پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جزئیات انتخاب رشته های بدون آزمون کنکور ۹۷

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 631582
جزئیات ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی کنکور ۹۷ (پذیرش بدون آزمون) اعلام شد.
جزئیات انتخاب رشته های بدون آزمون کنکور ۹۷
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی آزمون سراسری ۱۳۹۷ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به شیوه بدون آزمون (صرفاً براساس سوابق تحصیلی) از ۱۵ مرداد آغاز می شود و تا ۲۴ مرداد ادامه دارد.

داوطلبان متقاضی ثبت‌نام (داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۷ ثبت نام کرده اند اما در جلسه آزمون غایب بوده‌اند و همچنین متقاضیانی که در آزمون ثبت‌نام نکرده‌اند) می توانند برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می گیرد، ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند.

گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در سال ۱۳۹۷ (موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مصوب ۱۰ شهریور ۹۲ مجلس شورای اسلامی)، صورت می‌پذیرد.

انتشار دفترچه رشته های بدون آزمون از ۱۴ مرداد
دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل های بدون آزمون (صرفاً براساس سوابق تحصیلی) از روز یکشنبه ۱۴ مرداد ۹۷ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

داوطلبان و متقاضیان می‌توانند براساس شرایط دفترچه راهنمای پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در روزهای ۱۵ تا ۲۴ مرداد ۹۷ به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه کنند و پس از پرداخت هزینه ثبت‌نام نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۵۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

آغاز ثبت نام و انتخاب رشته های بدون آزمون از ۱۵ مرداد
داوطلب‌ متقاضی‌ شرکت‌ در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) باید ابتدا به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه کند و با دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و تهیه کارت اعتباری به تعداد مورد نیاز در این آزمون ثبت نام کند.

اعلام هزینه ثبت نام و انتخاب رشته های بدون آزمون
پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزار ریال (۲۲ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام کنند.

داوطلبان باید فایل عکس اسکن شده را براساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام تهیه کنند.
داشتن مدرک دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه، یا گواهینامه دوره پیش‌ دانشگاهی و یا داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم) به تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا ۳۱ شهریور ۹۷ برای تمامی متقاضیان الزامی است.
چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت‌نام وانتخاب رشته از ۲ و یا ۳ گروه آزمایشی است، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ ۲۲۰ هزار ریال (۲۲ هزار تومان) دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) را دریافت کند.

در واقع داوطلب می‌تواند علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان خارجی و یا در هر دو گروه، نیز متقاضی شود اما هیچ داوطلبی نمی‌تواند بطور همزمان، در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت کند.

عدم نیاز به ثبت نام مجدد برای غایبان و غیرمجازهای کنکور ۹۷
داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ ثبت نام کرده اند و در جلسه آزمون غایب بوده و یا مجاز به انتخاب رشته نشده‌اند نیازی به ثبت‌نام مجدد در این مرحله ندارند و می‌توانند بدون ثبت‌نام انتخاب رشته کنند. مگر اینکه متقاضی انتخاب رشته در گروه یا گروه‌های آزمایشی علاوه بر گروه آزمایشی ثبت‌نامی خود باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *