جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هزاران نفر در تل آویو تظاهرات کردند

يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 631733
ده ها هزار نفر در تل آویو علیه قانون نژاد پرستانه "کشور یهود" که به تازگی در کنست (پارلمان) این رژیم تصویب شد، تظاهرات کردند.
هزاران نفر در تل آویو تظاهرات کردند
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، در تظاهرات علیه قانون کشور یهود در تل آویو حدود 80 هزار نفر شرکت داشتند.رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند که نزدیک به 80 هزار نفر روز شنبه به دعوت دروزی های ساکن فلسطین اشغالی با تجمع در میدان رابین شهر تل آویو علیه قانون نژاد پرستانه تظاهرات کردند.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام کرد که درباره شکایت ارایه شده از سوی کمیته عربی پیگیری درباره قانون کشور یهود، تحقیق می کند.در شکایت این کمیته علیه قانون اخیر کنست به بندهای نژاد پرستانه این مصوبه اشاره شده است.

محمد برکه رئیس کمیته عربی پیگری در باره این قانون تاکید کرد که این شکایت سر آغاز تلاش در سطح بین المللی علیه قانون نژاد پرستانه کشور یهود است و تماس ها در این باره با سازمان ملل و اتحادیه اروپا ادامه دارد.

براساس مصوبه اخیر کنست رژیم صهیونیستیی، سرزمین فلسطین وطن تاریخی صهیونیست ها تلقی و در آن تاکید شده است که تنها این قوم حق تصمیم گیری درباره سرزمین های اشغالی را دارند.

به موجب این مصوبه، بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است، عبری به عنوان زبان رسمی اعلام می شود و نقش زبان عربی را کمرنگ تر از پیش خواهد کرد. این مصوبه نژادپرستانه تاکنون با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی، عربی و دیگر کشورهای جهان همراه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *