شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۶۵
نباید انتظار پاسخ جدی از مسئولان داشت!

مردم حق ندارند از روحانی درباره وضعیت اقتصاد پاسخ بخواهند؟/ چرا اصلاح طلبان سوال از رئیس جمهور را تابو می کنند؟

پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 631234
مردمی که چند ماه است با مشکلات اقتصادی به طور جدی دست و پنجه نرم می کنند نباید انتظار پاسخ جدی مسئولان را داشته باشد؟
مردم حق ندارند از روحانی درباره وضعیت اقتصاد پاسخ بخواهند؟/ چرا اصلاح طلبان سوال از رئیس جمهور را تابو می کنند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: طرح سئوال از رئیس جمهور در بحبوحه مشکلات اقتصادی مردم جدی تر شده است. این طرح که پیشتر با پس گرفتن امضای برخی نمایندگان از حد نصاب افتاده بود امروز حالت جدی تر به خود گرفته است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح سئوال از رئیس جمهور با امضای 80 نفر از نمایندگان اعلام وصول شده است، بیان داشت: «لاریجانی گفت: قبلا ۹۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضای سوال از رییس جمهور را به هیات رییسه ارائه کردند که به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد. کمیسیون اقتصادی با حضور نمایندگان رییس جمهور این موضوع را بررسی کرد که در نهایت ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای این سوال باقی مانده است، یعنی بیش از یک چهارم از نمایندگان تقاضای سوال از رییس جمهور را دارند.»

اما دولت با واکنشی که «حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی روحانی نشان داد، مخالفت خود را با این طرح ابراز کرد. معاون پارلمانی رییس‌جمهوری با تاکید بر لزوم استفاده قانونی از حق طرح سوال از رییس‌جمهوری، استیضاح وزرا و تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان مجلس، اظهار کرد:« آنچه که در جریان اعلام وصول طرح سوال از رییس‌جمهوری دیروز اتفاق افتاد، خلاف اصول مسلم حقوقی، خلاق قانون اساسی و خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است.»

روزنامه دولتی ایران نیز با رویکرد منفی نسبت به سئوال نمایندگان برخورد کرد و آنرا « سئوال نابه هنگام» و هدایت یک جریان سیاسی و بر خلاف عزم نظام برای ایجاد وحدت خواند!

روزنامه اصلاح طلب شرق نیز با تیتر «دوباره علیه رئیس جمهور» با سیاسی کردن این موضوع سعی کرد انتقادات به دولت را جناحی سیاسی جلوه دهد.

روزنامه ابتکار دیگر روزنامه اصلاح طلب نیز با تیتر « سئوال های سیاسی محورهای اقتصادی» به سراغ طرح سئوال از رئیس جمهور رفت و همان رویه روزنامه شرق را در پیش گرفت و سعی کرد این موضوع را سیاسی جناحی نشان دهد.
البته روزنامه‌های اصلاح طلب آفتاب یزد و قانون نیز به این موضوع به دیده مثبت نگاه کرده و آنرا فرصتی برای شفاف سازی و صراحت دولت در انتقال واقعیات به مردم عنوان کردند. آفتاب یزد این سئوال را پرسیده که «آیا رئیس جمهور از این فرصت سود می برد؟»

روزنامه قانون نیز با تیتر « ابطال روزه سکوت» نوشت: «مردم و دلسوزان كشور مي‌‌دانند چه كساني در اين مرز و بوم زحمت مي‌كشند و كار مي‌كنند و چه كساني به دنبال نمايش‌هاي سياسي مي‌گردند، بنابراين اگر روحاني مي‌داند كه فعاليت‌هايي براي بهبود وضعيت كشور داشته است پس نبايد ترس داشته باشد و بدون واهمه به مجلس برود و پاسخگو باشد. از طرفي نيز اگر اين دولت و رييس آن كارشكني يا ناكارآمدي دارند بايد در مقابل چشمان 80 ميليون ايراني و در خانه ملت پاسخ دهد چرا آن گونه كه بايد به وظايف خود عمل نكرده است.»

اگرچه دولت و برخی رسانه های اصلاح طلب با طرح سئوال از رئیس جمهور مخالفت کرده‌اند اما آنچه از فضای افکارعمومی شنیده می‌شود مردم به دور از موارد سیاسی خواهان پاسخگویی دولت درباره وضعیت اقتصادی و گرانی و افزایش سرسام آور دلار و سکه هستند. مطالبه ای که تا به امروز متاسفانه دولتمردان به آن بی اعتنایی کرده اند و اگرچه وعده داده شده که رئیس جمهور با مردم به طور مستقیم صحبت می کند اما تا به امروز که چند ماهی از این بحران می گذرد هنوز شاهد این مسئله نبوده ایم. از سوی دیگر کارشناسان بیان می کنند که اگر رئیس جمهور در تلویزیون به صحبت با مردم بپردازد نیز با توجه به رویه قبل روحانی چندان برای مردم قانع کننده نخواهد بود.

هنوز مردم دیالوگ «رضا رشیدپور» و رئیس جمهور درباره قولی که مجری رسانه ملی از حسن روحانی برای کنترل قیمت ارز گرفت را فراموش نکرده اند. اصلاح طلبانی چون «صادق زیباکلام» هم همواره نسبت به سخنان رسمی رئیس جمهور و خارج از فضای واقعی جامعه در رسانه ملی انتقاد کرده است.

در این برهه زمانی سیاسی جلوه دادن درخواست و مطالبه امروز مجلس به انحراف کشیدن اصل ماجرا یعنی پاسخگو کردن مسئولان است. جای تعجب دارد روزنامه های اصلاح طلبی که ادعای آزادی دارند یکی از اصلی ترین مسئولیت رسانه ای خود یعنی پاسخگو کردن مسئولان را به جهت منافع جناحی زیر پا می گذارند. آیا مردمی که چند ماهی است با مشکلات اقتصادی به طور جدی دست و پنجه نرم می کنند و در استرس شدید هستند نباید انتظار پاسخ جدی مسئولان را داشته باشد؟

اتفاقا مجلس با وجود نمایندگانی که دلسوز نظام جمهوری هستند محل خوبی برای پاسخگویی مسئولان است. از سوی دیگر رسانه های اصلاح طلب سعی در نوعی تابوسازی درباره سئوال از رئیس جمهور دارند و آنرا خلاف وحدت ملی می خوانند؛ این موضوع نیز به کشور لطمه وارد می کند؛ چراکه سئوال از رئیس جمهور و بر آورده شدن مطالبه پاسخگویی مردم می تواند تا حدودی جو روانی و التهابات کشور را آرام سازد. اتفاقا اگر مردم بدانند که مسئولان پاسخگوی عملکرد خود هستند اطمینان و اعتماد بیشتری نسبت به دولت خواهند داشت.  این موضوع حتی دیرهنگام هم صورت گرفته است و به لطف ساختار مدیریتی مجلس این موضوع تا به اینجا به تاخیر افتاده است. با این حال مردم انتظار دارند مسئولان در مورد بحران های پیش آمده پاسخگو باشند و حتی نسبت به مدیریت غلط خود از آنها عذرخواهی کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم مطالبه حقشون رو از رییس جمهمور میخوان سوت در برابر رانت و دزدی وزرا مردم را گله مند کرده
Iran, Islamic Republic of
در میان مسئولین ...خادمی وجود ندارد!؟
United States
...
Iran, Islamic Republic of
وقتی که مردم از روی هوا حوس انتخاب می کنند دیگه همین میشه
باید منتظر گرانی وبیکاری هم باشند
همین که مسئولین بی لیاقت طلب کار از مردم نیستند باید مردم خدا را شکر کنند .
Iran, Islamic Republic of
کلمه هیچ را حذف کردی
United States
...
Iran, Islamic Republic of
چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که دیگر مردن یارانه نگیرندخ خ خ خ خ خ خ خ خ
Netherlands
...
Iran, Islamic Republic of
در این کشور مردم درجه 2 و غیر خودی هیچ حقی ندارند
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
من مطمئنم روحانی میاد مجلس و جواب سوال نمایندگان رو میده ولی شما دلواپسان محترم انصاف بدید که در زمان رئیس جمهور محبوبتان چطور جلوی سوال از اون رو گرفتید در شما سوال از رئیس جمهور رو تابو کردید
Iran, Islamic Republic of
... انگار توی این کشور زندگی نمیکنه . امثال شما قشر ضعیف جامعخ رو ضعیف تر کردید . انصافه که توی نیم ساعت سکه یک ملیون گرون بشه
United States
...مردم نمی دانند چه کسانی را باید انتخاب کنند پس برای چه اینهمه شهید و مجروح دادیم و سختربن مشکلات را تحمل میکنیم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آخه بچه جون برو شیرت رو بخور....
مگه یادت نیست احمدی نژاد اومد مجلس پاسخ داد...وزیرانش هم به هر بهانه ای در مجلس بودند.
خب فریدون هم مثل اون چرا برخورد نمی شه؟ !!!
محم
Iran, Islamic Republic of
باشه من بچه جون میرم شیرم رو میخورم ولی شمای بزرگوار و دوستانت که بهت مثبت دادن میتونید بگید احمدی نژاد کجا و کی اومد مجلس جواب داد فقط لطفا دوباره توهین و تحقیر نکن
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد معجزه هزاره سوم بود؛فرق می کرد!!!!
از احمدی نژاد هم سوال پرسیدند اما نه سوال اقتصادی؛آخه احمدی نژاد اونقدر اقتصاد رو خوب کرده بود که همه کالاها از چند صد در صد تا هزار درصد افزایش قیمت داشتن!!!!
Indonesia
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
فقط یه جمله بگم متاسفم که اونقدر بعضی از کامنتهایی که در جواب نظر من داده شده رکیک بوده که حتی سایت جهان هم مجبور شده اونا رو سانسور کنه
م. ناظر
United Arab Emirates
سؤال و استیضاح از رئیس‌جمهور؛ از نظر افسادطلبان نماد دمکراسی و از نظر اصولگرایان عمل به تکلیف شرعی محسوب میشود که در مورد احمدی‌نژاد باشد، و الا هر فضیحتی در قوه مجریه و مقننه و قضائیه اتفاق بیافتد، لالمانی گرفتن وظیفه اجتماعی و شرعیست!
فریدون کی مرام
Italy
یکی از آفتهای دموکراسی یا مردمسالاری؛ انتخاب یا انتخابات بر مبنای هیجان و احساسات است، به مناظره های سالهای88، 92 و 96 برگردیم می بینیم طیف به ظاهر پیروز و برنده، با ایجاد یک فضای دو قطبی منفی و نه دو قطبی مثبت، و بیان مسائل و موارد امنیتی مطرح شده در هنگام برگزاری شوراهای فراسازمانی (مانند شورای تامین شهرستان و شهر تهران، شورای امنیت کشور و ...) که نمی بایست این گفتگوها و اخبار محرمانه مطرح شوند که البته به نحوی از سوی طیف پیروز مطرح شد که این شائبه به وجود آمد که طیف مقابل به دنبال امنیتی کردن مسائل یا دیکتاتوری و برخورد قهری بوده و هست....
فریدون کی مرام
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز و گرامی: هر کاری بکنی و نکنی، نمی شود حقیقت و واقعیت را کتمان کرد؛ ادامه پیام این جانب فاقد هرگونه اتهام و خدای ناکرده توهین به شخص یا گروه خاصی بود، خواهشمند است سعه صدر خود را بالا برده و زمینه روشن نمودن درست اندیشه ها را پدید بیاوریم. به شخصه به هیچ گروه، جناح و حزبی وابسته نبود و نیستم و به گفته مولایم حسین می خواهم آزاده باشم، همین و بس. پاینده باشید و کمی پر حوصله تر.
Iran, Islamic Republic of
ببینید
ما مردم از رئیس جمهور و مجلس هیچ انتظاری نداریم فقط ....
Iran, Islamic Republic of
دولت اصلا بی اعتنایی انگار این مردم بهش رای ندادن
محمود
Iran, Islamic Republic of
مردم از همه مسئولین نظام به ترتیب الویت و جایگاه و وزنی که آنها در تصمیم گیری های سیاسی و اقتصادی دارند حق سوال و دریافت پاسخ منطقی و موجه را دارند ...
Iran, Islamic Republic of
راه حل منحل کردن دولت و مجلس و برگزاری انتخابات زود هنگام
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
مسئولانی که زندگی لاکچری و خوشگذرونی گذارنی دارند و تابعیت کشورهای اروپایی را دارند چه دردی از مردم متوجه می شوند که بخواهند به مردم پاسخ دهند!؟
Iran, Islamic Republic of
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
مسبب این اوضاع و احوال جریان ...انحرافی اصلاحات و اذناب اون هستند!؟ طبیعی هست که نگران باشند!؟ 21ساله مملکت دست این جریان مخوف افتاده! هر چی خواستند بردند و خوردند و به تاراج بردند!! باید ناراحت باشند کجا تا حالا اینها پاسخگوی عملکرد خود بودند!! ...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز
برای اینکه مسبب اوضاع و احوال پیش اومده در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی و معیشتی مردم را خوب بشناسیم متن گفته های روز چهارشنبه 1397/05/10 در برنامه بدون توقف شبکه سه را حتما روی سایت بگذارید. اون موقع خوانندگان سایت خبری شما به ماهیت به وجود آوردنده گان مسائل و مشکلات امروز کشور پی می برند.
Iran, Islamic Republic of
