جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آنکارا با تهدید و شانتاژ واشنگتن امتیاز نمی‌دهد

پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 631371
رهبر حزب حرکت ملی‌گرای ترکیه در واکنش به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم وزیر دادگستری و وزیر کشور ترکیه اظهار داشت: آمریکا بایستی سر عقل بیاید و از دست‌کم گرفتن ترکیه که از روی بی‌شعوری و بی‌مسئولیتی انجام می‌دهد، منصرف شود.
آنکارا با تهدید و شانتاژ واشنگتن امتیاز نمی‌دهد
به گزارش جهان نيوز، «دولت باغچلی» رهبر حزب حرکت ملی‌گرای ترکیه در واکنش به اقدام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم «عبدالحمید گل» وزیر دادگستری و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه به بهانه ادامه بازداشت «اندره برونسون» کشیش آمریکایی اظهار داشت: ترکیه کشوری نیست که با تهدید و شانتاژ آمریکا امتیاز بدهد. مقامات آمریکایی خیلی وقت است که از حد خود فراتر رفته و از خط قرمزها گذشته‌اند. آن‌ها به خاطر یک کشیش جنجالی و معلوم‌الحال که اتهاماتش مشخص است، حقوق متحد خود را پایمال می‌کند.

باغچلی تصمیم آمریکا را نهایت بی‌شرمی عنوان کرد و گفت: لازم است که مقابله به مثل علیه آمریکا صورت گیرد. باید به کسانی که ترکیه را تهدید می‌کنند پاسخ دندان‌شکن داد. آمریکا بایستی سر عقل بیاید و از دست‌کم گرفتن ترکیه که از روی بی‌شعوری و بی‌مسئولیتی انجام می‌دهد، منصرف شود. اگر کشیش برونسون را می‌خواهد، فتح‌الله گولن را تحویل دهد.

حزب حرکت ملی‌گرا به خوبی از بازی آمریکا آگاه است و بازیگران پست و فاسد آن را می‌شناسد. نه رئیس‌جمهور و نه وزیرانمان را هیچ موقع تنها نمی‌گذاریم. به عنوان یک حزب سیاسی در مجلس ترکیه تا آخرین توان در کنار حکومت و دولت ترکیه خواهیم ایستاد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *