جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

میزان حقوق مزدوران سعودی در یمن چقدر است؟

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 631553
عربستان سعودی در حالی ماهانه پنج میلیارد دلار به مزدورانش از آمریکای جنوبی و آفریقا در یمن پرداخت می‌کند که با گذشت سه سال از جنگ در این کشور، نمی‌تواند چگونه از باتلاق یمن خارج شود.
میزان حقوق مزدوران سعودی در یمن چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز، روزنامه عبری‌زبان هاآرتص روز گذشته در گزارشی تحلیلی به جنگ در یمن پرداخته و نوشته است انتظار می‌رفت که این جنگ عربستان سعودی کوتاه‌مدت و گذرا باشد. عربستان سعودی، که مجهز به پیشرفته‌ترین تسلیحات آمریکایی است و خلبان‌های آن در ایالات متحده آموزش دیده‌اند و از سوی دیگر، واشنگتن در این جنگ به عربستان اطلاعاتی ارزشمندی می‌دهد بایستی جنگ ائتلاف سعودی علیه حوثی‌ها (انصارالله) به سهولت پایان می‌یافت و «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی که به ریاض فرار کرده است، به کشورش بازمی‌گشت.
 
هاآرتص افزود، به رغم این‌که عربستان سعودی در گامی بی‌سابقه، ماهانه حدود پنج میلیارد دلار به مزدورانی از آمریکایی جنوبی و آفریقا، و نیز بیش از 100 هزار دلار برای موارد متفرقه پرداخت می‌کند، سوالی که ذهن ریاض و همپیمانانش را مشغول کرده، این است که چگونه می‌توان برای حفظ آبرو در برابر ایران، از باتلاق یمن خارج شد.

این روزنامه عبری‌زبان متذکر شد که عربستان سعودی تاکنون حملاتی علیه پایگاه‌های گروه «القاعده» در جنوب یمن انجام نداده است، بلکه به گزارش منابعی از یمن، عربستان سعودی و امارات در واقع از عناصر القاعده برای حمایت از گروه‌های قبیله‌ای استفاده می‌کنند که با پشتیبانی ریاض، با حوثی‌ها می‌جنگند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *