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب =سینه چاک دموکراسی به شرط چاقو= قبیله من فقط وفقط باید همیشه از توی صندوق دربیاد!
Iran, Islamic Republic of
میزان رای ملت است
Iran, Islamic Republic of
وقتی انگلیسیها مشغول اشغال و غارت هند بودن یه عده ای هم مشغول دعوا بر سر بازی شطرنج بودند و حالا هم جهان نیوز و جهان نیوز صفتان مشغول دعواهای حیدری و نعمتی در حالی که شیپور جنگ از طرف دشمنان نواخته شده
Germany
دشمن در پشت دروازه های کشور اردو زده و جهان نیوز و جهان نیوز صفتان مشغول به به دعواهای درونی
Iran, Islamic Republic of
دشمن سالهاست پشت دروازه های کشور نشسته به امید اینکه یه اصلاح طلبی براش در رو باز کنه
Iran, Islamic Republic of
و برادران توجیه گر همچنان مشغول توجیه همفکری خویش با دشمنان قسم خورده این آب و خاک برای نابودی دولت هستند
Iran, Islamic Republic of
فعلا که دولت شماست که اب به اسیبا دشمن میریزه ،با ناکارامدی +کهنسالی+ نجومی بگیری
Iran, Islamic Republic of
فعلا که شماها با دشمن همنوا شدین برای شکست دولت و اونوقت داری ادرس اشتباهی میدی
Iran, Islamic Republic of
نه داریم پیاده نظام دشمن را که با اسب تروا وارد حکومت شده اند را رسوا می کنیم .اون اسب (نفوذی اصلاح طلبان ) را با ید همون روز اول آتش می زدند!
Iran, Islamic Republic of
دشمن افسادطلبا و همپالگیهایشان هستند که بر ارکان اجرایی و برخی مسندهای مجلس نفوذ کرده و چون موریانه درحال خوردن پایه های این نظام مظلومند.
Iran, Islamic Republic of
دشمن هر غلطی بکند جرش میدهیم، ولی دلیل نمیشود واداده صفتان آزاد شوند تا بار دیگر کشور را به آستانه سوریه شدن ببرند. تکلیف دشمن پشت مرز مشخص است باید مراقب این واداده صفتان بود که از اب گل الود ماهی نگیرند. خوشحالی ملت با محاکمه و مجازات مسببان فتنه و پالس دهندگان به دشمن میسر میشود.
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدام از این حرفا نمیتونه همنوایی با دشمنان برای شکست دولت و برجامو توجیه کنه کمی هوشیار باش برادر
عارف
Iran, Islamic Republic of
منظور شما از دشمن دقیقا کیه؟...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا نظر جبهه انقلاب اسلامی کمک بدولت مستقر برای حل مشکلاته ، این شماها و نمایندگان شما بودند که موضوع برکناری روحانی رو مطرح و دنبال کردند
Iran, Islamic Republic of
هیچ حرفی نمیتونه توجیه بکنه همنوایی با آمریکا و رژیم صهیونیستی رو
Iran, Islamic Republic of
از جهان نیوز انتظار می رود برای مقابله با بیگانگان به نزدیک کردن فکرها و دلها همت کند،نه اینکه همچنان بر شکاف و نقار تکیه کند...!
Iran, Islamic Republic of
دوست ۱۴۵۲ مثلا جهان چیکار کنه ؟ بگه عوامل فتنه ۸۸ رو آزاد کنن تا شما نزدیک شید ؟ بگه با امریکا دوباره ببندیم ؟ بگه fatf رو اجرا کنیم ؟ بگه تو موشکامونم بتن بریزن ؟ نه تو بگو آخه چکار کنه و ما چیکار کنیم ؟ دوست من ، برادر من ، خواهر من ، نه جهان نیوز و نه ما با شما دعوا نداریم ولی آخه به چه زبونی بهتون بگیم مسیرتون اشتباهه و اگه بخوایم نظرات شما رو قبول کنیم به نابودی کشور و نظام ختم میشه؟ چرا به تجربه ها نگاه نمی کنید ؟ چرا ؟
Iran, Islamic Republic of
ادب و شخصیت مخاطبان اندک جهان نیوز در چنین کامنت هایی تجلی پیدا می کنه.
