پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ویروس در بدن افراد چاق بیشتر می‌ماند

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 631412
افرادی با شاخص توده بدنی ۳۰ و یا بیشتر در طبقه بندی افراد چاق قرار می‌گیرند و در معرض خطر بیشتر بیماری ذات الریه و مرگ هستند.
ویروس در بدن افراد چاق بیشتر می‌ماند
به گزارش جهان نيوز، براساس یک تحقیق انتقال ویروس از افرادی که دچار اضافه وزن هستند در مقایسه با افراد عادی 2 برابر بیشتر است. چرا که بدن این افراد قابلیت نگه داشتن ویروس در مدت زمان طولانی تر را دارند.

هم اکنون شواهد نشان می‌دهد که افرادی با شاخص توده بدنی ۳۰ و یا بیشتر در طبقه بندی افراد چاق قرار می‌گیرند و در معرض خطر بیشتر بیماری ذات الریه و مرگ هستند.

طی تحقیقاتی در دانشگاه میشیگان آمریکا که بر روی ۱۸۰۰ فرد در سه فصلی که بیماری آنفولانزا شیوع داشت صورت گرفت ، محققان دریافتند که افراد بزرگسال چاق که علائم ویروس آنفولانزا را دارند، ۲۴ درصد بیشتر از افراد عادی ویروس نوع A. آنفولانزا را انتقال می‌دهند. در واقع اضافه وزن باعث تغییر در پاسخ دهی سیستم ایمنی بدن شده و همین امر باعث ماندگاری بیشتر ویروس در بدن افراد چاق می‌شود.

منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *