سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۷۷
پس از علی مطهری؛

موج دوم حمله به سپاه/ شکوری راد: اطلاعات سپاه مانع نزدیک شدن اصلاح‌‌طلبان به رهبری می‌شود!

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 631471
ما اصلاح‎طلبان حائل سفت و محکمی بین خود و رهبری داشته‌ایم و آن یکی از نهادهای اطلاعاتی است که طی سال‌های گذشته سعی کرده که به صورت یک حائل عمل کند.
موج دوم حمله به سپاه/ شکوری راد: اطلاعات سپاه مانع نزدیک شدن اصلاح‌‌طلبان به رهبری می‌شود!
گروه سیاسی جهان نيوز: علی شکوری راد، دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران در گفتگو با روزنامه دولتی ایران گفته است: «بعد از سال 88 اراده کاملی را برای حذف اصلاح‎طلبان از عرصه سیاسی شاهد بودیم هرچند در سال 92 توانستیم که با یک تدبیر درست به صحنه برگردیم اما همچنان مقاومت زیادی در برابر حضور ما وجود داشت. هنوز هم بسیاری از اصلاح‌طلبان کارآمد و توانمند با مانع استعلاماتی که از نهادهای امنیتی گرفته می‎شود مواجه هستند.»

مهم ترین بخش های این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*انتظارات مردم پس از شرکت در انتخابات و دادن رأی به نامزدهایی که اصلاح‎طلبان آنان را معرفی کرده بودند یا مورد حمایت خود قرار داده بودند، برآورده نشد.

*آقای روحانی با صحبت‎های دلگرم کننده‎ای در عرصه انتخابات ظاهر شد و علاوه بر اصلاح‎طلبان، خود هم توانست مردم را مجاب کند که پای صندوق بیایند و به او رأی بدهند. حتی در انتخابات سال گذشته شاهد بودیم بعضی از کسانی که تا آن سال در انتخابات شرکت نکرده بودند امیدوارانه پای صندوق رأی آمدند. اما عملکرد دولت آنگونه که انتظار می رفت نبود.

*اصلاح‎طلبان از سال 92 تاکنون قدم‌های بزرگ و پیروزمندی برداشتند. در سال 92 دستاورد مهمی همچون پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را داشتند، در سال 94 با انتخابات مجلس توانستند کرسی‏‌های زیادی را در پارلمان تصاحب کنند و در سال 96 هم برنده انتخابات شوراها و ریاست جمهوری شدند. بنابراین نمی‌شود آنها را به دلیل این توفیقات به دست آمده تخطئه کرد و گفت که سازمان‌بندی و تشکیلات این جریان خوب نبود.

*اصلاح‌طلبان در فرآیندی که بعد از اعتراضات دی ماه آغاز شد در وضعیتی قرار دارند که نمی‎توانند دفاع لازم را از دولتی که با حمایت آنها بر سر کار آمده انجام دهند. به این دلیل که هم فاصله ارتباطی با آن دارند و هم عملکرد دولت برای آنان قابل توجیه نیست. لذا نمی‌توانند مردم را هم توجیه کنند. بنابراین ما با بحران دستاورد مواجه شدیم.

*ما به طور مشخص در اصلاحات یک سرمایه اصیل داریم و آن شخص آقای خاتمی است. آقای خاتمی به عنوان رئیس دولت اصلاحات هیچ‌گاه نپذیرفت به عنوان رهبر اصلاحات شناخته شود اما از طرف مردم و اصلاح‎طلبان به عنوان رهبر حرکت اصلاحی در ایران شناخته می‌شود.

*می‏‌توان گفت که وضعیت سیاسی جامعه به سه جناح تقسیم شده است. اصولگرا، اصلاح‎طلب و یک جناحی که از اصلاح‎طلبان عبور کرده‎اند و دیگر امیدی به اصلاحات ندارند و بعضاً ممکن است به طیف سرنگونی‎طلب نزدیک شده باشند. ولی آنها یک ادعاهایی را مطرح می‏‌کنند و حرف‏‌های آنها در سطح جامعه و فضای مجازی شنیده می‏‌شود.
عمدتاً هم ریزش‌‏های اصلاح‎طلبان بودند.

*براندازان سازمان‏ یافته خیلی سعی کردند که فضای مجازی را به اشغال و تسخیر خود دربیاورند. هم طیف سلطنت‎طلب و هم فرقه رجوی به شکل کاملاً سازمان یافته در فضای مجازی حضور دارند و سعی کردند که این فضا را تحت تأثیر خود قرار دهند.

*طیف افراطیون اصولگرا هم در فضای مجازی به شکلی سازمان یافته حضور دارند. امکانات بودجه‏‌ای و نیروی انسانی حقوق بگیر هم دارند که بتوانند این کار را انجام دهند. بنابراین این سه طیف بخش عمده‎ای از فضای مجازی را اشغال کردند. آنها موجب شدند که فضای مجازی که تا چندی پیش مزیت نسبی اصلاح‎طلبان بوده از دست آنان خارج شود. الان دیگر نمی‎شود فضای مجازی را مزیت نسبی اصلاح‎طلبان دانست. به همین دلیل خود اصلاح‎طلبان در فضای مجازی با چالش‎های جدی روبه‌رو هستند.

*چالش اصلی و زمینه‌ساز کشور سیاسی است. یعنی بحران اقتصادی معلول چالش سیاسی است. چون اصلاح‎طلبان چالش سیاسی را بر سر استقرار دموکراسی و حقوق شهروندی داشته‌اند باعث شده که بخش‌هایی از جامعه که به این موضوعات توجه می‌کنند؛ به جریان حامی آن تبدیل شوند. بخش‎هایی از مردم که گرفتار معیشت خود هستند و فرصت دنبال کردن مسائل سیاسی را نمی‎کنند عملاً باقی ماندند تا جریان رقیب به دنبال آنها برود و برای به دست آوردن رأی آنان برنامه‎ریزی کند. البته از ابزارهایی هم برای این کار از جمله کمیته امداد و بسیج و نهادهای عمومی فراگیر که در اقصی نقاط جامعه گسترش پیدا کرده، برخوردار بوده‌اند.

*طبقات محروم ممکن است که به لحاظ سیاسی به اصلاحات گرایش پیدا نکنند ولی بعضاً حسن اعتمادشان به اصلاح‌طلبان موجب می‎شود که پایه رأی آنان را بالا ببرند و به تداوم فرآیند اصلاحات کمک کنند.

*اتفاق خاصی که  طی یک سال گذشته افتاده، این است که اصلاح‌طلبان ریزش نیرو داشته ‏اند و این ریزش در همه طیف‌های آن رخ داده است. گروهی از اصولگرایانی که به سمت اصلاح‎طلبان در حال کوچ بودند، مقداری دچار انفعال شدند و حرکت خود را متوقف کردند و یک تعداد از اصلاح‌طلبان هم منفعل شده و امید خود را به اصلاحات درکل از دست دادند.

*طیف برانداز را رقیب خودمان می‎دانیم اما نه رقیب انتخاباتی. آنان را رقیب مشارکت‎جویی در انتخابات می‎دانیم. کاری که براندازها می‏ کنند، این است که بدنه اجتماعی جامعه را از شرکت در انتخابات منصرف می‌کنند. آنها رقیب انتخاباتی نیستند ولی به نفع رقیب سنتی ما یعنی طیف راست کار می‎کنند. مشارکت در انتخابات را پایین می‎آورند و طیف خاکستری که همیشه آرای خود را به صندوق اصلاح‎طلبان می‎ریختند، از شرکت در انتخابات منصرف می‎شوند و اصلاحات را دچار ریزش رأی می‎کنند. اصولگراها آنقدر پایگاه رأی قوی ندارند که تهدید جدی حساب شوند؛ ولی هستند و حضور دارند و یک بخش از آرای سازمان‏ یافته‎ای که من نامش را رأی مناسکی می‎گذارم، از آن خود می‎کنند.

*حقیقت این است که ما اصلاح‏ طلبان با بخشی از افرادی که در شورای نگهبان هستند نمی‎توانیم گفت‌وگو کنیم و به فرض انجام گفت‌وگو هم حاصلی نخواهد داشت. ولی گفت‌وگو با نزدیکان رهبری حتماً می‎تواند برای ما دستاورد داشته باشد. اما با این حال ما اصلاح‎طلبان حائل سفت و محکمی بین خود و رهبری داشته‌ایم و آن یکی از نهادهای اطلاعاتی است که طی سال‌های گذشته سعی کرده که به صورت یک حائل عمل کند و به نظر هم می‌رسد که اطلاعات مربوط به اصلاح‌طلبان با یکسری دستکاری‌ها از کانال آنها منتقل می‌شود. به همین دلیل این نبود اعتماد شکل گرفته است. باور ما این است که در رهبری ظرفیت پذیرش اصلاح‌طلبان با همین شرایطی که دارند وجود دارد اما از جانب اطرافیان و برخی نهادها این هراس ایجاد می‌شود که اگر اصلاح‌طلبان به صحنه بیایند، ممکن است که   چالش برانگیز باشند. آنها هستند که مشکل ایجاد می‌کنند.

*من اخیراً با آقای علیرضا زاکانی در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران مناظره‎ای داشته‏ ام. ایشان گفتند: «رهبری به ما گفتند نه باید و نه می‎توانیم اصلاح‎طلبان را حذف کنیم.» این جمله جدیدی بود که تاکنون – حداقل من- نشنیده بودم و در عملکرد اطلاعات سپاه چنین چیزی استنباط نمی‌شد. بعد از سال 88 اراده کاملی را برای حذف اصلاح‎طلبان از عرصه سیاسی شاهد بودیم هرچند در سال 92 توانستیم که با یک تدبیر درست به صحنه برگردیم اما همچنان مقاومت زیادی در برابر حضور ما وجود داشت. هنوز هم بسیاری از اصلاح‌طلبان کارآمد و توانمند با مانع استعلاماتی که از نهادهای امنیتی گرفته می‎شود مواجه هستند. بنابراین، این چالش همیشه وجود داشته و گاه و بیگاه دریچه‎هایی هم باز شده تا احساس کنیم شاید بتوان کاری کرد. اخیراً هم آقای جهانگیری صحبت‎هایی را مطرح کرد و گفت در هفته‏ های آینده سرمایه‏ های نمادین کشور در کنار هم قرار خواهند گرفت. ما می‏ دانیم که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‏ های نمادین کشور آقای خاتمی است. بعد از آن محصورین و پس از آن نیز افراد دیگری که از حضور در صحنه‎های رسمی سیاسی جامعه محروم هستند.

*فکر می‎کنم که یکی از فرصت‎هایی که در اختیار اصلاح‎طلبان قرار دارد، همین فاصله‎ای هست که بین اعتراضات دی ماه تا انتخابات بعدی وجود دارد. اگر بنا بود انتخابات الآن یا  دو ماه دیگر برگزار شود، اصلاح ‏طلبان سنگین‏ تر بودند که در انتخابات شرکت نکنند. چون با  مشارکت نکردن گسترده مردم در انتخابات، شانس پیروزی آنان به حداقل می ‏رسید. انتخابات مجلس یازدهم، یک سال و هفت ماه دیگر برگزار می‎شود و فرصت لازم وجود دارد تا هم اصلاح‎طلبان بتوانند ارتباط خودشان را با بدنه جامعه برقرار کنند و هم جامعه‎ای که دچار عارضه سرخوردگی شده، فرصت بازسازی پیدا کند.

*ما انتقاد داریم ولی پایه‌های این نظام را محکم‌تر از آن می‌دانیم که بخواهد در معرض فروپاشی و سقوط قرار بگیرد. این نظام پایدار می‎ماند. البته شرایط اقتصادی کشور بشدت بحرانی است و این بحران هم فزاینده خواهد شد. ممکن است کار به کوپن و جیره ‏بندی هم برسد. به مردم فشار می‎آید اما منجر به سقوط نظام نمی‎شود. این نظام حتی در سخت‎ترین شرایط می‎تواند خود را حفظ کند. یعنی پایه‎های نظامی، اقتصادی و رسانه‎ای و یک تعداد نیروهای جان فدا دارد که اجازه نمی ‏دهند این نظام سقوط ‎کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید سجاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام، حرف راست زده. کیفر خواست آقای شکوری راد در سال ۸۸ منتشر کنید می بینید چطور دنبال حذف نیروهای اصلاح طلب بودن.
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، با وجود تمام مشکلات و هزینه هایی که اصلاح‌طلب‌ها از ابتدای انقلاب برای کشور بوجود آورده‌اند و همیشه دچار افراط و تفریط بوده‌اند، نظام اسلامی توانسته کشور را اداره کند و در خارج از مرزها هم نقشه‌های استکبار را برهم زده است. به نظرم اگر اصلاح طلب‌های خودباخته غرب نبودند، کشورمان تا کنون در اوج پیشرفت و گفتمان انقلاب هم در تمام دنیا منتشر شده بود. هیچ مدلی از حکومت‌های دنیا اینقدر با مزاحمت‌های یک گروه با نرمی برخورد نمیکند که جمهوری اسلامی با اصلاح طلب‌های غرب زده کرده.
Netherlands
دوست عزیز کسانی که پیرو اصلی خط و سیره امام بودن بعدها به اصلاح طلب معروف شدن.

اگه نمیدونستی بدون
سعید110
Iran, Islamic Republic of
اول چپی بودن، بعد از اون طرف افتادن و از خود ترامپ هم لیبرال تر شدن!
تنها چیزی که هیچ وقت نبودن راه مستقیم و تبعیت از امام بود.
لعنت بر شیطان / مرگ بر آمریکا
Netherlands
بک : قرآن فقط دوحزب را می شناسد حزب شیطان و حزب الله و بقیه خود دراوردی ها ماندنی نیستند و نهایتا شیطان هم رفتین است.
دو : اگر دولت نیت نزدیک شدن به امام را داشت می باید اوامر ایشان را اجرا می کرد ( اقتصاد مقاومتی ، مذاکره ، باز گشائی لانه ان گلیس...)
قربان آنکه دلش با زبان یکی است.
یا حق
حمید
Iran, Islamic Republic of
منظورتون از پیروان اصلی !‌ خط امام همون اکبر گنجیه که پونز میکرد تو پیشونی ملت یا با رفیقاش با چماق میزد تو سرشون و دستشون رو میکرد تو رنگ؟ یا منظورتون زیباکلام و سروش ه که هر چی استاد و کادر آموزشی بود به صورت فلّه ای از دانشگاه اخراج میکردن؟ یا شاید هم نجفی و فرهادی منظورتونه که تو دانشگاه های دیوار و مانع بین دختر و پسر میکشیدن؟ نه عزیز دل، اگه نمیدونی بدون که اینها از اول امر برنامه شون تخریب انقلاب بوده. یه روزی مأموریت شون این بود که یه چهره ی خشن از انقلاب برای مردم رو کنن، یه روز هم مثل الان به خیال خودشون باد داره سمت دیگه می وزه، اینه که تصمیم گرفتن انقلاب رو طور دیگه ای بکوبن. مصداق بارزشون هم آیه ی شریفه ی قرآنه که میگن ما مشغول اصلاحیم، اما افساد طلب ترین آدمهای روی زمین اند و مورد لعن خدا قرار گرفتن.
Iran, Islamic Republic of
به چپ چپ زدند ورفتند به بزرگراه آمریکا وشرکا !!!
ریزبین
Germany
دوست محترم ببخشید که جسارت میکنم به محضرتان , ممکن است بفرمائید که حضرت اقا روح الله رحمت الله علیه کدام کارشان اصلاح طلبی بود ؟؟ ان سفرکزده اصلاح طلب نبودند و خدا طلب و حق طلبِ محض در راه خدای سبحان و فرامینش بودند نه اصلاح طلبی که به معنای واقعیِ ان هرروز و هرساعت و هرلحظه ی که دردسترسشان باشد خودشان دربست و کُرنش وار دراختیار سلمانی برای اصلاح درون و برونشان قرارمیدهند .لطفا مصادربه مطلوب هم اگرمیخواهید کنید راهش را از کسانی که تا بحال سعی کردندو بحمد خدا موافق هم نشدند جای خود بلکه مفتضح هم شدند را بپرسید شاید افاغه کند . /
Iran, Islamic Republic of
شوخی کردی یا جدی گفتی :))). خود امامم تو آرامگاهش خنده اش گرفت.
Iran, Islamic Republic of
من طرفدار اصولگراها نیستم ولی امروز خیلی واضح مشخص شد که بعد از انقلاب به جز هشت سال و یه مدت کوتاهی در ابتدای انقلاب قوه مجریه کشور دست مثلا اصلاح طلبها بوده. وضعیت امروز کشور در انتهای تک تک این دوره ها همواره ثابت کرده که بهتر است این آقایان برای مدتی اصلا حرف نزنند. به خدا سنگین ترند.
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز، اینکه قبلا کسی پیرو خط امام بوده خوب است البته اگر برای ظاهر سازی به قصد سوء استفاده های بعدی نبوده باشد. خط امام در گفته ها و صحیفه امام ثبت شده که هیچکدام با رفتارهای حال حاضر اصلاح طلبها تطابق ندارد. ضمنا امام در وصیت نامه اش فرمود: ممکن است من بواسطه اینکه بعضی خود را متظاهر به اسلام نشان داده اند اغفال شده و از آنها تعریف وتمجید کرده باشم. ملاک حال افراد است.(قریب به مضمون). حال شما خود بفرمایید کدام رفتار اصلاح طلبان قابل تایید توسط فرمایشات ثبت شده امام است که مدعی خط امام باشند؟
Iran, Islamic Republic of
چقدر هم خوب اداره کرده
United States
برای یکبار هم شده به عنوان پیشنهاد دفتر مقام معظم رهبری افرادی را که در خیابانها اعتراض دارند و مبخواهید صدایشان را به رهبری برسانند دعوت نمایید به بیت ایشان و رهبر عزیز مستقیم صدای آنها را بشوند و برای آنها موعضه و سخنرانی نمایید و دستورات لازم را برای رفع نگرانی‌های مردم اتخا نمایند این روش بسیار کم هزینه و بسیار پر ثمر میباشد
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
عزیزم لطفا صورت مساله را عوض نکنید.
اینکه رهبری با مردم و اقشار مختلف دیدار کنند که همواره اتفاق میافتد.
الان موضوع این نیست. کسی که باید بیاید توضیح دهد دولت و در راس آن رئیس جمهور است که معلوم نیست کجاست و فازش چیه!؟
...
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
رهبری که دائم به این نهاد مجلس و دولت و نیز قوه قضائیه تذکر و راهکار برای معیشت مردم دادند و به وظیفه شون عمل کردند
به نظرم بهتره معترضان برن دم مجلس و ریاست جمهوری!
چون مجلس قدرت قانونگذاری داره و نماینده ها هم منتخب مستقیم مردمند و می تونستن وزرا و رئیس جمهور و عملکرد دوبت را مورد بازخواست قرار بدن و ندادن!!
و دولت هم که تمام قدرت مالی و اجرایی کشور در دستشه و 5 ساله هیچ کاری نکرده.
Iran, Islamic Republic of
افسادطلبها خیلی خیلی خائنند
شیمون پرز گفته بود این افسادطلبان سرمایه اسرائیل هستند

سلام سرمایه اسرائیل کودک کش!
چیطوری؟!!
کمالی
Iran, Islamic Republic of
این اصلاح‌طلب ها یک بار در فتنه ۷۸ به صورت عملی و با میدان داری تاجزاده می‌خواستند به بیت رهبری نزدیک شوند که بچه‌های سپاه نگذاشتند. راست میگه این شکوری، اما وارونه.
ایرج کی مرام
Spain
دوستان در سال 88 کشور را لبه پرتگاه بردند تازه هنوز هم طلبکارند؛ رو رو برم؛ در سال 92 با موج سواری رسانه ای پیروز شدند مملکت از جهت آنها شده گل و بلبل؛ یک قرارداد بی خاصیت و در عین حال پر هزینه را به مملکت تحمیل کردند از جهت آنها شده فتح القتوح؛ رو رو برم.
موسوی
Iran, Islamic Republic of
البته باتوجه به میزان بالای نفوذ درمیان جریان اصلاحات و اینکه نصفشون برانداز شدند وبسیاری هم الان در بوقهای تبلیغاتی برانداز مشغول زحمت کشیدن هستن بعید نیست امثال کشمیری توی آستین داشته باشن.به همین خاطر این حائل که شکوری توهم کرده اتفاقا باید باشه حتما
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
بر منافقین و کفار حربی لعنت...
Iran, Islamic Republic of
خود آقا از همه چیز اطلاع دارند و بهتر شما را می شناسند و قطعا خودشون تصمیم می گیرند نه اطلاعات سپاه. اصلاح طلبان در موضع گیری در برابر فتنه ، ولایت فقیه ، اهداف امام از انقلاب کوتاهی کرده اند چه برسد به عمل
Iran, Islamic Republic of
جانم دلیل دیگری است. اینا میخان تو این اوضاع که داد مردم در اومده صورت مسئله را پاک کنند: دولت ناتوان است و اصلاح طلبان در ایجاد این دولت نقش داشتند
Iran, Islamic Republic of
مرده شور دانسته هایت ببره که مردم به روزگار سیاه نشونیدن
Germany
اصلاح طلبان همان منافقین بی تفنگ هستند که چهل سال است در نظام نفوذ کردند و بیشترین خنجر را در پهلوی نظام فرو کردند...
Germany
...
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
آیا این تدبیر درستی که با آن به صحنه برگشتید همان فضای مجازی بود؟
آیا اگر طیف اصولگرا کیفر خواستهای 88 شماها را داشتند آن را بوق نمی کردید؟
لطفا چند نمونه از اقدامات اقای زاکانی و همفرانشان جهت طرد(!!) شما از صحنه سیاسی کشور را نام ببرید؟
معلم انقلابی
Iran, Islamic Republic of
شما از خود راضی ها انقلاب را ،اسلام را،وراه ورسم شهدا را به باد تمسخر گرفته اید شما لیبرال ها لیاقت این را ندارید که بروید بنشینید وآقا برا تان صحبت کند مگر شما سرتان از نصیحت می شود مگر گوش می دهید چند بار حضرت آقا فرمودند بازی آمریکا را نخورید هسته ای را دادید بتن ریختید ملت را بی چاره کردید چه می خواهید به نام رهبری همه کار کردید چه می خواهیداگر سپاه نبود الان صندلی شما وجهانگیری نبود اگر اطلاعات سپاه نبود شبانه داعش در رختخواب خفتان می کردند اگر سپاه نبود شمایی وچود نداشتید پس حواستان به حرف های تان باشد اگر دین ندارید لا اقل مرد باشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عارف
Iran, Islamic Republic of
باز چه خوابی دیدند.اینها در فتنه 88 عوامل اصلی و صحنه گردان فتنه بودند.شعارهایی که علیه نظام و رهبری توسط پیاده نظام های شان در کف خیابان سر می دادند از طرف اینها طرد نشد، و صف خود را از اینگونه شعار دهندگان جدا نکردند.مگر نگفتند تقلب شد و مگر رهبری نظام در اولین نماز جمعه بعد از انتخابات اتمام حجت نکردند چرا اینها صف خود را از کسانی که در روز عاشورا هلهله و شادی کردند جدا نکردند ؟همین آقا چند بار با بی بی فارسی مصاحبه علیه نظام کردند؟چرا به دروغ و در این شرایط که به نفع شان نیست فرار رو به جلو می کنند؟ و خود را پایبند به نظام و رهبری می دانند.چرا رئیس دولت اصلاحات فقط در خلوت بیان می دارد که تقلب نشده بود ؟چرا رسما و علنا در رسانه ها نمی گویند؟
Iran, Islamic Republic of
هرچه خائن وجاسوس و وطن فرش در کشور هست یا اصلاح طلبه یا مورد حمایت اونهاست؛ در هیچ نظامی به اندازه جمهوری اسلامی ؛ طرفداران انقلاب برای ایجاد وحدت؛ اینقدر درمقابل رفتار خائنانه و خبیثانه دشمن داخلی صبر و فداکاری نکردند.
Iran, Islamic Republic of
هر چی اختلاس گر و ..... هست هم اونوری
...
Iran, Islamic Republic of
جناب شكوري راد! بزرگترين عامل دور شدن روزافزون شما جماعت از ولايت و رهبري و آرمانهاي نظام ,خودباختگي شماها در برابر غرب وحشي و عشق عجيب و غريبتون به شيطان بزرگ است.
بهتره قبل ازينكه به دنبال كشف مانع نزديك شدنتون به به رهبر حكيم و بصير انقلاب در بين نهادها و اشخاص انقلابي باشيد ,يه توضيح و توجيه قانع كننده كوچك در مورد اظهار رضايت سردمداران دنياي كفر و الحاد و صهيونيسم از عملكرد شما جماعت غربزده واظهارنظر نخست وزير جنايت پيشه اسرائيل كه گفت " اصلاح طلبان اميد اسرائيل در ايرانند كه به عنوان پياده نظام ما در برابر جمهوري اسلامي ايستاده اندو با نظام اسلامي مي جنگند " بدهيد.
ایرانی
واقعا" این اصلاح طلبان از رو نمی روند...نیازه رسانه ملی اعتافات عطریانفر و ابطحی با لباس میل میل اوین رو هر از چندگاهی پخش کنید بعد ادعاهای واهی شون رو مطرح کنید...یا شاید گذرشون به افغانستان افتاده که اینقدر بدور از واقعیت جامعه ومردم شوخ و شنگ نقد می کنند...
محسن
میشه بفرمائید شما ولایت فقیه را قبول دارید؟؟
اینقدر به دولت توصیه کرد، به کدامش عمل کردن.
فاصل بین دولت و اصلاحات با رهبر خودشان هستند.
Iran, Islamic Republic of
ما مردم و راي مردم رو قبول داريم هرچه گفتند ولو باطل بايد گردن همه در برابرش كوتاه باشد!
مگر مخل به مباني اسلام باشد (اصول اسلام توحيد و نبوت و معاد و عدل و امامت)

مردمسالاري يني همين
هيچ اما و اگر هم ندارد...
Iran, Islamic Republic of
مردم سالاری دینی یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما معنی کنید بعد؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
جان نثار
اگر همین گروه سیه رو نبودند چه بسا یک اپوزیسیون واقعی امکان شکل گیری می یافت تا در قالب یک جریان خارج از حاکمیت کنونی نمایندگی خواستهای معطل مانده ملت مردم را که اینروزها دوباره راه به خیابان گشوده بر عهده بگیرد! و صدای تحول خواهی مردم به جان رسیده باشد.این جماعت هم منفور مردمند و هم در حکومت با منت و خجلت پذیرفته می شوند!همیشه هم در زدوبندها با جناح رقیب مردم فلک زده را وجه المصالحه ساختند و طلبکار هم شدند!
Iran, Islamic Republic of
سال 88دستکاری وتقلب درانتخابات رابهانه به هم ریختن کشورکردندالان هم دستکاری اطلاعات سپاه رادرگزارش علیه اصلاح طلبان کلیدزده اند/اگرخاتمی اشتباهاتی درسال 88داشته وآنراهم ادامه داده باچه منطقی بایدازیک شخص متخلف تبعیت کردواورارهبرخودخواندحمایت کنیدورئیس خودبدانیدتاوقتی که ما ملت وشمادردادگاه عدل خداوند حاضرشویم
وقتی یک نیروی نظامی بر خلاف قانون اساسی وتوصیه های امام راحل(ره)این گونه در سیاست وهمهچیز دخالت می کند باید هم تبعات اقدام خلاف خودرا بپذیرد.
حامد
Iran, Islamic Republic of
منظور از دخالت در سیاست چیزهایی مانند کودتا و ساقط کردن دولت و یا حمایت از یک کاندیدا و مانند آنهاست. و الا هر شخص نظامی می تونه مثل بقیه مردم اظهار نظر کنه. و فرماندهی سپاه چون یکی از وظایفش حفاظت و پاسداری از انقلاب است می تواند به خصوص در مواردی که در مورد امنیت ملی کشور است (او عضو شورای امنیت ملی هم هست) و به خصوص در مواردی که اصل نظام و رهبری نشانه رفته است اظهار نظر صریح کند. فرمانده سپاه و فرمانده ارتش و هر کس می تواند برای دفاع از دستورات رهبری سخنی بگوید. نظر رهبری در مورد مذاکره با ترامپ بیان شده و فرمانده سپاه نیز مانند همه از آن آگاه است. ایشان منصوب مستقیم رهبری است و بدون اجازه رهبری اظهار نظری در این سطح نمی کند و اگر اشتباها هم اظهار نظر کند قطعا رهبری به او تذکر می دهد و نیازی به نامه نگاری علی مطهری نیست
Iran, Islamic Republic of
صراحت قانون میگه سپاه پاسدار انقلاب اسلامی بازم بگم!!!! یعنی اختیار در حفاظت انقلاب در هر بخش و در هر مکان و در هر زمانی! فقط بخشی از حراست انقلاب نظامی هست تفهیم شد؟؟
sajjad
ما هرچه میکشیم از همان اصلاحات مدنظر آقای خاتمی و رفسنجانی است .
Germany
شما چی میکشی برادر؟
Iran, Islamic Republic of
شما چی میکشی Mr
متأسفم برای شما!خدمات این دونفر به انقلاب ونظام قابل اغماض نیست .همین حالا هم اگر شما به نظر مردم اعتقاد دارید می توانید از جایگاه آنها در بین مردم پی به محبوبیت آنها ببرید.
حسین
Iran, Islamic Republic of
.... این مساله از رفتار و کنش ایشان کاملا مشخص است . مقام معظم رهبری از اول هم با اصلاح طلبان به عنوان یک تشکیلات درون نظام مشکلی نداشت و بارها در صحبت هایشان بیان نموده اند . بلکه اصلاح طلبان بودند که حاضر نشده اند خط خود را از دشمنان نظام جدا کنند . دریغ از یک مخالفت خشک و خالی اینها با دشمنان مملکت .
Iran, Islamic Republic of
افساد طلبها لیاقت نزدیک شدن به رهبری ندارند . انها افتخارشان نزدیک شدن یه شیطان بزرگ امریکا است
Iran, Islamic Republic of
البته احسای خطر میکنند که میخان به رهبری نزدیک بشن
Iran, Islamic Republic of
شیطان بزرگ نه؟ آمریکای شیطان صفت خخخخخخخخ
حامد
Iran, Islamic Republic of
...
1-مگه اصلاح طلبان کی هستند که دنبال گذاشتن جلسه با رهبری نظام هستند؟
2- از میان اصلاح طلبان عناصری مانند جهانگیری معاون اول و شریعتمداری و آخوندی و ... در رأس دولت قرار دارند چطور ممکنه کسی با این وجود ادعا کنه سپاه مانع ارتباط اصلاح طلبان با رهبری است!
3- اصلاح طلبان اول موضع خود را در مورد فتنه و ضد انقلاب مشخص کنند. یادمان نرفته که در تجماعات اصلاح طلبان در فتنه 88 و مشابه آن فقط شعارهای علیه رهبری سر داده می شد مانند مرگ بر ... . پس این گروه گستاخ چگونه ادعا می کنند که دنبال صحبت و جلسه با رهبری هستند؟
Iran, Islamic Republic of
فتنه گر 88 شما صلاحیت دیدار با رهبری را ندارید چون در هیچ جا از رهبری حمایت نکردید شما همان جملی ها هستید هم اشعث دارید هم طلحه وزبیر دارید...وهم ابوسفبیا یعنی ترامب بس بی خود به سباه گیر ندهید وگرنه اتش به اختیار ما دوبار 9 دی دیگری برباه خواهیم کرد
Iran, Islamic Republic of
...
استادی
Iran, Islamic Republic of
وقتی که رئیس جمهور می گوید بدون برجام نمی توانیم اب هم بخوریم از او انتظاری نیست که بتواند اقتصاد و....جمع کند
Iran, Islamic Republic of
عجب مقایسه ای ! یعنی اطلاعات سپاه اندازه یه فتنه گرم پیش رهبری حرف برای گفتن نداره ؟ میخوای بری کارنامه درخشانتو نشون بدی از رشادتات تو فتنه بگی یا اظهار فضل اخیرت ؟
Iran, Islamic Republic of
به شدت دارند حواشی درست میکنند تا نابودی اقتصاد توسط پیرمردان دولت و دزدی ها و رانت هایی که کمر مردم رو شکسته به حاشیه بره
Iran, Islamic Republic of
دروغ گفتن تو روز روشن عادت شده. این آقا اصلا اعتقادی به حکومت اسلامی ندارد چه رسد به ولایت فقیه و ....
Iran, Islamic Republic of
رهبری ضد داعش است و اصلاح طلبان داعشی های وطنی اند و به دنبال منافع آمریکا و اسرائیل هستند
Iran, Islamic Republic of
یکی از بزرگترین خائنین داخل کشور همون رئیس دولت اصلاحاته
سید
Iran, Islamic Republic of
یکی از نیروها ی جان فدا امثال تو و یارو غارت هستند ...
United States
سپاه یک سد بزرگ بین این طیف و قبله امالشان کدخداست و اینها براحتی نمیتوانند مملکت رو تقدیم کنند بنابراین هر روز یک جینگول بازی درمیاورند که به قبله بگویند ما هنوز هستیم و اقتصاد مریض روحانی را هم یک کمی به حاشیه ببرند.
بهرام
Iran, Islamic Republic of
ترامپ اوباما/ نتانیاهو/ بن سلمان/ داعش/ النصره/ صدام/ علی مطهری/ شکوری راد/ همه ب سپاه حمله میکنند اما داخلی ها ب ترامپ میگن هزینه نکن خودتونه منفور ملت ما نکنید ما خودمان سپاه را از شما دور میکنیم و چنان درگیرش میکنیم تا منفور ملت بشه/ دقیقا مث مرحوم دلواری که مصدق ب پرتغال و بریتانیا گفت شما ب روستای ریسعلی حمله نکن منفور و اجنبی محسوب میشی من مصدق با هزینه همین مردم دریای بوشهر را دریای خون میکنم براتون و ب من حق میدهند عجب انطباقی عجب حکایتی
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
...
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر حائلی وجود نداشت تا امروز میلیون ها مرتبه نه فقط جام زهر روحی بلکه صدها جام زهر جسمی به رهبری نوشانده بودید
Iran, Islamic Republic of
ظاهرآ ترسیده اند اطلاعات سپاه به مشکلات پیش آمده برای اقتصاد ورود کنه و پا رو دم آقازاده های ... رانتخوار ... دولت مطبوعشون بذاره که اگه پا رو دمشون بذاره حمله ها به اطلاعات سپاه خیلی بیشتر از الان خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
داعش و سعودی ها و سازمان های جاسوسی غرب باید از اطلاعات سپاه انتقام بگیرند چرا این ها دارند انتقام میگیرند؟!!!
دانا
Iran, Islamic Republic of
هر کدوم از اصلاح طلبان که صحبت می کنند برای ما تحلیلگران رد و نشانه ای از خودشان و اطلاعات سیاسی کشور به جا می گذارن که قابل تامله، فقط از آقای شکوری راد چند سوال داشتم ؛
1- در مورد مشکلات اقتصادی مردم گفتید حزب رقیب روشون برنامه ریزی کرده و شما از مردم معترض اقتصادی فاصله دارید اعتراف خوبیه چون نشون می ده شما دنبال چالش های سیاسی حزبتونین که همون رفع حصر و امثالهم هستید وقت پرداختن به اوضاع مردم رو ندارید.
2- در مورد خاتمی گفتید چی؟ سرمایه نمادین؟ می خواستم یه آمار بگیرید قبل ریاست جمهوری خاتمی و بعد ریاست جمهوریش چند نفر از حزبتون و فرزندانشون مال و اموال مملکت رو بلند کردن بردن خارج؟ بعضی هاشون هم اقامت گرفتن و پناهنده شدن؟ واقعا واسه مملکت سرمایه ان ایشون.
3- آقای شکوری راد گفتن کانال ارتباطیشون رو با رهبری سپاه قطع کرده با دستکاری اطلاعات به نظر میاد از یه چیزی ترسیدید شنیدم که جدیدا دو حزب راست و چپ با هم جلسه گرفتن که اگه مردم یکی رو غیر چپ و راست بخوان چیکار باید بکنیم؟ چیه ترسیدین مردم از سپاه کمک بگیرن یه مستقل رو برای انتخابات بعدی انتخاب کنن همانطور که در برخی شهرها نماینده مجلس مستقل انتخاب شده؟
4- در مورد رهبری هم گفتین که گفتن اصلاح طلبان باید باشن ولی نگفتید در مورد فتنه و فتنه گران چه گفتن؟
در آخر خواستم نصیحتی کنم اون چیزی که مردم در حال حاضر می خوان شکستن بته اونم بت بزرگ نفس اگه اون بشکنه مشکلات کشور حل می شه اگه خودتون شکستید چه بهتر وگرنه خودمون می شکنیمش و برای شکستنش از کسانی که تا حالا محافظ و همراه مردم بودن کمک می گیریم چه خوشتون بیاد چه نیاد
Iran, Islamic Republic of
سلام،شما اصلاح طلبان هنوز بین خود و براندازان اصلاح طلبان،(بعضی ها هنوز در زندان هستند و بعضی ها فرار کردند وانور آب وول می‌زنند) فاصله برقرار نکردید هنوز رهبر شما خاتمی عذرخواهی نکرد،خیلی اشتیاق دارید این ملت خیانت های شما را فراموش کنند شتر در خواب بیند پنبه دانه
تویسرکان
Iran, Islamic Republic of
با یان وضعی که طرفداران شما در گوهردشت و شهرهای دیگه و فتنه 88 که درست کردید باید نزارن که ببینید دیدن رهبر لیاقت لازم داره اول مجوز لیاقت رو بگیرید بعد برید سراغ مجوز دیدار
Iran, Islamic Republic of
از اصلاح طلب وطنفروش تر هم مگه داریم؟ فتنه 88 رو کی ایجاد کرد. رای مردم رو کی گفت تقلبه؟ آخه شماها چی دارید که اینقدر ادعاتون بالاست. این از برجام، این از اقتصاد، این از فرهنگ عمومی کشور، اینها از زمان همون خدانشناس در سال 76 بوجود آمد. راستش را به جوانان بگویید. از خدا نمی ترسید. خیلی بی تقوی هستید.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب شکوری راد
مشکل شما اصلاحاتی ها ضدیت با نظام اسلامی و انقلاب است!!! بابا همین چند وقت پیش بود که خودت گفتی «در سال 84 شرایط ایجاب نمی کرد ولی در سال 88منافعمان ایجاب می کرد مردم را به خیابون ها بکشونیم» !!! حالا حرف از ارتباط با رهبری می زنی!!؟؟
حالا که عرصه را باختید به دنبال ارتباط با رهبری هستید!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای شکوری ، خوشبختانه اطلاع داری ....نمی خوای یادت بیاید چیز دیگریست ، برو ببین چرا حضرت امام رحمت الله علیه نمی خواست و حتی یکبار هم به دارو دسته رجوی وطن فروش اجازه دیدار و ملاقات ندادند ، آنوقت می فهمی چرا امام خامنه ای ( حفظه الله ) تمایلی به دیدار منافقین جدید ندارند .
صابر
Iran, Islamic Republic of
یکی از اشکالات بعضی ها آن است که گروه پرستی آنچنان آنها را کر و کور میکند که حتی با دیدن خیانت آشکار ، شهامت مخالفت با خلاف کار هم باند خودشان را ندارند وتلاش در توجیه وانکار ان میکنند .ایا وطن فروشی فتنه گران وهمراهی انها با سازمان سیا ، انگلیس ، اسرائیل ،جورج سورس ، حکام قرون وسطائی آل سعود و...قابل انکار است ؟...
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
دیگه امیدوار به اون جان فداها نباشید چراکه به محض احساس ترس جان فداها میشن خوب ماجرا ولی بهتره دربرهه های بعدی درصورت فشار برکشور شماهابرید جلو حتی بااین دلگرمی که جان فداها درخط دوم هستن !!ولی ایا غیرتش رودارید ؟مردم باید بفهمن که این ها چه شیاطینی هستن درصدرحرفاش سپاه رومتهم به راه ندادنشون میکنه ودرقسمت دوم ومسیله تهدید کشور میگه جان فداهایی هستن که نگذارن امنیت مابهم بخوره ؟؟؟؟!!!!
علی اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
گفتند امضاء کری تضمین است حالا ؟!!!!!!!!