Iran, Islamic Republic of
ادب شما در سال ۸۸ در قبال رییس جمهور وقت و حتی چند بازیگر و خواننده غیر همسو بر همگان نمایان شده. ادعای ادب از شما اصلا قابل پذیرش نیست...
Iran, Islamic Republic of
البته خودتان هم یه نیمچه نگاهی به تعداد و محتوای کامنتهای اون یکی رسانه ها بندازین متوجه خواهید شد کدام مخاطب دارد و مخاطبان کدام مودب است.
Iran, Islamic Republic of
در عجبم چرا باید حرف این ادمهای ... ناشناخته و متاسفانه به طرز شگفت انگیزی متناقض گو باید در رسانه ها انعکاس داده شود. این بنده خدا یه ذره هم میدان پیدا کند خودش را معصوم یا خدا معرفی میکند.
عارف
Iran, Islamic Republic of
شما ها از ادب حرف نزنید که به جوک شباهت دارد.
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
...
با اینکه سالهای آخر احمدی نژاد قابل نقد هست اما باید پذیرفت که اگر اینهمه نجابتی که جناح مقابل در قبال شخص بی موالات و توهینگر به مخالفینش (رئیس جمهور امروز) از خود نشان داد را یک صدمش در زمان احمدی نژاد وجود داشت ایران میتوانست گلستان شود....
Iran, Islamic Republic of
هیچگاه با وجود برادرانی که اینچنین فکر میکنند مملکت گلستان نخواهد شد
United States
و صد درصد به ویرانی خواهد کشید
Iran, Islamic Republic of
ای مردم ایران! سال۷۸رو یادتون میاد؟ سال۸۸ رو چی؟ برای سال۹۸شدیدآ به خاتمی نیاز داریم!!!
Iran, Islamic Republic of
تقبل الله برادر که یادآوری فرمودید اجرکم محفوظ
Iran, Islamic Republic of
سوروس هم به او نیاز داردددددددددددددددددد! خیلی !!!!
Iran, Islamic Republic of
كمي هم شركتهاي كه در ان سهامدار عمده هستيد بفرماييد
Iran, Islamic Republic of
اشاره هاي به منطقه fze امارات بكنيد
Iran, Islamic Republic of
ميليار دها دلار در lc هاي مادر بنام خريد تجهيزات نيرو گاهي كجا رفت ؟بجيب شريك والوطني امارتي ها و شما.حالا هم داريد منحرف ميكنيد افكار را از كار هاي خودت
Iran, Islamic Republic of
بخاطر غارت ميليار دها دلار بيت المال شما و شركاتون بايد محاكمه شويد
Iran, Islamic Republic of
در امارت اگر بخواهي شركتي ثبت كني 51 درصدسهام حتما بايد به يك اماراتي تعلق بگيرد.و...
Iran, Islamic Republic of
با دهها ميليار د دلار ي...
Iran, Islamic Republic of
منظورت اختلاس سه هزار میلیاردیه برادر؟
Iran, Islamic Republic of
اره دقیقا
Iran, Islamic Republic of
همون سه هزار میلیارد تومن
محتشم
Iran, Islamic Republic of
نه بابا منظورش پنج مليون دلاريه كه دست اوس محموت و شاگردش بقائيه !
Iran, Islamic Republic of
...
علي
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان ! فقط به دنبال نوكري آمريكا هستند و بس ، دولتي ها بي عرضگي خودشان را در اداره صحيح مملكت به گردن ديگران مي اندازد كه براي آنها بحران درست ميكنند . در حقيقت اين بحران سازي ها توسط خود اصلاح طلبان است تا به مردم القاء كنند نجات در نوكري آمريكا است . خدا هدايتشان كند .
