پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۹
حاجی‌بابایی:

مجلس بیش از حد در اختیار دولت‌ است

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 631477
رئیس فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه گویا وزیر رفاه بی‌کس و کار است به همین دلیل به‌جای وزیر مربوطه او استیضاح می‌شود تا فضا کمی خنک شود، گفت:مجلس فعلی بیش از حد دراختیار دولت است.
مجلس بیش از حد در اختیار دولت‌ است
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه پنجشنبه در جمع فعالان انقلابی همدان با تشریح عملکرد مجلس در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: در دو سال گذشته عملکرد مجلس و هیئت‌رئیسه آن مطلوب ما نبوده است دو ما نیز بارها این موضوع را بیان کرده‌ایم.

کاندیدا شدن من برای ریاست مجلس به‌منظور اعلام عدم رضایت از وضعیت موجود مجلس بود
وی بابیان اینکه مجلس بر اساس آرا اداره می‌شود یعنی هرچه می‌خواهید بگویید اما تا نصف به علاوه یک رأی نداشته باشید نمی‌توانید کاری انجام دهید، گفت: حضور و کاندیدا شدن بنده برای ریاست مجلس به منظور اعلام عدم رضایتمندی من از وضع موجود بود.

نماینده مردم همدان با تشریح اتفاقات رخ‌داده در مجلس و فضای کنونی خانه ملت، افزود: برجام در مجلسی که بیشتر سران اصولگرایی در آن حاضر بوده و تنها 8 اصلاح‌طلب فعال بودند در عرض 20 دقیقه تصویب شد اما ما در مجلس کنونی آن هم با آرایش گروه‌های سیاسی موجود توانستیم مانع از تصویبFATF  شویم و این موضوع را دو ماه به تعویق بیندازیم.

وی با اشاره به نگاه مجلس به موضوع FATF  و اتفاقاتی که در خانه ملت در حال انجام است، بیان کرد: میزان ولایتمداری هر فردی در عمل مشخص می‌شود وگرنه خیلی‌ها با زبان از ولایت دم می‌زنند.

مجلس فعلی بیش از حد دراختیار دولت است/ سئوال از رئیس جمهور برای تضعیف دولت نیست/ رئیس جمهور باید پاسخگوی ملت باشد
حاجی بابایی با تشریح عملکرد انقلابی شورای نگهبان در مواجه با لوایح چهارگانه ابراز کرد: مجلس بیش از حد در اختیار دولت است  به همین دلیل نیز ما اقدام ما برای سؤال از رییس‌جمهور و یا  استیضاح وزرا نتیجه نمی‌دهد.

وی بابیان اینکه وقتی موضوع استیضاح از وزیری یا سؤال از رییس‌جمهور در مجلس کلید می‌خورد 31 استاندار،18 وزیر و دیگر نهادها با روش‌های مختلف اقدام به منصرف کردن نماینده مربوطه می‌کنند گفت: به دلیل همین اقدامات است که مثلاً از 100 نفر نماینده‌ای که برای استیضاح وزیری اعلام آمادگی کرده‌اند ناگهان 60 نفر باقی می‌ماند.

نماینده مردم همدان درباره موضوع سؤال از رییس‌جمهور نیز افزود: ما با این کار به دنبال تضعیف رییس‌جمهور نیستیم بلکه می‌خواهیم با این اقدام ایشان به مجلس آمده و به مردم پاسخ دهد و آن‌ها را قانع کند.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌خواستند اقدام مجلس برای سؤال از رییس‌جمهور را استیضاح و یا عدم‌کفایت ایشان جا بیندازند عنوان کرد: برای دفع چنین موضوعاتی بود که به عنوان نخستین فرد مصاحبه کرده و اعلام کردم که هدف مجلس سؤال از رییس‌جمهور است و نه چیز دیگر.

حاجی بابایی با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: در این عرصه رییس‌جمهور فرمانده است و باید عملیات کند بنابراین اگر گروه اقتصادی‌اش توانمند نیست باید آن را عوض کند و مجلس نیز از رییس‌جمهور خواسته است که خودش گروه اقتصادی‌اش را تغییر دهد.

وی با اعلام اینکه مجلس از صد مکان فرماندهی می‌شود بنابراین اگر نماینده‌ای که در مجلس است درست فکر نکند به اوت می‌زند بیان کرد: فرمول کار در مجلس پیچیده است به همین دلیل به جای وزیر مربوطه، وزیر رفاه استیضاح می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس بابیان اینکه گویا وزیر رفاه بی‌کس و کار است که این قدر او را استیضاح می‌کنند ابراز کرد: برخی می‌خواهید با زدن وزیر رفاه فضا را اندکی خنک کنند.

وی بابیان اینکه دولت نیز فضای خود را دارد به همین دلیل رییس‌جمهور به جای تعویض وزرا طرح تفکیک وزارتخانه‌ها را مطرح می‌کند گفت: وظیفه ما در مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است.

حاجی بابایی با قدردانی از عملکرد قوه قضاییه ابراز کرد: ما برای تسهیل امور در این نهاد نیز نامه‌ای به رییس قوه قضاییه نوشته و به او گفتیم اگر به قانونی برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی نیاز دارید اعلام کنید تا توسط 193 تن از نمایندگان مجلس وضع شود.

 وی با تأکید بر اینکه مجلس در رأس امور است و اگر می‌خواهیم کارها درست شود باید نمایندگان نیز شأن خودشان را در این جمله حفظ کنند، عنوان کرد: متأسفانه نقدینگی امروز دولت سه برابر دولت قبلی و تمامی دولت‌هایی است که بعد از انقلاب اسلامی روی کارآمدند، است.

دولت در مدیریت نقدینگی کشور ناتوان است/ بانک‌ها امروز بزرگ‌ترین عامل نابودی اقتصاد کشور هستند
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت و ناتوانی آن‌ها در مدیریت نقدینگی موجود کشور، گفت: امروز این همه نقدینگی که البته 45 درصد آن نیز راکد و فریز مانده است سبب شده کارها به راحتی در عرصه اقتصاد انجام نشود و وای به حال آن وقتی‌که این 45 درصد نیز از حالت فریز خارج شود چراکه در این صورت همه چیز ویران می‌کند.

وی با اعلام اینکه ظرفیت طلای کشور 125 تن است درحالی‌که در همین چند روز 70 تن طلا در بازار فروخته‌ شده است افزود: بانک‌ها امروز بزرگ‌ترین عامل نابودی اقتصاد کشور هستند هرچند توانستیم با خون و دل خوردن چند مصوبه را در برنامه ششم در رابطه با بانک‌ها به تصویب برسانیم.

 حاجی بابایی بابیان اینکه امروز بانک‌ها با وام‌هایی که به مردم می‌دهند آن‌ها را نابود می‌کنند ابراز کرد: راه‌اندازی بانک‌های مختلف در کشور و عدم مدیریت آن‌ها سبب بروز مشکلاتی فراوانی برای کشور شده است مشکلاتی که درنهایت به جای دولت، نظام اسلامی و رهبری باید درباره آن‌ها جواب دهند.

وی بیان کرد: ما مسئولان سالم فراوانی در کشور داریم اما مشکل اینجاست که متأسفانه قسمتی از مسئولان و سیستم ما اشرافی شده‌اند یعنی وقتی به  فرد می‌گویید این کار را بکن و رای را بده ، چون طبقه‌اش تغییر کرده است نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

مگر می‌شود کسی علیه فساد و اختلاس شعار دهد اما از جیب‌هایش پول بریزد؟! 
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه  همه در شعار دادن قوی هستند اما در عمل خیر عنوان کرد: مگر می‌شود کسی علیه فساد و اختلاس شعار دهد اما از جیب‌هایش پول بریزد؟!  کار اقتصادی برای کسی که در این نظام مسئولیت دارد سم است به همین دلیل رهبری فرمودند مسئولان باید حتی از شهوات مشروع خود نیز چشم‌پوشی کنند.

وی با اظهار گلایه‌مندی از عملکرد نیروهای انقلابی و عدم اقدام به‌موقع آن‌ها در عرصه‌های مختلف بیان کرد: آیا امروز کسی هست که بتواند از عملکرد دولت فعلی دفاع کند؟ خیر اما چه کنیم که این دولت فرزند ما است ما باید او را کمک کنیم تا مشکلات کشور حل شود.

حاجی بابایی تصریح کرد: اگرچه ما مشکلاتی در کشور داریم اما به لطف خداوند متعال نظام اسلامی از استحکام بالایی برخوردار است و ما تنها باید برای برون‌رفت از مشکلات از این معبر که آن هم سختی‌های خود را دارد عبور کنیم.

وی اظهار داشت: امروز باید برای رضای خدا دندان به جگر گذاشته و ضمن پرهیز از تخریب یکدیگر و یا جنگ و حاشیه درست کردن، همگی وارد میدان عمل شویم تا بتوانیم از این معبر سخت عبور کنیم.

منبع:نماینده
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م ج
Iran, Islamic Republic of
وقتی همه چیز بعضی ها کاسبی می شه توقعی بش از این نمی شه داشت خدا عاقبت این مملکت را ختم بخیر کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا امید از هر گونه تدبیر و امید
Spain
خود کرده را تدبیر نیست؛ از ماست که بر ماست ...
Iran, Islamic Republic of
كشف شما دست كمي از كشف پني سيلين نداشت
سعید110
Iran, Islamic Republic of
یعنی دوتابعیتی های دوشغله قاچاقچی از مبادی رسمی؟!
محمدی زاده // تهران
Iran, Islamic Republic of
...
عباس گودرزی
سلام اینطور که جنابعالی می فرمایید ابتدا باید نمایندگان مجلس خود را اصلاح نمایند . درست است اگر راس امور معیوب باشد دیگر از مجریان خرده پا انتظاری نمی شو دداشت . اگر بخواهیم ارزش های نظام را برگردانیم نیاز به یک حرکت انقلابی و افشاگری صحیح و بدون مماشات توسط نمایندگان و آگاهان سیاسی می باشد . نه اینکه ( زنند گردن مس گری )سهل انگاری و خطای در هر قوه باید سریعا افشاگری شود و فرد خاطی به اشد مجازات برسد
Iran, Islamic Republic of
هركه نان دهد فرمان دهد يا نه هركه دندان دهد نان دهد
مردم
Iran, Islamic Republic of
وقتی می خواهند با ایجاد نارضایتی مردم و آشوب نشان دادن کشور رابطه با آمریکا برقرار کنند هر چه ما انقلابی عمل کنیم باز /... اشرافی گران است و نمی توان کاری کرد.
عارف
Iran, Islamic Republic of
عزیزم وقتی در مجلس چندین نماینده که در اکثریت باشد مثل "تدین "زمان مجلس مدرس باشند و وکیل الدوله نباید انتظار دیگری داشت. ...