روحانی اگه نمیخواد جواب بده پس استعفا بده چون بودو نبودش فرقی نداره پس بهتره بره لااقل حقوقی که میگیره را با استخدام یه جوون بیکار بدن بهش
Iran, Islamic Republic of
روحانی یا همون حسن فریدون کجاست...؟!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
رفته گل بچینه شایدم گلاب بیاره شایم آب و صابون بیاره صورتشو بشوره ...
ملت
Iran, Islamic Republic of
رفته گل بچینه
این مردمی که معترض هستن مردم خودمونن که زیر بار فقر وبیکاری واقتصاد چرت فعلی له شدن باید حرفاشونو گوش بدید انگ نزنید والله این مردم بهترین مردم جهان هستنئئ...
Iran, Islamic Republic of
روحانی واقعا حرفی برای گفتن نداره چی میخواد بگه؟ ...
United Arab Emirates
از روی کود عبور کردیم!!!!!!!!!!!!!!
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جریان فتنه گر انحرافی اصلاحات؛ باید از طرح سئوال از رئیس جمهور ناراحت و عصبانی باشند، روحانی باید سکوت پیشه کنه!! چرا، چون اینها هستند که 5 ساله هر دروغی به مردم گفتند تا برجام را اجرا کنند!! ا...
علی
Iran, Islamic Republic of
... اگر نتوانند از ایشان سوال کنند بمیرند بهتر است تا زنده بودن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من خودم به روحانی رای دادم و حق مردمه که بدونن این آقا چرا آنقدر بیخیاله ی نمونه از بیخیالیش همین آقای سیف بود ک پاداش های نجومی به مدیرای بانک مرکزی داد این آقا به یکی از مدیراش یک میلیاردو دویست میلیون تومن پاداش داده چه عجب نماینده ها ی حرکتی دادن میکنن
Iran, Islamic Republic of
کاش اونروزی که به روحانی رای میدادید حقوقعای نجومی رو دیده بودید,نه حالا
از ماست که برماست
Iran, Islamic Republic of
عجب چرا نماینده ها به این موضوع ریسیدگی نکردن
نشناس
Iran, Islamic Republic of
...
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
... از مجلسی که هنرش؛ تصویب ۲۰ دقیقه‌ای خلع حقوق ملت در ماجرای برجام، رأی بیش از قبل به سه وزیر استیضاح شده و تردد خودروهای سیاه‌شیشه خودشان در خطوط ویژه اتوبوس‌رانی و عکس افتخار با خانم موگرینی باشد؛ آبی برای ملت گرم نخواهد شد.!!!!!!!!!!!!
.....
Iran, Islamic Republic of
من ب روحانی رای دادم و باید بیاد جواب بده
ولی واقعا چرا اصولگرا ها زمان احمدی نژاد نزاشتن ازش سوال بشه؟
Iran, Islamic Republic of
کی گفته سوال نشد
شد هیچ شانتاژی هم صورت نگرفت که سوالات سیاسیه
وحدت شکنه یا مربوط به وزارتخونه هاست نه رییس جمهور
اما الان می بینیم سوال کننده ها متهم و فرد سوال شونده در جایگاه قاضی و حاکم شرع نشسته
انگار اینم تقصیر دولت قبله
محمد
Iran, Islamic Republic of
منم به روحانی رای دادم و میگم باید بیاد و جواب بده منم میگم چرا دلواپسان نگذاشتن از احمدی نژاد سوال بشه
امیر
Iran, Islamic Republic of
... لباقت ما همین اقایان هستند
سلام
Iran, Islamic Republic of
جواب ندارند.
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر من که رای ندادم دیگه مدیون ملت نیستم
Iran, Islamic Republic of
امروز روحانی نماینده 10% هم نیست
سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
مجلس یکبارانقلابی ومدرس وارعمل کردوآن استیضاح
بنی صدربودریاست جمهوری شهیدرجایی ومقام معظم رهبری رااستثناقائل بشویم بعدازآن دوران شاهدانفعال وعدم استقلال مجلس درحالت کلی هستیم انحراف ازآرمانهاواهداف درتمام دوره های دوم رییسان جمهور
مشاهده شده است ومجلس منفعلانه عمل کرده است
نکته مثبتی که ازاین سوال پیش میایدبازگشت مجلس
به اساس واستقلال خویش است...
Iran, Islamic Republic of
چشم
Iran, Islamic Republic of
سوال از رییس‌جمهور برای چه؟ همه چیز که گل و بلبله،خداییش اگه هر جای دیگه دنیا بود تا حالا ضد بار طرف رو استیضاح کرده بودن،بعد توی کشور ما نمایندگان مجلس که باید طرف ملت رو داشته باشن یه عده شون ناراحت شد ن که چرا باید از رییس‌جمهور جمهوری سوال بشه ،خب ایرادی نیست هر وقت اومد مجلس ازشون تقدیر کنید ،و بعد از مراسم تقدیر از رییس‌جمهور ،درب مجلس رو هم گل بگیرید که ملت به چنین نمایندگان وکیل الدوله ای نیاز ندارند،ملت به یه مشت آدمی که فقط به فکر منافع حزبی و جناحی فکر میکنند هیچ نیازی ندارند.
Iran, Islamic Republic of
من به روحانی رای دادم و انتظار دارم بیاد جواب بده با این تیم اقتصادیش واقعا وضع مردم و داغون کرده در ضمن اصولگراهای محترم چرا زمان احمدی نژاد سوال نکردین؟!
Iran, Islamic Republic of
از روحانی که مسئولیت اداره کشور را با تعهداتی که به ملت و نظام داده و 180 درجه بر عکس عمل کرده باید سئوال شود و هر کس بی تفاوط باشد مانند سیب زمینی بی رگ و از عملکرد او سئوالی نکند مسئول است و بایدپاسخگو باشد زیرا در نابسامانیهایی که روحانی باعث شده او نیز با سکوتش تایید کرده و مجرم است
Iran, Islamic Republic of
...مردم هوشیارند و از منافقین مذدور و خائنین به کشور و نظام بیزارند .
Germany
اگر بیدار بودند که اینهمه چپاولشان نمیکردند.
Iran, Islamic Republic of
آهای افساد طلبان دنیا زده که همگی کور و کر شده ، خود را بخواب زدید ، بروید ببینید در بسیاری از کشور های دنیا ، بک مسئول ، یک وزیر ، یک معاون وزیر و ... بخاطر رانت های جزیی خود کشی می کنند ، استعفا میدهند ، و محاکمه می شوند ، همین رئیس جمهور کره جنوبی را ببینید که برای چه محاکمه و زندانی شد؟ اونوقت در مملکتی که ادعا می کنند منتظر امام زمان ( عج ) هستند برادر رئیس جمهور و برادر معاون اوّلش گند ترین عملکرد ها و حرامخوری ها را دارند ، وزیرش...آب آز آب تکان نمی خورد ، فاین تذهبون ؟؟؟؟ به راستی با خون شهداء چکار می کنید ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مردم می دانند که کدام نهاد دولت کشور را به این مرز خطرناک رساند جرات گفتن ندارند
محمدسلیمانی
Iran, Islamic Republic of
هموطن گرامی منظورتان کدام نهاداست وقتی دولت تئوری اقتصادی مشخصی نداردنتیجه بهترازاین نمیشودنه وزیر اقتصادنه آقای سیف هیچکدام تحصیلکرده اقتصادنیستند
برای کارهای عمرانی بودجه نیست اماحقوق وپاداشهای
میلیاردی برای برخی مدیران درنظرگرفته میشودوزارت کشاورزی پول کشاورزرابا۶ماه تایکسال تاخیرپرداخت کرده است زنجیره توزیعیمشخصی نداردوبازاردست دلال است
آقای شریعتمداری بیشترازآنکه به فکرتولیدصنعتی ومعدنی
وصادرات آنهاباشدوزیرواردات شده است وزیرارتباطات بجای توسعه شبکه ملی ارتباطات به فکرتلگرام است
وزارت نفت توتال بدعهداجنبی رابرجوانان کشورترجیح داده
است وعملکردوزارت نیروباخاموشیهای گسترده خودش را
نشان داددربوجودآمدن این شرایط(مرزخطرناک)کدام نهاد
دیگرمقصراست تحمل این شرایط هم برای مردم وهم خود
دولت دردناک است امیدواریم دولت به نظرات کارشناسان
مختلف اهتمام جدی نشان دهد
سیامک محمد ابراهیم دماوندی
Iran, Islamic Republic of
ریشه تمام مشکلات کشور ساختار اداری کشور است که هرمدیر و کارمندی را تبدیل به یک دیکتاتور کرده است
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
خدای من انصافتو شکر ،یک روزی معاون اول رئیس جمهور اسبق فرمودند ،چهار سال برای مردم کار کردیم،چهار سال هم برای خودمان کار می کنیم،امروز شاهدیم که این بزرگواران هر دو دوره را برای خودشان کار کردند و هنوز سیر نشده اند...وای به حال مردم تحت فشار اقتصادی...