Germany
شماها که با دشمن همنوا شده اید برای شکست دولت نوکر چه کسی هستید؟
Iran, Islamic Republic of
😁😁 عزیزم همنوای دشمن شماها هستید که هسته ای رو به بهانه اعتمادسازی نابود کردید وحالا میخواهید ناموس این کشور را به بهانه محدودیت موشکی را قبول کردن ،در اختیار کدخداتون بزارین.
Germany
...
Germany
با دشمن صهیونیستی و آمریکای جهانخوار برای شکست دولت همنوا شدی و اوقت قیاس به نفس هم میکنی؟ تقبل الله برادر
Germany
این قوم در توجیه اعمال خود و گمراه کردن مردم استادن
Iran, Islamic Republic of
همنوایی با رژیم اشغالگر قدس و شیطان بزرگ برای برهم زدن برجام و شکست دولت با هیچ حربه ای قابل توجیه نیست دنبال بهانه نباش برادر
سرور
Iran, Islamic Republic of
دولت فعلی نیازی به دشمن ندارد.در یک حرف با صفایی فراهانی هم نظرم که 30 درصد مشکلات خارجی و 70 درصد ناشی از سو مدیریت است.
یعنی شما بفرما هرکسی که از دولت کوچکترین انتقادی کند همنوای امریکا و اسراییل است.پس یاد دولت زمان هاشمی رفسنجانی بخیر.برادر!
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن .
Iran, Islamic Republic of
بدبخترین مردمان کسانی هستند که حرف نتامیاهو براشون حجته.
Iran, Islamic Republic of
خیلی بدبختی که حرف نتانیاهو رو قبول داری
Iran, Islamic Republic of
بدبخت آنهایی هستن که در سال 88 با نتانیاهو و اوباما هم صدا شدند و در شیپور دروغ تقلب دمیدند.
Iran, Islamic Republic of
بازم توجیه کردی برادر یک کلام بگو حرف نتانیاهو برات حجته یا نه و اینقدر خودتو به درو دیفار نکوب
Iran, Islamic Republic of
واقعا کسانی که حرف نتانیاهو براشون حجته خسرالدنیا و الاخره هستند
رضا
Iran, Islamic Republic of
بدبختند برادر ، بدبخت ! اين جماعت هر جا كه به نفعش باشد نه تنها به نتانياهو بلكه به خود شيطان هم استناد ميكند !
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم ! شما ها که سربازان پرز هستید وخاک برسرتون که کی ازتون حمایت کرد!
Iran, Islamic Republic of
کیا همراه ترامپ دیوانه درخواست مذاکره رو میدن؟ مگه رئیس جمهور نگفت که اینکار دیوونگیه؟
Iran, Islamic Republic of
ما برعلیه خائنین به نظام که تعداد آنها در دولت کم نیست همنوا با قرآن و وناله های در چاه علی ابن ابیطالب علیه السلام همنوا شده ایم.
ومکرو ومکرالله والله خیر الماکرین.
خدا مکر افسادطلبای منافق دنیا پرست را به خودشان برگرداند.انشاالله.
Iran, Islamic Republic of
سوء مدیریت دولت باعث شکستش شده و به حرف مخالفان ربطی ندارد.
نجات ازنظرشما درنوکری روسیه است. پس شما هم نوکرید.نوکر نوکره فرقی نداره
Iran, Islamic Republic of
نوکری روسیه ؟؟؟
کافر همه را به کیش خود پندارد
شیلا
Iran, Islamic Republic of
روسیه همسایه ماست و متحد ما
اینئو بفهم نادان
Iran, Islamic Republic of
تا میگیم مرگ بر آمریکا؛ مرگ بر اسرائل؛ مرگ بر انگلیس؛؛ فیوزتون میپره و جواب میدین«همه بدن فقط شما خوبین»وقتی با دولتهایی که حداقل زاویه رو با سیاستهای ما دارن وارد معامله میشیم؛ نفستون میگیره؛ خوب معلومه سرباز نتانیاهو هستین دیگه.
Iran, Islamic Republic of
روسیه دوست و متحد استراتژیک ما در منطقه است و دشمن اصلی ما امریکا و اصلاح طلبان نوکر آن هستند.
داراب
Iran, Islamic Republic of
...مشکل اقتصادی را خود دولت ... درست کرد ؟!
Iran, Islamic Republic of
اینها گویا اصلا درایران زندگی نمی کنند خبر ازوضعیتی که باانتخاب روحانی برای مردم بوجود آوردن راکورن نمی بینن فقفقط اصرار برازادی سران فتنه دارند فکرمی کنند آنها آزاد شوند باز آن غلط رامی توانند بکنند زهی خیال باطل اگرشرف دارید ... ازشهدا خجالت بکشید به فکرمردم باشید که زیر بارگرانی وچرخهای زندگی دارند له می شوند هرچه مصیبت می کشیم ازاین افساد طلبان وطن فروش است
Iran, Islamic Republic of
روحیه امید وقتی به جامعه دمیده میشه که مردم محاکمه امثال میرحسین قانون شکن رو ببینن
Iran, Islamic Republic of
پس به مردم روحیه بدید چرا سالهاست این روحیه را از مردم دریغ فرموده اید برادر؟
Iran, Islamic Republic of
راست میگه یه محاکمه علنی برگزار کنین تا روحیه امید به جامعه دمیده بشه
فضولک
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در زمان دولت خاتمی، هر ۹ روز یک بحران برای دولت درست می‌کردند. الان هم هر روز یک بحران برای دولت روحانی درست می‌کنند. آن دوره فقط مشکل‌شان مسائل سیاسی بود، اما امروز هم سیاسی است و هم اقتصادی.............

🤣 طرف در توهم است یا فکر میکنه مردم یه عده هالو هستند که با این حرفها سرشون کلاه بره!
اقای محترم خود روحانی گفت برجام میارم اب خوردنتون هم حل میشه ،دو سال بعد رسما گفت فقط دیوانه ها با امریکا مذاکره میکنند ! حالا مشکل سیاسی رو کی به وجود اورده؟!
پایه پولی رو روحانی سه برابر کرده ودر مدت پنج سال هزینه های جاری دولت رو در حالیکه خودش میگه تورم تک رقمیه! سه برابر کرده ! نجومی به مدیران حقوق داده ! حالا کی مشکل اقتصادی درست کرده
بابا تو هم مثل من پات لب گوره وپنجاه رو رد کردی ،اخرتت رو ...............
Iran, Islamic Republic of
پايه واساس بر جام توافق برسر حفظ اقا زادها و ميليار دها دلار ها اين اقايون در امريكا و اروپا بود نه حل مشكل مردم .يعني دو گروه توافق كردند نه دو دولت و ترامپ امد ديد از اين توافق چيزي گيرش نمياد زد زير ش
معلم انقلابی
Iran, Islamic Republic of
شما اصلاح طلب ها پدر ملت را در آوردین چه می خواین از مردم ؟حاصل زحمات ما هسته ای بود بر باد فنا دادید جای آن راهم بتن ریختین دلار 3000 تومانی را به11000تومان رساندین سفره ملت را بستین به نام مقام ولایت مایه گذاشتین >>شما منافقین مرصادین ولی بدون سلاح جنگی وخون دل رهبری ومردم می کنین... مرفهین بی درد
Iran, Islamic Republic of
كدوم بتن ؟! كدوم بدبختى ؟! مگه قرار بود بمب بسازيم ؟! همينكه اصل غنى سازى محفوظه و سه و نيم درصدمون براهه خدا رو شكر.
مفت و مجانى به نتانياهو و بن سلمان خدمت نكنيد
اقای فراهانی خجالت هم خوب چیزیه
Iran, Islamic Republic of
حتما در انتخابات 88 كساني كه به طيف شما را ندادند اكثريت نبودند و با بهانه مهندسي شده تقلب در انتخابات بزركترين ضربه را به پايه ستون نظام وارد نموديدكه ظلمي كه آمريكا بر مردم ايران روا مي دارد نتيجه اميدي است كه از آن فتنه در دلش ايجاد گرديد
khakh
لعنت خدا بر قوم ضالم
مردم دارند از گرسنگي ميميرن يك مشت آدم افساد طلب اومدن ميگن مشكل با آزاد كردن اختشاشگران حل ميشه
...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مشی اصلاح طلبی در ایران مردود است تقلای بیهوده نکنید حقایق به قدری آشکار است که نمی توان آن را انکار کرد.
