پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مفسدان اقتصادی سربازان آمریکایی هستند

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب: 631667
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکایی‌ها در استراتژی هایشان مفسدین اقتصادی را سرباز خود می دانند زیرا مفسدین اقتصادی در چارچوب استراتژی تهاجمی اقتصادی دشمن آمریکایی اقدام می کنند.
مفسدان اقتصادی سربازان آمریکایی هستند
به گزارش جهان نيوز، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام با رویکرد و تهدیدات جدیدی از سوی آمریکا روبرو شدیم که آمریکایی ها اسم آن را جنگ هیبریدی گذاشته اند.

* آمریکایی ها با جنگ هیبریدی می خواهند ما را مجبور به پذیردش خواسته هایشان کنند
وی ادامه داد: این جنگ یک جنگ ترکیبی ست(Hibrid warefare) و شامل بخش های مختلفی ست که از همه فناوری ها در آن استفاده می کنند همچنین موضوعات مختلفی را در بر می گیرد. استراتژی دشمنان استفاده از قابلیت ها و ظرفیت هایی است که بصورت ترکیبی با هم تلفیق شود و در راستای اهدافشان حرکت کند. آمریکایی ها از این استراتژی دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت را دنبال میکنند؛ هدف اول آنها مجبور کردن ایران به پذیرش شرایط آنهاست چیزی شبیه شروط دوازده گانه وزیر خارجه شان، هدف ثانویه آن ها در صورت نتیجه دادن برنامه هایشان سوق دادن ایران به سمت درگیری های داخلی و آشوب است.

جلالی گفت: سناریوی دشمن سه سطح دارد؛  یک سطح آن سطح راهبردی ست که شامل هماهنگی در سطح بین الملل برای تنظیم روابط ایران، اروپا و دیگر کشورها در غالب برجام ، همچنین هماهنگ کردن همه کشورها در راستای استراتژی خودشان. سطح دیگر سطح عملیاتی ست، یعنی هماهنگی همه ابزارها که می تواند در غالب جنگ هیبریدی عمل کند که شامل عملیات روانی، امنیتی، لایه های اقتصادی وسایبری، امنیت ملی و آشوب را دربر می گیرد. آمریکایی ها یک حرکتی را راه انداختند که به آن سازماندهی جریان بی سر می گویند زیرا اگر جریان مخالف سر یا رهبر داشته باشد دستگاه های اطلاعاتی ایران به خوبی می توانند آن را شناسایی و قطع کنند‌ پس با اقدامات اولیه امنیتی نمیتوان رهبر یا سرآشوب را پیدا کرد.

وی افزود: سطح سوم سطح اجرایی است که عمدتا در عرصه های اجرایی و در عرصه های اقتصادی و عملیات روانی شکل می گیرد. 

*مفسدان اقتصادی سربازان آمریکایی هستند
وی افزود: دشمنان می‌خواهند در غالب شبکه های اجتماعی هماهنگی های لازم را انجام دهند مثلا در آشوب های سال گذشته ما دو لایه از شبکه را پیدا کردیم که یکی از آنها شبکه عملیاتی مبتنی بر شبکه تلگرام و دیگری شبکه نخبگان و مسئولین از طریق توییتر بود آنها توانسته بودند این دو شبکه را هماهنگ و اهداف خود را دنبال کنند. آمریکایی ها در استراتژی هایشان مفسدین اقتصادی را سرباز خود می دانند زیرا آنها به دنبال منافع شخصی هستند اما در جهت اهداف آمریکا حرکت می کنند. مفسدین اقتصادی در چارچوب استراتژی تهاجمی اقتصادی دشمن آمریکایی اقدام می کنند.

* ایران در جنگ زمینی و دریایی به بازدارندگی کامل رسیده است
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اهداف آمریکایی ها در نرفتن به سمت جنگ، اظهار داشت: آمریکایی ها می‌گویند جنگ را نشان بدهیم و برای دوقطبی کردن جامعه از آن استفاده کنیم اما وارد آن نشویم زیرا خاصیتی ندارد باجنگ اتحاد و انسجام در کشور بوجود می آید و در مقابل دشمن می ایستند و آمریکایی ها هم افق روشنی از نتیجه جنگ ندارند. خوشبختانه ما در بسیاری از حوزه ها از جمله جنگ زمینی و دریایی و جنگ مقاومت به بازدارندگی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: آنان معتقدند فشارهای اقتصادی را در دراز مدت نمی توانند دنبال کنند زیرا ایران برایش راهکارهایی پیدا می کند. آن ها نقطه اوج این فشارها را تا آخر سال پیش بینی کرده اند‌، مخالفان این استراتژی معتقدند اگر جمهوری اسلامی ایران طاقت بیاورد و در برابر این فشارها زمین نخورد برنده نهایی خواهد بود. ما در چهل سالگی انقلاب درگیر یک سناریوی جدید علیه ایران هستیم. درچهل سالگی انقلاب اسلامی در حداکثر قدرت دفاعی و امنیتی و قدرت بازدارندگی موثر دفاعی درگیر یک سناریوی جدیداز تهدید شده ایم.

* دولت باید با یک چهره مقتدر و توانا در حل مشکلات مردم ظاهرشود
جلالی استراتژی جدید دشمن را پیچیده و گسترده دانست و گفت: حوزه این استراتژی مردم هستند البته نظر های مختلفی در آمریکا وجود دارد، عده ای معتقدند براندازی جمهوری اسلامی ممکن نیست و تاکنون تلاش های زیادی برای این مساله کرده اند که نتیجه نداده است، برخی دیگر می گویند شرایط ایران استثنایی ست و ضعف ها و کمبودهایی وجود دارد که ممکن است استراتژی آنها اتفاق بیفتد دشمن می گوید ما باید تصور فروپاشی نظام را در مردم ایجاد کنیم. یکی از محور هایی که توسط شبکه های اجتماعی دنبال میشود همین موضوع است تا مردم فکر کنند در آینده ای نزدیک این اتفاق رخ می دهد. آنجا که رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت فرمودند دولت باید در تصور مردم مقتدر و کارآمد باشد برای مقابله با همین تهدید دشمن است.

* راهبردهای دشمنان از طریق عملیات روانی دنبال می شود
وی اظهار داشت: بخش راهبرد اصلی دشمنان از طریق عملیات روانی دنبال میشود به همین دلیل با ابزار رسانه به دنبال هدایت افکار عمومی هستند. حوادث سال گذشته نیز موجب توهم در آنها شده که می توان از شبکه های اجتماعی در راستای اهدافشان بهره ببرند پس تمرکز فشارهای اقتصادی بر زندگی مردم از رویکرد های اصلی آن هاست تا موجب شکافی بین مردم و دولت و در نتیجه رویارویی آن ها شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در خصوص چگونگی مدیریت آمریکا بر افکار عمومی نیز گفت: خوشبختانه فضای کشور بهتر از قبل است‌‌. قبل از عید تمام فضای مجازی در اختیار تلگرام بود پس آن ها می توانستند از اطلاعات مردم و بیگ دیتاهای موجود در جهت اهدافشان استفاده کنند‌ زیرا به خوبی می دانستند مساله هر شهر ما چیست. در سخنرانی های اخیر وزیر خارجه آمریکا به خوبی می بینیم که او از اطلاعات موجود در این بیگ دیتاها بهره برداری کرده است.

*با فیلترینگ تلگرام جلوی انتقال بخشی از اطلاعات کشور به خارج گرفته شد
وی افزود: با تصمیم شورای عالی فضای مجازی و فیلترینگ تلگرام جلوی انتقال بخشی از این اطلاعات گرفته شد. نحوه برخورد آمریکایی ها با کره شمالی الگویی ست که آمریکایی ها از آن می خواهند استفاده کنند یعنی توانستند با فشارهای مختلف کره را وادار به مذاکره کنند پس در ذهنشان می خواهند همان برنامه را با کمی تغییرات علیه ایران بکار بگیرند.

* نقش منطقه ای ایران برای آمریکا خورد کننده است
وی نقش منطقه ای ایران را برای آمریکا خورد کننده دانست و گفت: محورمقاومت خوشبختانه توانسته است پیروزی های مقتدرانه ای را در عراق و سوریه و مقابل داعش بدست بیاورد و امروز گروه های مقاومت مانند حزب الله در مرز سرزمین های اشغالی تهدیدی جدی برای حیات رژیم صهیونیستی هستند. آنها داعش را ایجاد کرده بودند که حائلی بین ما و آن ها باشد اما نتیجه برعکس شد.ما در منطقه دست برتر را داریم. امروز وقتی سردار سلیمانی سخنرانی می کند نشان دهنده این است که ما ابزارهای مختلفی را برای تحت فشار قرار دادن دشمن در اختیار داریم.

* باید با مدیریت عملیات روانی دشمن مانع ایجاد التهاب در بازار ارز و سکه شویم
جلالی با اشاره به برخی خلاهای قانونی موجود در استفاده از شبکه های اجتماعی بیان داشت: باید بتوانیم با کنترل عملیات روانی دشمن مانع ایجاد التهاب در بازار ارز و سکه شویم. دشمنان سعی می کنند با استفاده از شبکه های مجازی در جامعه ایجاد التهاب کنند. بهایی ها، صهیونیست ها، ضد انقلاب و منافقین در شبکه های اجتماعی حضور فعالی دارند و موجب تحریک مردم می شوند، آنها با انجام عملیات روانی سیاه و مخرب تلاش می کنند موجب بر انگیخته شدن اعتراض مردم و آشوب در جامعه شوند. ما باید در حوزه هایی که می تواند مورد استفاده دشمنان قرار گیرد راهکارهایی را بسنجیم تا در صورت تحریم دچار آسیب نشویم‌. تهاجم به بازار ارز و افزایش تقاضای مردم در این حوزه ها یکی از اقدامات عملیات روانی دشمن است پس باید با اقدامات درست آرامشی را بر آن حاکم کنیم.

وی ادامه داد: آمریکا سعی می کند با استفاده از اطلاعات شبکه های اجتماعی میزان اثر بخشی تحریم ها را بررسی کند تلاش می کند از طریق شبکه های اجتماعی بر نارضایتی و مشکلات مردم سوار شده و اهداف خود را دنبال کنند.

* آمریکایی ها منافقین را پایه پایه همه اقدامات امنیتی علیه ایران قرار داده اند
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در خصوص تهدیدات امنیتی گفت: آمریکایی ها سازمان منافقین را پایه همه اقدامات امنیتی علیه ایران قرار دادند و همه اپوزیسیون های خارجی گفته اند که از منافقین تبعیت کنید.

وی در خصوص تهدیدات حوزه سایبری نیز گفت: سازماندهی، هدایت و انجام عملیات روانی بر روی مردم تهدیدات حوزه سایبر است که از طریق شبکه های اجتماعی دنبال می شود. از سویی دیگر احتمال حمله سایبری به زیر ساخت هایی که به مردم خدمات می دهند وجود دارد مانند حوزه بانک، انرژی و حمل و نقل، پس باید آمادگی های دفاع سایبری را بالا ببریم همچنین ممکن است تحریم ها به حوزه سایبری نیز گسترش پیدا کند.

* با استفاده از ظرفیت های داخلی می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم
وی گفت: باید از ظرفیت های موجود کشور مانند محوریت ولایت فقیه و انسجام ملی که بسیاری از کشورها از آن محرومند بهره ببریم. از سویی دیگر کشور ما منابع بسیاری دارد و می توانیم با بهره گیری از تجارب دفاع مقدس و استفاده از مردم بر مشکلات غلبه کنیم. ما می توانیم پاسخ بسیاری از تهدیدها را در خارج از کشور بدهیم که ظرفیت بسیار قابل توجهی ست ،ما یک کشور قدرتمند هستیم و تابحال چندین بار از سد این گونه تهدیدات عبور کرده ایم.

* در ده سال گذشته همه استراتژی های آمریکا در منطقه را مدیریت کرده و بر آن سوار شده ایم
جلالی گفت: توانایی نظامی بالای کشور ما موجب شده تا در حوزه دریا و زمینی به بازدارندگی کامل برسیم. انقلاب ما سابقه مبارزه چهل ساله با آمریکا دارد و دراین مدت همه سناریو ها و استراتژی های آنها با شکست روبرو شده است وبه اذعان همگان در ده سال گذشته همه استراتژی های آمریکا در منطقه را مدیریت کرده و بر آن سوار شده ایم.

وی در بخش دیگر سخنانش به بیان روش های مقابله با استراتژی آمریکا پرداخت و گفت: ما در سه سطح میتوانیم با راهبردهای دشمن مقابله کنیم، خوشبختانه در سطح سران قوا هماهنگی و همکاری بسیار خوبی در جریان است. بخش عملیاتی مقابله با دشمن استانداری و استان ها هستند، در این حوزه باید برای مقابله با جنگ روانی دشمن ارتباط نزدیکی با مردم داشته باشیم، از سویی دیگر باید از رسانه های استانی برای عملیات ایجابی استفاده کنیم و همچنین شبکه های اجتماعی مدیریت شود وبا متخلفان برخورد قضایی کرد.

وی ادامه داد: پاسخگویی مسئولین به مردم می تواند مانع عملیات روانی دشمن شود، باید از همه ظرفیت ها برای حل مشکل استفاده کرد، نباید بگذاریم مشکلات ادامه پیدا کند. دولت نیز باید قیمت ها را دوباره تنظیم کند تا موجب نارضایتی مردم نشود.

* باید با مفاسد اقتصادی قاطع برخورد کرد
جلالی در خصوص مفاسد اقتصادی و مسائل بوجود آمده در بازار ارز و سکه، تاکید کرد: باید با مفسدین اقتصادی به صورت قاطع برخورد کرد، همچنین باید در مردم، در خصوص تامین اقلام ضروری اطمینان داد. در حوزه امنیت نیز تدابیر خاصی در ستاد کل نیروهای مسلح اندیشیده شده است تا بتواند مسائل را بصورت پیش دستانه حل و فصل کند و موجب آشوب نشود همچنین آمادگی های لازم برای مقابله با آشوب های احتمالی وجود دارد.

وی افزود: در حوزه سایبری نیز طرح های مختلفی برای پاسخ به تهدیدات وجود دارد تا دستگاه ها بدانند در موقع حمله سایبری چه کنند. موضوع بعد امن سازی اضطراری ست، تا بتوان زیر ساخت ها را امن کرد. در حوزه سیاسی نیز نیازمند توسعه وحدت هستیم پس باید در جنگ اقتصادی حمایت بی دریغی را از دولت داشته باشیم به همین دلیل باید کنترلی بر سخنان مسئولین صورت گیرد تا موجب سوتفاهم و دلخوری میان آنها نشود. باید از دولت یک تصویر مقتدر میان مردم منعکس کرد.

جلالی در پایان تصریح کرد: دمیدن روح امید و نشاط در میان مردم و فعالان اقتصادی امری ضروری ست پس باید از رسانه ها در این جهت استفاده کنیم ما در یک جنگ اقتصادی هستیم پس باید به خوبی بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *