جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کدام دولت‌ها برای ترور مادورو کمک کردند؟

يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 631730
رئیس جمهوری ونزوئلا که به گفته خود از انفجار چندین پهپاد حاوی مواد منفجره در نزدیکی محل سخنرانی اش جان سالم به در برده، جناح راست کشورش، کلمبیا و آمریکا را متهم به طرح ریزی ترور خود کرد.
کدام دولت‌ها برای ترور مادورو کمک کردند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، ساعاتی پس از قطع ناگهانی سخنرانی زنده «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا، وی گفت که از طرح تروری که جناح راست این کشور با کمک کلمبیا و آمریکا انجام داده، جان سالم به در برده است.

بامداد امروز سخنرانی مادورو در یک مراسم نظامی در پی یک انفجار ناتمام مانده و وی مجبور به ترک این محل شد.

پس از این حادثه، «خورخه رودریگز» وزیر اطلاعات ونزوئلا اعلام کرد که چندین پهپاد حاوی مواد منفجره در نزدیکی محل سخنرانی مادورو منفجر شده و وی جان سالم به در برده است.

مادورو که بار دیگر پس از این حادثه در برنامه ای زنده سخنرانی می کرد گفت که همه نشانه ها حاکی از آن است که این حادثه نقشه جناح راست ونزوئلا است که از مخالفان دولت تشکیل شده است.

مادورو همچنین مدعی شد: تحقیقات اولیه نشان می دهد که این ترور از کشور کلمبیا طرح ریزی شده و چندین تن در این رابطه بازداشت شدند.

وی افزود: برخی از کسانی که منابع مالی این عملیات را تامین کرده اند در میامی هستند و وی امیدوار است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا «مایل به مبارزه با گروه های تروریست» باشد.

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین «خوان مانوئل سانتوس» همتای کلمبیایی خود را در این رابطه مسئول دانست.

به رغم اظهارات مقام های رسمی ونزوئلا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که آتش نشان های حاضر در محل حادثه روایتی دیگر از این حادثه ارائه می کنند.

براساس این گزارش، برخی مقام های آتش نشانی به شرط بی نام ماندن گفتند که این حادثه ناشی از انفجار یک منبع گاز در آپارتمانی نزدیک محل سخنرانی مادورو بوده است.

به گفته این آتش نشانان، دود ناشی از این انفجار که از پنجره این آپارتمان خارج می شده، قابل مشاهده بوده است.

آسوشیتدپرس همچنین خبر داد که یک گروه ناشناس شامل چند سرباز در توئیتر مسئولیت این حادثه را به عهده گرفته و گفتند که از دو پهپاد مملو از مواد منفجره برای ترور مادورو استفاده کردند اما نیروهای دولتی پیش از رسیدن به هدف آن ها را منهدم کرده اند.

بامداد شنبه انفجار مهیبی سخنرانی زنده نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در یک مراسم نظامی را به صورت ناگهانی قطع کرد. 

تصاویر منتشر شده از این سخنرانی که به صورت زنده از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش می شد نشان داد که پس از قطع ناگهانی صدای سخنرانی، لرزشی ایجاد و سبب شد که مادورو و همراهانش هراسان به آسمان نگاه کنند. 

دوربین تلویزیون سپس صف های به هم ریخته نظامیانی را نشان داد که تا لحظاتی پیش به سخنرانی رئیس جمهوری ونزوئلا گوش می دادند و اکنون در حال گریختن بودند. 

خبرگزاری رویترز گزارش داد که «خورخه رودریگز» وزیر اطلاعات ونزوئلا تایید کرد که این حادثه مربوط به اقدامی برای ترور مادورو بوده است. 

رودریگز گفت که چندین پهپاد حاوی مواد منفجره در نزدیکی محل سخنرانی مادورو منفجر شد که در نتیجه آن 7 نظامی مجروح شدند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *