پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چینی ها با ترامپ راه نیامدند!

جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 631393
مقامات آمریکایی می‌گویند دولت چین درخواست واشنگتن برای تحریم واردات نفت از ایران را رد کرد اما پذیرفت که خرید نفت از ایران را افزایش ندهد.
چینی ها با ترامپ راه نیامدند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، وبگاه «بلومبرگ» گزارش داد که دولت چین درخواست ایالات متحده برای توقف واردات نفت از ایران را رد کرد.

دو مقام آمریکایی مطلع به موضوع (که خواستند نامشان فاش نشود) گفتند که واشنگتن نتوانست در مذاکرات با چین، آنها را برای قطع واردات نفت از ایران ترغیب کند.

این دو مقام عضو تیم مذاکره‌کننده آمریکا، مخالفت چین با درخواست این کشور را «ضربه‌ای به اقدامات دولت ترامپ جهت منزوی کردن ایران بعد از خروج از توافق هسته‌ای» توصیف کرده و گفتند پکن اما قبول کرد که خرید نفت از ایران را افزایش ندهد.

به نوشته وبگاه «بلومبرگ» تیم‌هایی از آمریکا طی روزهای اخیر در حال مذاکره با کشورهای مختلف جهت مجاب کردن آنها به قطع واردات نفت از ایران تا ماه نوامبر (زمان بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران) هستند.

وزارت خارجه چین هنوز به سوال خبرگزاری‌ها برای تایید این خبر واکنش نشان نداده است.

دولت چین،‌ به عنوان بزرگترین خریدار جهانی نفت و اولین وارد کننده نفت از ایران، قبلا اعلام کرده بود که با تحریم‌های یکجانبه علیه ایران مخالف است. پکن در ماه جولای خرید نفت از ایران را از میزان 26 درصد به 35 درصد افزایش داده بود.

ترامپ در تاریخ ۱۸ اردیبهشت طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.

وی همچنین گفت که تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه ۹۰ تا ۱۸۰ روزه علیه ایران باز خواهند گشت. ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد تا به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت به ریاست عربستان سعودی اما وعده داده بود که کمبود نفت، درپی تحریم ایران را با افزایش صادرات به کشورهای مختلف جبران خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *