سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

نامه روسیه به آمریکا درباره «بازسازی سوریه»

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب: 631675
وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای رسمی ارسال نامه مسکو به واشنگتن درباره بازسازی سوریه و کمک به بازگشت آوارگان سوری را تأیید کرد.
نامه روسیه به آمریکا درباره «بازسازی سوریه»
به گزارش جهان نيوز، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) ارسال نامه ستادکل ارتش این کشور به فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره بازسازی زیرساخت‌ها در سوریه و بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را تأیید کرد.

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارشی از یک سند دولتی آمریکا درباره نامه‌ای محرمانه میان مسکو و واشنگتن منتشر کرده بود که برای نخستین بار به رؤیت این خبرگزاری رسیده است.

خبرگزاری رویترز نوشته بود که طبق این سند، «والری گراسیموف» رئیس ستادکل ارتش روسیه در نامه‌ای محرمانه به «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از واشنگتن برای کمک به بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان سوری درخواست کمک کرده بود.

خبرگزاری «اینترفکس» نوشت: «وزارت دفاع روسیه تأیید کرده که رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه از طریق یک کانال محرمانه در ماه جولای، نامه‌ای به همتای آمریکایی خود ارسال کرده است».

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، «گراسیموف در نامه خود به دانفورد پیشنهاد همکاری در خصوص مسئله آوارگان و مین‌روبی انسان‌دوستانه در سوریه را مطرح کرده است».

وزارت دفاع روسیه همچنین در خصوص انتشار عمومی این نامه محرمانه گفته است: «مایه تأسف است که واشنگتن این نامه را علنا منتشر کرده است».

طبق این بیانیه، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه در این نامه همتای آمریکایی خود را در جریان اقداماتی که مسکو و دمشق برای بازگرداندن ثبات به اوضاع در سوریه اتخاذ کرده‌اند، قرار داده است.

علاوه بر این در این نامه، در خصوص آمادگی روسیه برای همکاری با مقامات سوریه درباره تأمین ضمانت‌های امنیتی برای آوارگان در اردوگاه «الرکبان» در منطقه تحت کنترل آمریکا در «التنف» سوریه و ایجاد شرایط لازم برای بازگشت آن‌ها به خانه‌هایشان توضیح داده شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد، علاوه بر این، پیشنهاد برای هماهنگی مسائل مربوط به مین‌روبی «الرقه» و پرداختن به دیگر مسائل انسانی فوری به منظور تسریع برقراری زندگی آرام در سراسر سوریه و خنثی‌سازی تلاش‌ها برای جذب تروریست‌ها نیز مطرح شده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *