پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

گرمای ۴۰ درجه در پایتخت

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 631676
‌روز‌های یکشنبه و دوشنبه با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر، ضمن تشدید بارش‌ها و کاهش نسبی دما در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، دریای خزر مواج خواهد شد.
گرمای ۴۰ درجه در پایتخت
به گزارش جهان نيوز، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، برخی نقاط اردبیل در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب کرمان رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و گاهی وزش باد رخ خواهد داد.

‌روز‌های یکشنبه و دوشنبه با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر ضمن تشدید بارش‌ها و کاهش نسبی دما در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، دریای خزر مواج خواهد شد.

روز‌های یکشنبه و دوشنبه در ارتفاعات البرز رشد ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه در برخی نقاط اردبیل و خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
از روز دوشنبه سرعت وزش باد روی منطقه زابل افزایش یافته و سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود؛ این شرایط برای جنوب غرب کشور نیز روز دوشنبه دور از انتظار نیست.

روز‌های یکشنبه و دوشنبه شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود و ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر برآورد می‌شود.
از اواخر وقت یکشنبه و در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر به ویژه مناطق شرقی آن به سبب نفوذ جریان‌های شمالی مواج پیش بینی می‌شود، ارتفاع موج بین یک تا یک و نیم متر برآورد می‌شود.

توصیه می‌شود، در این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناور‌های سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.
آسمان تهران فردا صاف در بعدازظهر وزش باید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۴۰ و ۳۰ درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد و اردبیل با کمینه دمای ۱۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۶) تا روز ۱۲ مرداد امسال ۱۶۵ میلی متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۰.۹ میلی متربود، بنابراین تا تاریخ مذکور بارش سال جاری ۲۱.۷ درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۲۶.۳ میلی متربود که بارش سال جاری ۲۷.۱ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و پنجم سال زراعی متعلق به منطقه بلده در استان مازندران به میزان ۶.۲ میلی مترو همچنین منطقه فیروزکوه در استان تهران به همین میزان بوده است.
همچنین میانگین گرمترین منطقه در تاریخ مذکور مربوط به منطقه دژگاه دهرم در استان فارس به میزان ۵۱ درجه سلسیوس و خنک‌ترین منطقه فیروزکوه در استان تهران به میزان صفر درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...