Iran, Islamic Republic of
با پیروزی سی بر صفر معلومه مشی اصلاح طلبی مردمده
Iran, Islamic Republic of
و همچنین پیروزی بیست و یک بر صفر
آزاد بشن تا برن به برعندازها ملحق بشن
Iran, Islamic Republic of
مال اين حرفها نيستند اينها فقط سو استفاده چي هستند و در شرايط مختلف جيب ها را پر ميكنند ميبرند انور مرز و به ريش مردم ميخندند
Iran, Islamic Republic of
با توجه به سابقه اینها در دهه شصت بین براندازها هم جایگاهی ندارن شک نکن موسوی شاکیان زیادی بین مخالفان داره
Iran, Islamic Republic of
به نظر منم الان که دلار در دولت مورد حمایت محصورین ۱۲ تومان شده زمان رفع حصر رسیژده تا هم مجبور به پاسخگویی بابت گرانی ها باشن هم ثابت بشه محصورین برای مردم معمولی بی ارزش هستن
آقای فراهانی برای یک بار نشان دهید که افساد طلبان مشی آنها پایبند به قانون و تسلیم در برابر آن بوده سال 78 سال 88 یادتان رفت بیدار شید
رضا
Iran, Islamic Republic of
اگه آقای روحانی اختیارات عمل به قول هایش را نداره زمان انتخابات هم نداشت یا بعداً بی اختیار شد؟ مگه شما ها تازه از مریخ اومده بودید و از اختیارات رئیس جمهور خبر نداشتید؟ ...
عباس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مثلا با آزادی فتنه گران وجمع شدن جمع افسادطلبانه تان امیدبه جامعه برمی گردد؟؟...
Iran, Islamic Republic of
یعنی زندانیا آزاد بشن دلار و سکه اررون میشه و همه چب خوب میشه!!!!!!!! عجب
مونا
Iran, Islamic Republic of
تو همونی نبودی ...
حالا دلت برای کی میسوزه ؟ مردم؟
...
اقای فراهانی نماینده مجلس دوره ششم شما بگویید از مسیح علینزاد چه خبر؟...
Iran, Islamic Republic of
...
الهام
Iran, Islamic Republic of
اولا : فرهانی توضیح دهد که وقتی در فدراسیون فوتبال بود ...
Iran, Islamic Republic of
خوب با این استدلالهای شما چرا باید کسانی که به رای اکثریت احترام نگذاشتند از حصر ازاد شوند.رای اکثریت تاوقتی به نفع شمااست قابل احترام است اما اگر به ضرر شما باشد تقلب است
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر از اول با خیانت کاران برخورد قاطع شده بود حالا محصور یا زندانی محسوب نمی شدند که عده ای خائن تر از اونها ازشان دفاع کنند
United Arab Emirates
چقدر بامزه هستيد شما اقاي صفائي فراهاني
خوب طنز سرايي ميكنيد . اصلاح طلبان و تمكين به رأي اكثريت و قانون ؟!
Iran, Islamic Republic of
...نامردان کاسب برجام که با بزک برجام وتصویب 20دقیقه ای ان با کاسبی از ان وایجاد وضعیت بد اقتصادی وغارت دلارهای 4200تومانی وتبدیل ان در بازار سودهای میلیاردی به جیب زدید وسفره های خالی مردم را خالی تر کردید وکاخها و ویلاها ومراکز تجاری خودرا گسترش دادید ....
Iran, Islamic Republic of
تهديد امريكا رو با تقسيم دلار هاي 4200 بين خود به يك فرصت تبديل كردند !!!!!!!!!!!!!!!!!
United Kingdom
این چه طرز فکر منحط و احمقانه ایست.
که برای دمیدن روح امید، یک سری کسانیکه که بر علیه این مملکت تا حد خیانت پیش رفتند و باعث از دست رفتن جانها شده اند، باید آزاد شوند.
...

اینهمه دم از مردم نزن. شاید برای روح امید در کالبد بی روح خودتان است که در این شیپور از سر گشادش میدمی.

در اینصورت برای دمیدن روح در گروه دزدان باید تمام دزدان را ازاد کرد و قص علیهذا.

....
مجید
Iran, Islamic Republic of
اگر چنین بود فتنه 88 دیگر چه بود شما با فریب مردم ادامه حیات میدهید....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر فتنه گران آزاد بشن دقیقا روحیه ناامیدی و یاس بر ملت ایران تزریق خواهد شد.

همین که جونشون در امانه خیلی هم از سرشون زیادیه

همه جای دنیا خائنین را اعدام میکنن
اینجا ازشون مراقبت مخصوص هم می کنن.

مرگ بر فتنه گر و حامیانش
Iran, Islamic Republic of
الهی به آبروی امام زمان عجل الله تعالی فرجه همتون به درک و اسفل سافلین واصل شوید الساعه ان شاءالله
Iran, Islamic Republic of
در دیزی باز حیای گربه سیا کجا رفته.
آنقدر دروغ گفته و آن را تکرار کرده اند که خودشان باورشان شده که به رای مردم احترام می گذارند. دیکتاتورهای کوچک کوچک کوچک دم از آزادی رای می زنند.
علی
Canada
اگه اشم خودتون و گژاشتید اشلاح طلب برید شلمونی خودتونو اول اشلاح کنید و ریشتونو اژ ته بتراشید!!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر قبول باشه

بصیرت
Iran, Islamic Republic of
چه رابطه ای بین حصر و رفع مشکلات اقتصادی مردم مثل گرانی و بیکاری هست ؟ حتما هست
حتما هست و این رو باید از بی تدبیری های دولت در توزیع سکه و دلار و خودرو پیدا کرد
کاظم خشم فروخورده
Iran, Islamic Republic of
تاجایی که مایادمون میادهمیشه میزها وپستها دست شماهاوهم پیله هاتون بوده 8سال میرحسین 8سال هاشمی 8سال خاتمی 8 سال روحانی درراس بودندهروقت هم ریس جمهورنبودن ریس مجلس تشخیص مصلحت وزیر وکیل مجلس و...............بودن هستن همیشه هم طلبکارید...
رئیس قاچاقچی
Iran, Islamic Republic of
آیا قاچاق نفت خام و مازوت، کار درستیست؟!
Iran, Islamic Republic of
یادمه حدود سال های 80 تا 83 بود مجری شبکه رادیو فردا (شاید هم بی بی سی بهزاد مجری بود)به همکارش تو همان رادیو با خنده می گفت این آقا باهاش یه مصاحبه کردم آخرش گفت لطفا بامن بیشتر مصاحبه کنید تا مطرح شوم وصدایش را نیز پخش کردتا انکار نکند.....تو آرشیو سیما وهر جایی که رادیو هارا ضبط می کنند میشه پیداش کرد.
Iran, Islamic Republic of
آخه قربون اون مشی تو برم پس سال 88 چتون بود؟
Iran, Islamic Republic of
پس تکلیف قاچاقچیان و دزدان چی میشه؟ ایشون برنامه یا توصیه ای ندارند؟!
منا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مشکل جامعه اصلاح طلب ها نیستند بلکه این اصلاح طلب ها عامل ایجاد مشکل این مردم هستند
مرضیه
شرم آور است که هنوز از برجام حمایت می کنید برای ما که چیزی نداشت همه ی سالهای دولت روحانی با گرانی و تورم همراه بود البته شاید خرسندی شما از این است که با برجام توانستید آمریکا را از اصلاح طلبان راضی کنید . برجام از بدترین و ننگین ترین قراردادهای بین المللی ایران بوده . ننگتان باد امضای سند 2030 ؟!!! چه رویی دارید شماها ...