جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

طرز مدیریت فعلی در اقتصاد پیک‌نیکی است

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 631464
تا زمانی که تیم اقتصادی فعلی و کسانی که قبلاامتحانشان را پس داده‌اند، در بستر تصمیم‌گیری‌های اقتصادی باشند، کاری از پیش نخواهد رفت
طرز مدیریت فعلی در اقتصاد پیک‌نیکی است
به گزارش جهان نيوز، سرپرست اسبق وزارت اقتصاد با بیان اینکه طرز مدیریت فعلی در اقتصاد پیک‌نیکی است تاکید کرد: تا زمانی که تیم اقتصادی فعلی و کسانی که قبلا امتحانشان را پس داده‌اند در بستر تصمیم‌گیری‌های اقتصادی باشند، کاری از پیش نخواهد رفت.
 
حسین صمصامی با انتقاد از نحوه تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان اظهار کرد: باید چند نفر آدم سالم سر کار باشند تا بتوانند ارز را درست تخصیص دهند، نه اینکه افرادی بخواهند برای واردات قهوه‌جوش و موز و اقلام غیرضروری ارزهای دولتی را حیف و میل کنند.

وی با بیان اینکه بازار به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی افزایش قیمت ناشی از آزادسازی ارز شود، ادامه داد: ما اگر ارز تخصیص ندهیم، تورم می‌تواند به صورت جهشی بالا رود و مسائل معیشتی را برای مردم به وجود آورد. اگر قرار باشد همه چیز بر اساس ارز روز بازار آزاد قیمت‌گذاری شود، آن گاه یک تورم ۱۵۰ درصدی به وجود خواهد آمد که دیگر نمی‌توان درستش کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه تحریم‌های فعلی درواقع جنگی اقتصادی است که آمریکایی‌ها طراحی کرده‌اند، گفت: این اوضاع دقیقا مانند این است که آمریکا چندین موشک به سوی ما پرتاب کرده باشد که ما باید قبل از اینکه این موشک‌ها به زمین اثابت کنند، آن‌ها را در هوا منفجر کنیم.

صمصامی با تاکید بر اینکه ما در شرایط یک جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم، تاکید کرد که اولین حرکت در شرایط فعلی باید این باشد که منابع ارزی را بر اساس اولویت‌های اصلی تنظیم و مصرف کنیم و همچنین منابع ارزی حاصل از صادرات را وارد بازار کنیم.

او در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی نیازمند حضور افرادی در جایگاه مدیریت اقتصادی هستیم که واجد شرایط مدیریت در شرایط اقتصاد جنگی باشند، اظهار کرد: مدیریت فعلی اقتصادی درواقع پیک‌نیکی است.

این مدیریت برای شرایط زمانی مناسب است که شرایط کاملا عادی باشد و امورات اقتصادی در ریل خودش قرار گرفته باشد؛ درحالی که در حال حاضر ما در شرایط جنگی اقتصادی قرار داریم و محتاج حضور افرادی هستیم که بتوانند علاوه بر اینکه کسب و کار شهروندان را حمایت کنند، جلوی ضربات تحریم را هم بگیرند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که تیم اقتصادی فعلی و کسانی که قبلا امتحانشان را پس داده‌اند، در بستر تصمیم‌گیری‌های اقتصادی باشند، کاری از پیش نخواهد رفت، گفت: اینکه ارز را به کالاهای غیراساسی تخصیص دهیم، نشان‌دهنده این است که برخی‌ها به فکر منافع شخصی خود هستند؛ در حالی که مجلس باید برای این شرایط یک فکر اساسی کند و سعی کند کابینه را بر اساس شرایط جنگی تنظیم کند.

 با شدت گرفتن التهابات ارزی در بازار ارزهای خارجی، بسیاری از کارشناسان انتقادات خود را متوجه تیم اقتصادی دولت کرده‌اند. در همین راستا مجلسی‌ها با امضای طرح سوال از رئیس جمهور و طرح استیضای وزرای اقتصاد و تعاون و رفاه، طرح بازخواست از اعضای اقتصادی هیات دولت را آغاز کرده‌اند.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
میخوام یه مستند از زندگیم بسازم
اسمشو بزارم «راز پگاه"؟!!!!!!!!!
سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
آدم آنقدرانتقادمیکندیامیشنودکه گاهاخسته میشوداین
دولت دولت جهادی نیست لااقل به همان شعارتدبیرش
عمل میکردامیدی حاصل میشد....